Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 110
    Hall of famer

Diskussionstråden för Ranking

Här kan vi väll kanske diskutera den nuvarande rankingomröstningen som pågår och jag inleder med en fråga till många:

Hur fan motiverar ni att Urijah Faber skulle vara bättre P4P än Mike Brown när dom fightas i samma viktklass och Brown har spöat honom 2 gånger? :P (vore det Brock kontra Fedor i viktskillnad däremot hade det varit en annan femma..)

Moderator

Re: Rankingröstningsdiskussionstråden

Jag tror helt enkelt att Faber är bättre. Undanflykterna inkluderar bl.a en bruten och en allvarligt skadad hand i rond två samt att Faber är lite lik min kusin till utseendet.
    Rankingen är alltså helt baserad på användarnas egna åsikter, det plus att en p4p ranking alltid blir väldigt subjektiv då det egentligen bara handlar om rena spekulationer bevärdigar Faber en hög placering på min lista.

Fixade titeln lite också
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: Diskussionstråden för Ranking

Ja jo det är klart att det är subjektivt och jag förstår din motivering, jag har sett flera andra på andra siter som hade typ samma motivering för samma beslut. Urijah har väll lite mer galna grejer för sig än Mike Brown i alla fall.

Våda FIXADE titeln? Du förstörde titeln :( Var juh längsta och bästa titeln ever :D

Kan även passa på att motivera varför jag själv inte har Fedor som #1 i P4P och detta då jag tror att GSP och Anderson Silva skulle ha en jävligt stor chans att besegra honom om dom skulle vara lika stora alla 3. Dock känns det som att det är lite lotteri på top 5 mellan Penn, GSP, Anderson Silva, Miguel Torres och Fedor.

Hall of famer

Om dom va lika stora?
    De går ju aldrig jämföra tex en ww:are och en hw:are på det viset.
    Titta istället på vad de har åstadkommit i sina respektive divisioner. Då ser du Fedor >>> Anderson

Rookie

Nu är väl detta en Pound-for-Pound där vi användare röstar vad vi tycker. Skulle dom helt gå efter statistiken så finns det INGEN unik p2p lista alls, utan alla skulle se likadana ut.

Sedan om en fighter har åstadkommit mycket mer än någon annan, det är upp till han som röstar att bestämma :)

Hall of famer

P4P innebär ju att size doesn't matter. Så blanda inte in om de vore lika stora...det är ju inte relevant.

Hall of famer

Läste du ens vad du skrev nu? Om storleken inte skulle spela någon roll skulle dom juh för i helvete vara lika stora.

Hall of famer

Quote Originally Posted by saerbarnet
    Läste du ens vad du skrev nu? Om storleken inte skulle spela någon roll skulle dom juh för i helvete vara lika stora.
    Som Starfighter säger, i en P2P lista har storleken ingen betydelse alls eftersom man inte rankar enligt viktklass.

Hall of famer

Nej de e inte samma sak. Fattar inte varför folk tänker p4p som "om dom var lika stora".

Två ex:
    Skulle Fedor vara bättre än BJ om dom var lika stora? (fel)
    Är Fedor en bättre hw:are än vad BJ är lw:are? (rätt)

Det är två helt olika saker.

Hall of famer

Nej de e inte samma sak. Fattar inte varför folk tänker p4p som "om dom var lika stora".

Två ex:
    Skulle Fedor vara bättre än BJ om dom var lika stora? (fel)
    Är Fedor en bättre hw:are än vad BJ är lw:are? (rätt)

Det är två helt olika saker.
    Iofs förändras inte min åsikt om listan även om jag kollar sådär. Detta då jag utgår från vad respektive fighter har gjort de senaste 2-3 åren. (Ja så bör man göra för att få fram en aktuell lista, skulle det däremot vara "Bäst någonsin" hade Fedor vunnit hands-down).
    Detta då Anderson & GSP har fightats mot dom bästa som UFC kunnat framställa (vilket tyvärr innebar både Cotê och Leites då han mer eller mindre spöat alla andra motståndare redan) medan Fedor har mött Coleman, Hunt, Lindland, Hong Man Choi, Sylvia och sedan #2 rankade Arlovski.
    GSP har juh dock visat att han inte är odödlig mot Matt Serra men har sedan dess revanscherat sin förlust.

EDIT: Hur vore det om admin fixade så man kan quota folk i detta forum? >.>

Contender

ser att många satt:
    fedor
    gsp
    A.silva

e det bara jag som tycker att silva skulle va 2a.

visst båda 2 har dominerat sina senaste utmanare,
    men kom igen, silva har fått det o se lekande lätt ut.
    thaleos leitos matchen va ju ett skämt. han BOXADE honom på låret.
    va ju en löjlig klass skillnad.

