Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 16 of 16
    Champ
    Blog Entries
    28

Top 50 prospects

Snubblade över MMARanked.com som för ett tag sen rankade sina top 50 up-and-comers, och bl.a. rankades Gustafsson som nr. 15 med beskrivningen:

Contrary to many European imports, Alexander Gustafsson has encountered little difficulty transitioning to the North American game. Much of that can easily be attributed to his skill set which is well suited to the UFC cage. A strong wrestler, Gustafsson’s powerful takedown game is complimented by a ferocious ground and pound attack on the mat. Standing, he’s demonstrated fantastic punching power and over the past year has made significant strides in his technical grappling ability. Blessed with a 6’5” frame, Gustafsson is a complete natural talent who projects as a power light heavyweight in his prime. His work ethic suggests he’ll continue developing in the coming months, and he could breakthrough as a top ten threat during 2012.
    Det är alltid kul att se hur världen erkänner Gustafsson som en riktigt grym fighter, vi har haft många svenskar som försökt men bara Gustafsson har lyckats ta sig till sin viktklass topp 10 såvitt jag vet.

I övrigt ser rankningen ut såhär:

1. Chris Wiedman (6-0)
    2. Rory MacDonald (12-1)
    3. Roger Gracie (4-0)
    4. Charles Oliveira (14-2)
    5. Michael McDonald (13-1)
    6. Edson Barboza (9-0)
    7. Gunnar Nelson (8-0-1)
    8. Yuri Villefort (6-0)
    9. Joe Soto (9-1)
    10. Patricio Freire (17-1) (snubben är bara 24, w00t?!)

Vilka har ni som top prospects? Jag har Barboza, Rory MacDonald och Gustafsson på min favoritlista just nu!

Hela listan finner ni här:

MMARanked.com - 2011 Top 50 Prospects
    Last edited by toelock; 08-29-2011 at 10:09 AM.

KONG
    Hangaround
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Snubblade över MMARanked.com som för ett tag sen rankade sina top 50 up-and-comers, och bl.a. rankades Gustafsson som nr. 15 med beskrivningen:

Det är alltid kul att se hur världen erkänner Gustafsson som en riktigt grym fighter, vi har haft många svenskar som försökt men bara Gustafsson har lyckats ta sig till sin viktklass topp 10 såvitt jag vet.

I övrigt ser rankningen ut såhär:

1. Chris Wiedman (6-0)
    2. Rory MacDonald (12-1)
    3. Roger Gracie (4-0)
    4. Charles Oliveira (14-2)
    5. Michael McDonald (13-1)
    6. Edson Barboza (9-0)
    7. Gunnar Nelson (8-0-1)
    8. Yuri Villefort (6-0)
    9. Joe Soto (9-1)
    10. Patricio Freire (17-1) (snubben är bara 24, w00t?!)

Vilka har ni som top prospects? Jag har Barboza, Rory MacDonald och Gustafsson på min favoritlista just nu!

Hela listan finner ni här:

MMARanked.com - 2011 Top 50 Prospects
    har hört mycket om gunnar nelson ett bra tag nu, var han inte ett superlöfte för redan 3-4 år sedan?

Champ
    Roger gracie kan bli riktigt bra, hans markgame är kanske världens bästa?
    men han har haft riktigt tråkiga fighter

Champ
    Hade varit redigt kul att se Einemo vs Roger Gracie i en mma match där dom verkligen gör upp om vem som är den bästa. Einemo är ju den enda som spöat Roger i SW.

Moderator
    Ja det är riktigt kul att gustavsson uppmärksammas så mycket!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Hade varit redigt kul att se Einemo vs Roger Gracie i en mma match där dom verkligen gör upp om vem som är den bästa. Einemo är ju den enda som spöat Roger i SW.
    roger har en riktigt tuff fight mot King Mo på G

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag fick en glad överraskning idag när jag läste på B/R, Alexander Gustafsson anses vara en av 15 fighters "destined for greatness"! Det är alltid lika roligt att se hur bra det går för honom, hoppas att det håller i sig!

15 MMA Fighters Who Are Destined for Greatness | Bleacher Report

Hall of famer
    Nice att Alex nämns, dock ganska dålig lista överlag imo. Nästan alla namnen är ju redan etablerade, och vissa är på dekis (läs Faber).

Contender
    alex är top 10!

antar att 4-1 enbart är ufc karriären

edit: okej inte än men han kommer va det efter nästa fight mot vlad

Champ
    Blog Entries
    28
    Att Faber var med på listan kändes som ett dåligt skämt mest, ja. Jag gillar mest att Alex syns så pass mycket, för en svensk så är det sjukt hög "buzz"!

carlespuyol: 4-1 är i UFC ja, Alex är 12-1 i MMA.

Hall of famer
    A strong wrestler??

Hall of famer
    Quote Originally Posted by KONG View Post
    har hört mycket om gunnar nelson ett bra tag nu, var han inte ett superlöfte för redan 3-4 år sedan?
    Ja, Nelson har man ju hört jävligt mycket gott om länge, men man får aldrig se honom fightas. En match 2008, ingen match 2009, tre matcher 2010 och ingen match 2011 (enligt sherdog). Han är född 88, är obesegrad i mma och har vunnit över Monson i grappling trots att han bara väger 77kg. Vädligt itnressanta meriter och det vore skit kul om man kunde få s honom fightas i Sverige.

Champ
    I den där "destined for greatness" listan så står det:
    "Let's be honest, no one really knew how good Alexander Gustafsson was until he emerged to scene in his victory over Matt Hamill at UFC 133."

Är det bara jag som tycker hans prestation mot Cyrille Diabate var ett bättre bevis på att han är någon att räkna med?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Ja, Nelson har man ju hört jävligt mycket gott om länge, men man får aldrig se honom fightas. En match 2008, ingen match 2009, tre matcher 2010 och ingen match 2011 (enligt sherdog). Han är född 88, är obesegrad i mma och har vunnit över Monson i grappling trots att han bara väger 77kg. Vädligt itnressanta meriter och det vore skit kul om man kunde få s honom fightas i Sverige.
    också hört bra saker och är nyfiken på att veta mer om gunnar N.
    Hamill var det största namnet bland amerikanerna som fick folk att reagera, sedan tror jag att hamill redan innan hade lagt handskarna på hyllan
    vlad blir 200% jobbigare

Champ
    Blog Entries
    28
    Vlad blir garanterat den tuffaste utmaningen hittills för Alexander, men jag hoppas att han har sugit upp information som en svamp från alla hans träningskamrater på Alliance MMA och att det räcker för att slå Matuyschenko.

Moderator
    Ja prestationen mot diabate var ju mer imponerande än den mot hammil, det håller jag med om
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"