Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 26 of 26
    President
    Blog Entries
    30

Exclamation UFC 128 Tävling. Vinn Vindication T-shirts

Nu är det dags för nya tävlingen efter senaste succén!
    3 vinnare har möjlighet att vinna en tung MMA VindicationT-shirt som sponsras av wearhard.se.
    Vinnaren utses dagen efter galan den 20 mars. Priserna ser ni nedanför:

För att delta i tävlingen och ha möjlighet att vinna ska man följa dessa 2 enkla steg:

Välj din vinnare med motiveringar i följande 2 huvudmatcher på UFC 128:

Shogun Rua vs Jones.
    Faber vs Wineland.

Klicka på Gilla Facebook knappen ovanför till höger för att stödja tävlingen.
    De 3 som har tippat rätt med bästa motiveringarna och Gillat tävlingen vinner en av följande T-shirts i sin storlek.

OBS Alla svar skrivs i denna forumtråd vi kontaktar vinnarna . Lycka till!!

Om Vindication
    Vindication är ett nytt snyggt MMA klädmärke som nu kommit till Sverige där vi på MMAForum.se är först ut med promotion. Märket bärs av fighters från bla Bellator mm och kommer från GSP:s Kanada.
    Last edited by KanoBlack; 03-07-2011 at 01:11 PM.

Champ
    Vinnare: Shogun
    Varför?: Rutin och klass som Jones aldrig mött förut, däremot har nog Shogun mött fighters i Jones klass förut. Jag trodde på förlust mot Maschida och får nu tro på vinst mot Bones.
    En osannolik submission vinst av mästaren som gör att jag blri ensam med den i tävlingen
    Vinnare: faber
    han är helt enkelt en nivå ovanför sin motståndare och kan inte se honom förlora ännu en fight. TKO faber 2:a ronden
    Storlek L

Coolt med ny tävling!
    Last edited by pellepersson; 03-06-2011 at 01:13 PM.

Contender
    vinnare 1: Rua
    varför: Tror att han är smart nog att plocka isär Jones. jones är ett fenomen men Mauricio Rua är absolut toppnivå och fortfarande nivån över honom känns det som rent spontant. Tror det går till decision med Rua som mörbultad vinnare.
    Vinnare 2: Faber
    Faber är grym och förlorade för sitt showande senast, tror han är hungrig på att komma tillbaka och wineland kommer inte sätta stopp för det. faber tko 2:a ronden med någon flashigt.
    Polarna har blivit starkt påminda på facebook Är det de t-shirterna som är på bilderna som skickas?

President
    Blog Entries
    30
    yes det är en av de som man får hemskickad
    Som ni ser så är tävlingen ändrad i upplägget för att förenkla deltagandet. Nu behöver man bara tippa på 2 av matcherna och den med bäst motivering får hem en snygg Vindication T-shirt efter galan lagom till vår värmen

alla medlemmar delta!
    Last edited by KanoBlack; 03-06-2011 at 03:02 PM.

Champ
    redigarade mina svar nu har jag även lagt till hur fighterna slutar i mina motivationer. Sätter jag de så är jag klockren vinnare !

Spammar säkert
    Matchen mellan Shogun Rua vs Jones. Där tror jag att JONES står som vinnare.. Han e smidig, snabb och oerhört fokuserad..
    När det kommer till Faber vs Wineland. FABER är stabil, stark och snabb och med en jävla viljestryrka, därför står han som vinnare.
    Ska bli intressant och spännande att se..

Ser framemot t-shirten

Tack på förhand!!

Moderator
    Shogun Rua vinner och behåller titeln. Han är mycket mer rutinerad än Jones som inte kommer kunna prestera på samma nivå som innan eftersom den här matchen är monumentalt större än något han tidigare gjort. Vidare så kommer han (Jones) inte vara helt 100% i kroppen då han har tränat och matchat i ett halvår nu i.o.m. att han inte fick nån vila mellan den här och förra matchen. Shogun däremot har haft lång tid för återhämtning och med ett nytt fungerande knä kommer han in som en riktig dynamo precis som han gjorde i PRIDE. Jones må vara längre men Shogun är minst lika kreativ på fötterna och även om Jones är den bättre brottaren kan Shogun hålla sitt på marken och han kanske t.o.m. kan fånga ett av Jones långa ben i ett lås och vinna över den unge utmanaren.
    Jones tid kommer men den är inte nu!

