Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18

Thread: WoW och SwTor

Contender
    Blog Entries
    17

WoW och SwTor

Fan, jag blev besviken på WOW efter senaste patchen, efter två veckor hade jag dödat Deathwing genom raidfinder....vilket antiklimax alltså! Spelet har tappat så vansinnigt mycket. Kom ihåg när jag startade min NElf råg och joinade en social guild. Så fort jag dingat 70 började jag som Raidleader och pressade oss igenom Karazhan, Gruul's, Magtheridon, Tempest Keep, SSC och precis innan meganerfen före WOTLK så hade vi tagit oss genom 50% av Black Temple! Jag tog sedan en paus ungefär halvvägs genom WOTLK och kom precis tillbaka så att jag hann geara upp inför 4.3. loggade in på patchdagen och brände igenom första fyra i Dragon Soul på 55 minuter...nästa onsdag släpptes även andra delen. Vi körde igenom båda delarna plus en Baradin Hold...tror det tog lite drygt 2 timmar...Efteråt kände jag bara..jahapp? Nudå? Visst kan vi ställa oss och stånga oss blodiga på normal men många medlemmar har tappat intresset för det när man istället kan hoppa in "när som" och få en bunt gratis epics och se allt.

Åker och hämtar en ny burk imorrn och förhoppningsvis dimper SWTOR ner i brevlådan samtidigt så då byter jag till det istället. Jag hoppas att det håller vad de lovat. De flesta jag talat med gillar det iaf. Några här som lirar? Vad tycker ni?

Rookie
    Kan inte mer än hålla med dig angående wow. Titta bara på vad dem gjorde med FL. Nerfade sönder den totalt inom loppet av månader. Verkar som Bliz har som avsikt att alla ska få allt bra gear utan att behöva prestera. Trisst utveckiling. Och när det gäller DS... DW var ju urlöjlig. Vad fan ska det föreställa för end game slutboss? Kändes som en vanlig hc boss tbh. Vi får väll lägga vårt hopp till "pokemon expanionen". Kan bli kul med fler outdoorbossar och ett nytt talentsystem. Bara det inte blir för gulligt med alla pandor etc.
    Har du testat SWTOR än? Hur är det? Är det änu en "wow kopia" som man ger upp efter en månad för att börja nöta vidare i wow?

Hall of famer
    Hörde från en kompis att single player i SW:TOR ska vara ruggigt bra, precis som ett "vanligt" spel, dock hade han inte hunnit testa nå "multiplayer".

Rookie
    ok! Visste inte ens att det fanns ett single player mode SWTOR. Är spelet inte uppbyggt på samma sätt som wow? Med quests, dungeons och PVP plattser etc?

Hall of famer
    Vet inte riktigt, men vad jag förstått så har varje klass en egen storyline iallafall.
    Sedan finns det väl en massa dungeons också, och även pvp.

Har som sagt inte själv spelat det och lär heller inte göra det.

Contender
    Blog Entries
    17
    Spelat ett par timmar nu, och questsen är riktigt grymma, cutscenes och proffesionella voice overs till allt. Det som ni kallar Singleplayer är en specifik quest linje för just din Class, man springer fortfarande runt i MMO världen med andra spelare men om man ska döda/loota/hitta nåt så går man in i till exempel ett hus och det är instansierat bara för dig.

Rookie
    Nä jag får helt enkelt åka och köpa det så jag kan bilda mig en egen uppfattning. Återkommer med mina intryck av spelet!

Rookie
    ( Här hade jag då skrivit ett långt tjusigt formulerat inlägg av mina intryck av spelet hitills. Sedan tryckte jag på "Svara på ämne" istället för "Posta snabbsvar" och allt försvaannnn... *suck*)
    Så, jag fattar mig kort.
    Hitills är spelet riktigt roligt!

Moderator
    Hahahahahaha va?!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Ja, jag tryckte på den blå knappen...tror jag...eller vad jag nu gjorde..ha ha

Moderator
    Jag tänkte mer på hela tråden :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Jasså. Ja, det kan nog bli rena Grekiskan om man inte lirat wow och hänga med i svängarna...

Rookie
    Fy satan att man köpte grisen i säcken med 1års WoW precis innan 4.3 skiten.
    enda man kan glädja sig med är ju att Diablo 3 ingick i det, men Wow har ju fan tappat all appeal och det känns bara osm en tidsfråga innan skiten går i graven totalt och man sitter med sina fluffiga minnen från vanilla.

Rookie
    Jo, kan hålla med om att det känns lite bajsigt att man drog till med den där 1 års dealen...Får väll som sagt hoppas på att panda expansionen räddar spelet. Som det är nu kör jag på med swtor och ser ingen anledning i världen att gå tillbaka till wow i nuläget. Hade glömt att diablo ingick... Är det kul? Har bara testat diablo 1 eller vilket det var i några minuter och tyckte det var urtrist.

Hall of famer
    Diablo är skitgrymt. 1an var kul, men 2an var riktigt grymt. Dock har inte 3an släppts än, men det kommer sannolikt vara riktigt bra det med.

Champ
    Diablo 1 & 2 la man ju ner ett par år på...

Rookie
    diablo 3 är väl det mest hypade spelet de senaste 10 åren skulle jag tro, har varit snack om att det släpps "nästa år" i ca 3 års tid nu.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Corpsegrinder View Post
    diablo 3 är väl det mest hypade spelet de senaste 10 åren skulle jag tro, har varit snack om att det släpps "nästa år" i ca 3 års tid nu.
    Ja, men i år är nog året med stort Å!