Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 116

Thread: Gamingtråden

Champ

Gamingtråden

Dom som är 18+ här måste ju ha vuxit upp med en NES-kontroll i handen etc (eller varför inte powerglove eller NES-pistolen?), så why not talk about it? Är det bara jag som spenderar dyrbar fritid med att lira retro? Nes, Snes, amiga, 3DO, N64, Saturn, ja t.o.m psx börjar ju bli retro..

vad har ni för tankar om det hela?
    Last edited by KanoBlack; 04-05-2011 at 12:16 AM.

Contender

Re: Retro-gamingtråden

Skön tråd. Har ett Nes som jag brukar lira på. Punch Out kanske är det bästa spelet i historien!

Det stod mest oanvänt ett bra tag men plockade fram konsolen för ett par veckor sedan och sedan dess är man en slav för Track & Field 1 och 2, samt alla SuperMario. Är man på våldshumör så tar man fram pickan och jagar ankor

Hall of famer

OMG det här är tråden ja har längtat efter

MEGA MAN!!!! det finns inget spel som slår mega man!
    Zelda! (första) helt mega dunder bra spel.
    Castlevania 1-3, det tredje bästa som hände NES

Vilka spel gillar ni?

Contender

Dom spel jag är störst slav under till NES är

Supermario 1-3
    Ice Climbers
    PunchOut
    Blades of steel
    icehockey
    Track & Field 1-2
    Gunsmoke (tror jag det heter, har det dock inte själv längre då det har försvunnit spårlöst)
    Probotector
    Och givetvis DuckHunt.

Det är väl dom jag kommer på såhär på rak arm. Finns en jävla massa andra bra spel också. Nej fan får nog ta och lira lite nu såhär på kvällskvisten

Hall of famer

Tycker oxå om Probotector, men jag hade det med namnet "contra" det va riktigt kul!

Tycker du ska testa Mega Man, det är svårt om man inte kört det, men man lär sig.

Svåraste spelet jag spelat till NES är Life force (eller n¨got sånt)

Contender

har nog megaman någon stans. men ligge rsäkert kvar hos morsan och farsan. Är ett helt okej spel.

haha ironiskt att jag satt och kikade igenom spelen nu och överst så låg Life Force - Salamander. Måste testas för att se om jag håller med eller ej

Hall of famer

Om du kommer förbi bana 3 då är du kung kommer till 4an utan fusk.

Hall of famer

Gunstar Heroes

Champ

söker efter ett "wrestlingspel" som jag för hela världen inte kan komma på vad det heter... man kan välja karaktär etc, det jag kommer ihåg mest är att det ibland dyker upp en boll/sphere i ringen som man kan ta för att göra specialattacker..
    notera att det inte är något med Hulk Hogan & CO att göra utan ett ganska anonymt spel..

Spelet är till NES..

Champ

btw, ingen som tycker balloon fight är beroendeframkallande? Eller Iceclimber? :P

Hall of famer

Jag har kört mycket n64 på emulator i dator senaste året ops:

Jag var en playstationkille och måste säga att jag verkligen var helt KÄR i final fantasy serien :roll:

Hall of famer

Ice climber är sjukt bra! Ballon fight med.

Moderator

gunsmoke, balloon fight, megaman och punchout är ju ett par favoriter. life force är det spelet där man har ett litet rymdskepp och åker och skjuter på sidscrollande banor? Då är det med på listan även fast det är svinsvårt. Det spelade jag en hel sommar på öland

Nåt som är jobbigt med NES och likande det är ju att det var så sjukt svårt, speciellt när man var mindre. och att man inte kunde spara utan att man dog och fick börja om från början.

ett spel till kom jag på, ninja turtles. Det första i serien tror jag det var. Det som hade en vattenbana.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

då hade jag rätt med titelt Gunsmoke. Om det är det jag tänker på.. man vandrar liksom runt i western och ska knäppa massa badguys.

Hade ett spel som försvann för många år sen till Nes. tror det hette något med Little Nemo eller något liknande. hursomhellst ett rätt kul spel. har även ett rätt soft wrestling spel som jag glömt namnet på. tror också det ligger i någon låda i garderoben. kommer ihåg att man kunde göra jävligt ösiga Piledrivers, någon som kommer ihåg det? Karaktärerna var rätt softa.. brukade spela med den mörka snubben med kritvitt hår.

Satt och lirade Castlevania i natt. man vart riktigt nostalgisk av denna tråd

Edit : För övrigt så måste jag säga att N64 kan vara den bästa maskinen alltime! Fan mario 64, zelda, mario kart och sist men inte minst Golden Eye. bättre multiplayerlir har aldrig funnits

Moderator

gunsmoke, där skärmen rör sig hela tiden och man skjuter höger med B och vänster med A. [youtube:2h68ddik]http://www.youtube.com/watch?v=MzPlGJ85jCM[/youtube:2h68ddik]

Ett annat sjukt bra spel till NES var ju R/C Pro Am. bilspelet

[EDIT]
    bermuda triangle eller vad det heter när man kör powerboats var också sjukt bra men jag kom på nu att mitt favoritspel nog var snake rattle n roll, otroligt bra spel. Fet musik med

[youtube:2h68ddik]http://www.youtube.com/watch?v=Gyv3gIqb7I4[/youtube:2h68ddik]
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Var 5 år när NES lanserades i Sverige, mina äldre bröder hyrde det gång på gång innan vi sedan köpte det, kommer ihåg iaf att tennis var det första spelet jag provade.