Faber vinner självklart sin match. Kalifornia kid är en riktig powerbrottare med oortodox standup och en förkrossande giljotin. Han kommer använda sin överlägsna fysträning och kreativitet till att köra över wineland och vinner för egen hand innan klockan tar slut.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Shogun Rua - Jon Jones
    Hur kan man betta mot Shogun? Jones är ung och talangfull, och kommer säkerligen att bli champ en dag, men hans "svåraste" motstånd hittils har varit mot Ryan Bader som inte är i närheten av Shogun.
    Shogun har vunnit 4 matcher på raken (Ja, han vann första mot Machida.) och såg grym ut senast. En riskfaktor är hans skadade knä(?) Vissa säger att han är gammal och inte i sin "prime" bara för att han har varit med länge, men killen är ju endast 29 år gammal!

Jones är obesegrad (Förutom armbågen mot Hamill) men har aldrig mött något motstånd ens i närheten av Rua. Han är med stor sannolikhet den bättre brottaren, men försöker han sig på det så är ju inte Shogun direkt ovan på backen.
    Det ska bli grymt kul att se fighten, och kul att se vad Greg Jackson har kokat ihop!

Shogun vinner.

Urijah Faber - Eddie Wineland
    Faber var WEC innan han förlorade mot Brown första gången. Han är grymt atletisk, explosiv, har bra cardio och grym brottning. Han behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att grappla sönder Wineland på backen. Faber rankas väl som #3 och Wineland som #15 i Världen, om jag inte är helt ute och cyklar.

Wineland är "well rounded" och har vunnit 4 raka, samt är 5 år yngre, men då Faber knappast är gammal (31) så ska det inte betyda speciellt mycket. 4 av Winelands 6 förluster har varit på just submission också, vilket inte bådar gott för honom.

Faber vinner på avslut. Troligast submission.

Blev ett långt inlägg, men tycker det är så kul att sitta och "amatöranalysera" fights. Speciellt när alla i min närhet sen länge tröttnat på att höra det.

Skulle jag vinna *Fingers crossed* så är min t-shirtstorlek Medium. Lycka till allihop!

President
    Blog Entries
    30
    bra motiveringar ! Bra odds på att vinna t-shirtsen också. Har själv en och de håller hög kvalitet!
    Alla andra medlemmar se till att inte missa chansen! Delta!

Hall of famer
    Så man behöver inte längre skaffa 2 nya medlemmar?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Så man behöver inte längre skaffa 2 nya medlemmar?
    Nä exakt, förenklade upplägget för att fler ska delta då det är 3 st som vinner varsin t-shirt och lite tävling måste det ju vara !
    Däremot kan man frivilligt gärna dra in 2 vänner att regga sig om man fortfarande vill då det hjälper oss att fortsätta växa . Men för att vinna i tävlingen behövs det inte
    Last edited by KanoBlack; 03-13-2011 at 10:51 AM.

Hall of famer
    Jon Jones vinner över Shogun.
    Jones vill ju knappast stå upp med Shogun utan ta det till marken. Tack vare Shoguns onda knä kommer detta vara väldigt sannolikt att lyckas. Väl där kommer han att, precis som tidigare, banka och armbåga fram en TKO, alternativt få in en giljotin.

Urijah Faber vinner över Eddie Wineland.
    Urijah Faber är en av de bästa fighters som har fightats i en bur. Vad jag har förstått så är Wineland en riktigt grym striker. Men eftersom att Faber är mer allround tar han ner det på marken och subber sin motståndare. Antagligen med en armtriangel eller den berömda Alphamale giljotinen.

