Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 23 of 23
    Moderator

Strikeforce Miami

Lördag, Januari 30. Bank Atlantic Center i Miami

Huvudkortet
    Nick Diaz vs Maruis Zaromskis (titelmatch weltervikt)
    Cristiane Santos vs Marloes Coenen (titelmatch lättvikt)
    Robbie Lawler vs Melvin Manhoef
    Herschel Walker vs Greg Nagy
    Bobby Lashley vs Wes Sims

Förkort
    Jay Hieron vs Joe Riggs
    Pablo Alfonso vs Marcos Damatta
    David Zitnik vs Michael Byrnes
    Sabah Homasi vs John Kelly
    Craig Oxley vs David Gomez
    Ryan Keenan vs Hayder Hassan
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator

Re: Strikeforce Miami

Diaz vs Zaromskis kan ju bli hur bra som helst. Zaromskis är tveklöst den med mest kraft i slag och spark men Diaz är väldigt rutinerad och har själv väldigt bra boxning. Ska bli väldigt intressant att se hur Zaromskis kommer att introduceras och tas emot på den amerikanska marknaden. Svårtippad match då man har sett så lite med Z och så mycket med Diaz. Jag kommer iallafall att heja på Zaromskis!

Titelmatch för damerna. Jag har bara sett en match med Coenen och jag är inte imponerad. Jag tror nog att det blir vinst på GnP relativt tidigt för Santos. Finns det egentligen någon kvinnlig utövare på hennes nivå än?

Lawler vs Manhoef kommer ju bli ett sånt krig, förutsatt att inte Lawler somnar i första slagväxlingen... Om han lyckas komma in i matchen och klarar av att hantera Manhoef på avstånd så kommer den antagligen bli längre. Men eftersom Lawler är en striker och en hårding kommer han inte ta ner matchen utan hålla det stående och jag är helt övertygad om att det således bara är en tidsfråga innan Manhoef knockar honom.

Hoppas de hittar nån riktig matchning för Lashley. Det påstås att han ska möta Jimmy Ambriz, sist man såg honom fick han stryk av Kharitonov i pride och sen dess är han 1-2. Knappast ett test...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Har inte så mycket koll på dessa faktiskt. Visst har ju sett massor med Diaz och lite med Lawler och så.

Och angående damsidan tror jag också på att Santos kör över Coenen i första ronden. Hon skulle fan kunna klå BJ Penn :lol: :mrgreen:

Hall of famer

ska skriva mer snart, men jävlar vilken underbar matchup zaromskis vs diaz är! fyfan

Hall of famer

Bara hoppas han får in sitt trademark, dvs huvudsparken.

Hall of famer

Haha lashley vs ambriz är ju en good old pride-matchning.. Ambriz borde slåss på smågalor.

Hall of famer

Men om det blir så är det iallafall några steg högre upp på stegen jämfört med Bob Sapp iallafall, inte för att jag hört talas om grabben, men han har många fighter och sämre än Bob kan man väl knappast vara.

Moderator

Det blir inte Lashley vs Ambriz, de har hittat nån annan motståndare nu men jag kommer desvärre inte ihåg vad han heter. Får uppdatera när imorrn .

Hall of famer

Ska bli kul att se vad de har mejslat ut ur Herschel Walker också. Tror dessvärre att det kan bli riktigt nasty.

Håller i övrigt på Zaromskis, Manhoef och Hieron. Övriga matcher kunde jag knappt bry mig mindre om.

Moderator

Lashley möter Sims. Jag förutspår en snabb takedown med stopp på GnP för Lashley

Hall of famer

Jag skulle kissa ner mig av skratt om Wes Sims lyckas vinna

Hall of famer

Sims är en sån sopa

Hall of famer

Känns som ett bra tillfälle för Lashley att testa sin striking. Ifall det går dåligt tar han ner honom som en vante och väl på marken är han så mycket större och starkare att Sims knappast får någon submission.

Hall of famer

Det där kan ju sluta med åtal om misshandel känns det som

Moderator

Jag ser ju hellre Sims än Ambriz iallfall..

Hall of famer

Om man nu får välja ser jag gärna exakt ingen av dem.

Moderator

Om man fick välja skulle jag hellre se att de signar t.ex Kharitonov och slänger in honom på huvudkortet. Lashley är i princip helt otestad och jag har inte sett något otroligt från honom så han får gärna utvecklas lite mer innan jag tycker att han är intressant..

Hall of famer

Kharitonov känns ju som att han har gått ner sig totalt.. fyfan jag gillade verkligen honom ju.

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Om man fick välja skulle jag hellre se att de signar t.ex Kharitonov och slänger in honom på huvudkortet. Lashley är i princip helt otestad och jag har inte sett något otroligt från honom så han får gärna utvecklas lite mer innan jag tycker att han är intressant..

Eller så kan juh Strikeforce låta Jay Hieron och Joe Riggs fightas på maincardet istället för Bobby Lashley som fortfarande håller på med wrestling eller istället för 0-0 47-åriga f.d amerikanska fotbollspelaren Herschel Walker.

Kimbo i UFC ser juh ta mig fan helt seriöst ut jämfört med dom där 2 på maincardet... (speciellt när dom möter sopor som Wes Sims och någon 1-1 okänd snubbe)

Vad som är ytterligare efterblivet med Strikeforce är deras totala oförmåga att planera sina events med någon slags framförhållning. UFC har redan mer eller mindre klargjort sitt schema fram till UFC 112 medans Strikeforce inte ens berättat vad som händer efter detta card (som dessutom blev färdigställt förra veckan.. typ 7 dagar innan eventet går av stapeln)

Contender

Det var otroligt många man inte kände igen på undercardet, förutom riggs - hieron då.
    Hoppas damerna fixar vikten den här gången så att det fortsätter att hålla sig seriöst.
    Zaromskis tokoffensiv i början av ronderna påminner lite om James Thompson bara det att han oftare lyckas med sin "gong and dash" =). Hoppas på att Zaromskis grappling sätts på prov i den här matchen

Hall of famer

Darkie: Så du menar att du inte känner till stora talanger som har 0-3 i record (finns typ 3 stycken sånna på undercardet) samt en med 4-6 i record.

Moderator

Lite predictions då.

Nick Diaz vs Maruis Zaromskis (titelmatch weltervikt)
    Jag tror faktiskt på Zaromskis här! Diaz bästa chans är att ta ner detta på mattan där zaromskis är relativt otestad och Diaz faktiskt är riktigt, riktigt bra. Desvärre (eller tur för oss) så tror jag att diaz i all sin villfarna stolthet kommer att vilja stå med Zaromskis. Dels för att han vill vara tuffa killen och boxas och dels för att han faktiskt inte är sämst på fötterna heller. Dock så tror jag inte att han kommer kunna matcha Zaromskis väldigt oortodoxa och extremt snabba attack. Zaromskis via TKO (hoppas, hoppas, hoppas)

Cristiane Santos vs Marloes Coenen (titelmatch lättvikt)
    Jag har nog aldrig sett en endaste match med Coenen och jag tror inte att det spelar så stor roll heller. Cyborg vinner för hon slåss som en hel karl.

Robbie Lawler vs Melvin Manhoef
    Lite samma scenario som i huvudmatchen. Lawler borde gå på double-leg och försöka banka ut Manhoef ovanifrån. Men han kommer troligtvis att vilja bevisa något och testa att stå med allas vår Melvin.... det bör han inte göra. Manhoef by ULTRA-KILL

Moderator

God jaktlylcka önskas Zaromskis, vi fortsätter i spoilerdelen av forumet!