Zelda, Punch Out, Ghosts 'N Goblins, Gradius, Metriod, Metal Gear, Track n Field

Ägde senare ett, Nes, Snes och ett Sega Mega Drive.

Kommer även ihåg när framtidens NHL spel kom ut, EA Hockey 1992 till Mega drive det var grymt.

fan vad roligt man hade på den tiden.

Champ

Quote Originally Posted by Zunesson
    Jag har kört mycket n64 på emulator i dator senaste året ops:

Jag var en playstationkille och måste säga att jag verkligen var helt KÄR i final fantasy serien :roll:
    Det är världens bästa lir!

Quote Originally Posted by ShogunRua
    bermuda triangle
    du menar cobra triangle? Lira det bara häromdagen, failade i att rädda människorna från dom elaka båtarna

nånting jag kommer ihåg är duck tales! fy fan vad bra spel! men jag klarade aldrig spelet ://

Contender

Har duck tales till Nes. Är inte så överdrivet lätt. har nog aldrig klarat hela spelet. Det kanske man skull ge sig fan på nu när man ändå inte tränar idag

Moderator

Darkwing duck spelet va rätt fränt.
    Min granne hade ett jävligt schysst spel som vi nötte dagarna i ända. Man var en snubbe som sprang runt i ett plattformsspel och så kunde man bli en varulv. Var man bra var man en varulv mest hela tiden tror jag men blev man för skadad så blev man en vanlig människa igen och då va det skitsvårt.

[EDIT]
    Werewolf - the last warrior
    [youtube:3ojmaqnx]http://www.youtube.com/watch?v=PeyOQkeZhL4[/youtube:3ojmaqnx]

Champ

Darkwing duck spelet va rätt fränt.
    Min granne hade ett jävligt schysst spel som vi nötte dagarna i ända. Man var en snubbe som sprang runt i ett plattformsspel och så kunde man bli en varulv. Var man bra var man en varulv mest hela tiden tror jag men blev man för skadad så blev man en vanlig människa igen och då va det skitsvårt.

[EDIT]
    haha det där har jag, men kmr inte vidare efter första idioten man dödar, hur fan crouchar man förbi precis efter typ?

Hall of famer

bermuda triangle eller vad det heter när man kör powerboats var också sjukt bra men jag kom på nu att mitt favoritspel nog var snake rattle n roll, otroligt bra spel. Fet musik med
    haha undra om jag inte hade snake rattle n roll. Fick dom vibbarna av videon. jag kommer ihåg att jag itne gillade de allt för mycket iaf.

Men inget kan väl få vuxna män att bli mer sentimentala än ett NES. Man har ju sjukt mycket minnen från alla gaming timmar framför NES'en.
    Super mario kommer ju alltid vara grunden för hela NES men jag spelade de aldrig så mycket. 3an är ju faktiskt rätt bra.

Favoriterna va ändå Punch Out, Blades of steel och icehockey. Punch Out va bara för bra, man fick hela tiden sitta och fudnera ut taktiker för att vinna. Hur många gånger mötte man inte King Hippo innan man kom på hur man skulle göra?

Gunsmoke hade jag aldrig men de va rätt kul.

Mega man spelen är säkert lika bra idag som de va då

World cup va lite coolt också när man kunde göra super cykelsparkar

Moderator

Ja world cup var onekligen det bästa sportliret. Man kunde tackla ihjäl motståndarna så att dom låg kvar döda på planen minns jag :lol:

Hall of famer

world cup, det från VM 1990?

Hall of famer

Japp, Sen kunde man spela på planer med stubbar och stenar och skit

Contender

nån mer än jag som tyckte, rush'n attack va bra?
    svårt men skitkul

Contender

Quote Originally Posted by Venom
    haha undra om jag inte hade snake rattle n roll. Fick dom vibbarna av videon. jag kommer ihåg att jag itne gillade de allt för mycket iaf.

Men inget kan väl få vuxna män att bli mer sentimentala än ett NES. Man har ju sjukt mycket minnen från alla gaming timmar framför NES'en.
    Super mario kommer ju alltid vara grunden för hela NES men jag spelade de aldrig så mycket. 3an är ju faktiskt rätt bra.

Favoriterna va ändå Punch Out, Blades of steel och icehockey. Punch Out va bara för bra, man fick hela tiden sitta och fudnera ut taktiker för att vinna. Hur många gånger mötte man inte King Hippo innan man kom på hur man skulle göra?

Gunsmoke hade jag aldrig men de va rätt kul.

Mega man spelen är säkert lika bra idag som de va då

World cup va lite coolt också när man kunde göra super cykelsparkar
    Fan samma favoritlir som en annan. Vist var det king hippo man var tvungen att knocka geonm att klippa han i magen när han hoppade fram? eller något liknande. Var sjukt längesen man lirade det

Page 1 of 5 12345 LastLast