Champ

Skillnaden mellan fighters som Anderson Silva och Fedor Emelianenko är något helt annat än vem som försvarat bältet flest gånger osv. Hela grejen är den att (och jag kan förstå att detta är svårt för er som började följa MMA nyligen och snöar in er i UFC, som de skribenterna ovan mig) Fedor har inte bara vunnit över alla motståndare han har mött utan han har gjort det på ett så övertygande sätt att det är sjukt. Att han överhuvudtaget rör sig som en lättviktare och att han inte verkar ha någon svag punkt är en annan del av det.

Anderson Silva's viktklass är inte direkt den djupaste, tvärtom är det den absolut tunnaste viktklassen som finns i dagens MMA, dessutom så har Anderson blivit submittad två gånger och Fedor har som sagt ALDRIG förlorat.

Anderson Silva's motståndare har varit ett skämt (Thales Leites, Cote, Irvin, Leben, Lutter) listan kan göras hur lång som helst, de enda av rang han har mött hittils är; Henderson, Franklin och till viss del Marquardt.

Hall of famer

Inte direkt rättvist att trasha Andersons motståndare när fedor mött superstjärnor som Hong Man Choi, Zuluzinho, Mark Coleman, Matt Lindland (som är sämre än många av de mellanviktarna som Anderson mött ^^), Mark Hunt, Tsuyoshi Kohsaka och så vidare.

Och att kalla Leben ett skämt må vara lätt att göra i efterhand men när Anderson mötte honom var han påväg att bli en contender för titeln och hade 6 raka segrar.

Ingen av dom 2 divisionerna är särskilt starka och har typ 10-15 fighters värda att nämna. Anderson har dock fördelen att han kan gå upp till LHW och fightas mot större namn, förhoppningsvis ser vi gamla Anderson Silva på lördag!

Hall of famer

Matt Lindland (som är sämre än många av de mellanviktarna som Anderson mött ^^)
    FAIL. Matt Lindland var rankad top 5, jag är t.o.m rätt säker på att han var rankad top 3 när han slogs mot Fedor. Need I say more?

Moderator

Ja Lindland var väldigt högt rankad. Kohsaka är också en riktigt bra fighter.

Jag ser p4p mer som talang. Jag tycker att Fedor har visat mest talang i sina fights och därför har jag honom som etta. GSP har krossat allt sitt motstånd men han är inte 30-0 och därför är han tvåa. Silva är sjukt bra men har misslyckats med att avsluta sina senaste matcher och inte flytit lika bra som tidigare, därför är han trea osv osv. Faber har jag en massiv man-crush på plus att han är sjukt bra som går 5 ronder och är nära att avsluta i sista trots två allvarligt skadade händer, därför ligger han högt på min lista.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

per
    per is offline
    Hall of famer

Matt Lindland var väl inte rankad i tungviktsdivisionen!

Moderator

lika rankad som penn var i ww.

Hall of famer

Quote Originally Posted by saerbarnet
    Matt Lindland (som är sämre än många av de mellanviktarna som Anderson mött ^^)
    FAIL. Matt Lindland var rankad top 5, jag är t.o.m rätt säker på att han var rankad top 3 när han slogs mot Fedor. Need I say more?

Jaha? Paulo Filho var rankad som tvåa i världen när han fick stryk av Chael Sonnen..
    Dessutom spelar det väll knappast roll om han var rankad som tvåa i MW-divisionen då eftersom dom möttes i HW? Det är juh fortfarande en skitmatch, Annars kanske vi kan hoppas på Anderson Silva mot Kenny Florian/Shinya Aoki/Joakim Hansen vem fan du nu känner för att kalla #2 i världen i LW...

FAEIÄJL (Ja du behöver nog motivera varför en ranking i mellanvikt gör en fight i HW intressant..)

Shogun: Hoppas du skojar, BJ Penn var juh i alla fall en f.d WW-champ det är juh knappast så att Matt Lindland hade någonting i HW att göra.

per
    per is offline
    Hall of famer

lika rankad som penn var i ww.
    BJ Penn har ju gått mycket matcher i Welthervikt, och varit tidigare UFC champ i den klassen.
    Lindland har aldrig varit Tungviktschamp precis.

Hall of famer

det som var fail var att du sa att många av Andersons vinster var bättre MWs än vad Lindland var. Det är helt enkelt fel.

Hall of famer

Fråga: vart ser man hur våran egen ranking ser ut?

Hall of famer

menyn under MMA-Forum loggan

Hall of famer

Självklart, tack :)

Hall of famer

Förövrigt känns 3 veckor som en lite för lång röstningsperiod, speciellt med tanke på hur många events som är under denna 3 veckorsperoid som påverkat P4P-ranking.. En vecka hade känts rimligare

Moderator

Vi kommer att försöka hålla en ny röstning en gång i månaden så att man kan ändra beroende på vad som händer i fightvärlden.

Hall of famer

Vi röstar bara p4p ranking lr? Hur funkar det med mmaforums viktklass-rankingar?

Page 1 of 5 12345 LastLast