Rookie
    Jon Jones > Shogun.
    Kan gå hur som helst men jag tror på Jon, TKO.

Urijah Faber > Eddie Wineland.
    Urijah vinner, TKO.

Hall of famer
    Shogun Rua vs Jones.

Shogun har inte sett så imponerande ut i sina senaste matcher. Det har däremot Jones gjort. Jones är i bättre form och kommer visa det genom att vinna på lördag.

Faber vs Wineland.

Faber är bättre kort o gott. Han borde och kommer vinna.

President
    Blog Entries
    30
    Tror alla valt Faber som vinnare, kan bli forumets största skräll om Wineland kommer och golvar honom
    Sista timmarna för att delta och få chansen att vinna en av 3 tunga Vindication T-shirts från wearhard.se butiken.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Fija View Post
    Matchen mellan Shogun Rua vs Jones. Där tror jag att JONES står som vinnare.. Han e smidig, snabb och oerhört fokuserad..
    När det kommer till Faber vs Wineland. FABER är stabil, stark och snabb och med en jävla viljestryrka, därför står han som vinnare.
    Ska bli intressant och spännande att se..

Ser framemot t-shirten

Tack på förhand!!
    Tack själv för deltagandet! Hoppas det går bra nu

Up and coming
    bensparkar, bensparkar, bensparkar kommer stoppa jones nertagningar, sen vinner rua på tko.
    Vinnare: faber
    Decision

Hall of famer
    Motivering: Rutin, behöver egentligen inte säga mer än så va?
    Shogun har i flera år mött fighters i Jones division och mycket högre, iaf enligt mig. Jones har däremot inte mött någon som Shogun och kommer choka och förlora. Hur den avslutas är lite klurigare, antingen TKO via GnP, eller möjligtvis ett leglock, föreslagvis straight kneebar ala Randleman...

Vinnare: Faber
    Motivering: Faber har mycket rutin och kommer grinda ut ett decision...!

President
    Blog Entries
    30
    Tävlingen är nu avgjort Ni vet själva om ni hade rätt eller inte.

Denna tråd stängs nu tillfälligt för att inte råka ut för Spoilers.
    Eftersom det var flera som hade alla rätt kan inte alla dela på 3 t-shirts utan de 3 med de mest pricksäkra motiveringarna vinner.
    Vinnarna kommer att skrivas in i denna tråd på Tisdag och vinnarna får då återkomma i ett PM till mig med, namn, adress och t-shirt storlek.
    Får vi inte denna info inom 2 dagar från att vinnaren utsetts går t-shirten till den som kom efter.

President
    Blog Entries
    30
    Vi skriver vinnarnas namn senare under kvällen! Har du haft alla rätt missa ej detta

President
    Blog Entries
    30
    Egentligen kunde bara 3deltagare vinna... men eftersom det var 4 st som hade rätt och vi på mmaforum.se är sjukt sköna så har vi fixat så att alla 4 får varsin t-shirt hemskickad. Glöm inte att sprida ordet och grattis till era snygga Vindication T-shirts.

Vinnarna är:

KILO
    CHINO
    FIJA
    DARBOG

PM:a mig era namn, adress och t-shirt storlek så skickas de av sponsorn wearhard.se
    OBS!! Detta måste ha blivit gjort innan Fredag annars förlorar ni ert pris då de måste skickas.
    Några övriga frågor kan ställas här i tråden

yes we cain!
    Last edited by KanoBlack; 03-22-2011 at 07:05 PM.

Hall of famer
    Awwwwwww yeahhhhhhhhh!

Moderator
    grattis till vinsterna
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tackar! Första gången jag vinner något i en tävling över nätet.

President
    Blog Entries
    30
    Nu är det bara FIJA kvar som inte hört av sig alla andra får en t-shirt i posten lagom innan helgen nästa vecka!

President
    Blog Entries
    30
    Vinstpriserna har nu blivit skickade till vinnarna och ni kan förvänta er att ha de nya Vindication t-shirtsen i posten på torsdag senast fredag. Tack för denna gång och Ny tävling kommer snart!!!