Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 4 of 4
    President
    Blog Entries
    30

Immortals recension

såg den på bio för någon vecka sedan, helt ok film, samma kille som gjorde 300 vilket man kände igen i filmningen och färgerna.
    men denna var mycket mer blodig och inget för barn, vissa scener var hElt och filmen var mer fantastisk än 300 då den handlade om de grekiska gudarna, fanns många wow scener som man inte sett förut och även ett inför krigsinspirationstal som sig bör.

Däremot gillar jag mer realistiska fightingscener men de här var helt klart grymma ändå och det såg hårt ut när de slogs vilket är viktigt.
    inte lika bra som 300 men däremot helt klart underhållande, jag gillade inte hjälten för han var inte i närheten lika cool som Leonidas i 300 och berättelsen var inte heller lika gripande och braveheartig vilket gjorde att man inte levde sig in på samma sätt.

Fick inte lust att gå ut och storma folk efteråt utan kände mig tom och chockad över allt blod och slashande. Fick inte den mäktiga känslan jag var ute efter.
    av 5 mma gorillor så får denna film 3.

Last edited by KanoBlack; 11-27-2011 at 12:59 PM.
    mera MMA !!

Moderator
    Det är ju väldigt imponerande rent estetiskt men det verkar inte va nån superfilm direkt .)
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post

Fick inte lust att gå ut och storma folk efteråt utan kände mig tom och chockad över allt blod och slashande. Fick inte den mäktiga känslan jag var ute efter.
    av 5 mma gorillor så får denna film 3.

kan nog vara den mest oproffsiga och samtidigt mest spot-on recesionen jag läst.

Champ
    Har jag inte för höga förväntningar så brukar jag finna den här sortens filmer väldigt underhållande. Man slipper tänka, och bara småskrattar och fashineras av fightingscenerna. Har inte sett filmen än, men fightscenen påminner mig både om 300 och Thor.