Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 9 of 9
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Masvidal vs Melendez

En riktigt grym gala från Strikeforce nu på lördag den 17 december, Masvidal mot Melendez fighten kommer att bli grym.
    Hejjar på båda faktiskt men tror att Melendez tar det här.

Huvudkort

• Gilbert Melendez (c) vs. Jorge Masvidal
    • Cristiane ”Cyborg” Santos (c) vs. Hiroko Yamanaka
    • Gegard Mousasi vs. Ovince St. Preux
    • KJ Noons vs. Billy Evangelista

Preliminärt kort

• Jerron Peoples vs. Roger Bowling
    • Caros Fodor vs. Justin Wilcox
    • Devin Cole vs. Gabriel Salinas-Jones
    • Fernando Gonzalez vs. Eddie Mendez
    • Herman Terrado vs. Chris Brown

vad tycker ni om huvudkortet?
    mera MMA !!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Huvudkortet är ganska starkt. Melendez vs. Masvidal är lättvikt på mycket hög nivå. Måste ses!

Mousasi vill man inte missa och OSP är intressant. Det här är ju en gala som verkligen hamnat i skuggan av alla stora UFC-galor.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Heja Melendez och OSP!

Moderator
    Ja det här kortet går inte av för hackor. Melendez vs Masvidal är en riktig dröm-match. Melendez är den bättre brottaren men masvidal är en riktig boxarjkämpe!
    det ska också bli kul att se santos igen, hon är grym
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja det här kortet går inte av för hackor. Melendez vs Masvidal är en riktig dröm-match. Melendez är den bättre brottaren men masvidal är en riktig boxarjkämpe!
    det ska också bli kul att se santos igen, hon är grym
    trodde aldrig dem var i samma viktklass, hade alltid fått för mig att melendez var mycket mindre.

Masvidals stående fighten är grymt, ända sedan han spöa kimbo ray på gatan så har han vart en favorit, men nu så är Melendez en riktigt skön kille så oavsett vem som vinner så blir jag glad.

Håller med dig TXS om Mousasi fighten, ska bli kul att se hur bra han är nuförtiden
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    28
    Melendez tar detta, sen MÅSTE han flytta över och möta Edgar, Henderson, Cerrone, Miller och alla andra grymma lättviktare!

Ska bli kul att se Mousasi igen, har bara sett ett fåtal matcher med honom. Tror ni att han är intressant för UFC?

Moderator
    Han är nog inte intressant för UFC i dagsläget. Mousasi var länge ansedd som "nästa stora fighter" efter fantastiska matcher i japan där han verkligen övertygat. Efter flytten till usa har han inte alls sett lika bra ut och verkar framförallt komma med dåliga gameplans. Jag tror nog att han skulle kunna bli en riktig contender om han flyttade till ett kompetent camp men som det ser ut i nuläget är han knappast högintressant för UFC
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Weigh ins
    cyborg såg stabil ut som fan, hennes motståndare kommer nog råka illa ut
    masvidal såg tunn ut, men ju närmare galan vi är desto mer hoppas jag på att han tar det med sin boxning

Last edited by KanoBlack; 12-17-2011 at 10:44 AM.
    mera MMA !!

Champ
    OSP och Melendez såg bra mycket större ut än Mousasi och Masvidal. Fast Mousasi ser ju alltid lite otränad ut, och Masvidal har alltid varit en tunnis, så no news there.

Cyborg såg läskig ut, henne skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd.

galan är nu över och diskussionen fortsätter i vår strikeforce masvidal vs melendez resultat tråd
    Last edited by KanoBlack; 12-18-2011 at 11:11 AM.