Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    Moderator

Strikeforce Nashville

Helt galet kort!!

DAN HENDERSON VS JAKE SHIELDS
    GEGARD MOUSASI VS MUHAMMED "KING MO" LAWAL
    GILBERT MELENDEZ VS SHINYA AOKI

Tre titelmatcher...

UNDERCARD
    JASON MILLER VS TIM STOUT
    CHRIS HAWK VS OVINCE ST. PREAUX
    DUSTIN WEST VS ANDY UHRICH
    JOSH SHOCKMAN VS CALE YARBROUGH
    ZACH UNDERWOOD VS HUNTER WORSHAM
    DUSTIN ORTIZ VS JUSTIN PENNINGTON
    CODY FLOYD VS THOMAS CAMPBELL

Henderson borde kunna ta Shields. Han är större och en bättre brottare och även om Shields är en bättre grappler tror jag inte han rår på Henderson. Verkligen inte stående men inte heller på mattan. TKO Hendo.
    Mousasi vs Lawal kan nog se ut lite hursomhelst men jag har Mousasi som vinnare. Jag har följt honom sen PRIDE och han blir bara bättre och bättre, lill-fedor.
    Aoki vs Melendez har potential beroende på hur bra melendez lyckas hålla sig undan subs. Han är mycket bättre allround men vi har ju sett vad som händer om man hamnar i Aokis grepp på mattan. Väldigt svårtippat
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Re: Strikeforce Nashville

Grymt kort ja.

Den fight jag är mest säker på är Melendez - Aoki. Jag kommer hålla på Aoki som en galning men jag tror att Melendez håller det stående med sin brottning och där är han aoki överlägsen. Melendez via TKO eller kanske UD.

Hendo - Shields känns ju egentligen given i Hendersons fördel, men han börjar ju faktiskt bli rätt gammal så helt 100 kan man inte vara. Tippar Hendo iaf.

Mousasi - King Mo är svårtippad. Jag måste säga att jag sett Mo för lite, jag vet inte om han verkligen är så bra som många har sagt, medan Mousasi alltid presterar. Därför tippar jag Mousasi.

Resten är inte så intressanta på pappret.

Hall of famer

Galet kort!
    skall såklart ses.

Hall of famer

Sjukt glad att det är en Strikeforce gala också

Contender

Ett riktigt bra kort har Strikeforce lyckats sätta ihop!

DAN HENDERSON VS JAKE SHIELDS
    Henderson känns numret för stor för Shields helt enkelt. Han kommer att kunna utnyttja sin fantastiska brottning fullt ut och vinner det här

GEGARD MOUSASI VS MUHAMMED "KING MO" LAWAL
    Har hypat King Mo i någon tråd tidigare och hoppas verkligen att jag har rätt. Väldigt oortodox stående kombinerat med en brottning i världsklass. Mousasi är dock en av få (4-5 st) LHW jag tror har chans mot Mo. Hursomhelst vinner den sistnämnde på TKO.

GILBERT MELENDEZ VS SHINYA AOKI
    Melendez är riktigt bra och jag tror att han tar det här

Champ

Väldigt bra kort synd bara att det inte visas på TV4 sport.

Tror nog Henderson tar Shields kan se det som både decision och KO.

Mousasi tror jag kan vinna på submission. Är dock lite osäker då jag inte sett mycket King Mo.

Hoppas att Aoki submittar Melendez men har lite svårt att se det ske.

Hall of famer

Hoppas att ringdomaren som de hade på Johnson - Mahe-kortet inte får vara med, Marcos Rosales. Gong-gongen ljuder och 2 sekunder senare ställer han sig bredvid de som fightas och skriker "stop!!" för fulla muggar. Så jäkla kass snubbe.

Men hoppas och tror att Melendez kommer sänka Aoki.
    Tror att Mousasi kan få stora problem med King Mo. Mousasi hade ju enbart tur när han vann över Jacare och Mo är ju också en grym brottare. Dock är ju Jacare betydligt bättre på at försvara mot submissions, men jag tippar King Mo som segrare.
    Sedan kommer mest troligt Henderson att köra över Shields och Mayhem leka till sig en seger.

Moderator

Vi fortsätter i spoilerdelen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"