Hatar den här matchupen. Både är två stora favoriter...
Hatar den här matchupen. Både är två stora favoriter...
Äntligen en video som ger känslor! Den här galan kommer sudda bort allt skit som jag tycker om strikeforce just nu. Såg fedor boxningssparras också så han är inställd på att panga med hendo! Såg även en intervju där hendo inte kommer storma fram som han brukar då han denna gång är den mindre killen. Så det blir ner till marken
Börjar bli riktigt peppad inför Fedor vs. Hendo! Det känns som att det mest är en fight om äran och jag vidhåller att Fedor har mest att förlora.
Håller med Brawler att det är två stora personliga favoriter, och jag vettefaan vem jag ska hålla på??
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Det borgar hursomhelst för en bra match. Båda två är ju väldigt kapabla fighters även om jag tycker att henderson har tappat mycket i sitt game de senaste åren. Stapplar fram och BARA jagar högersläggan. Rätt endimensionellt, men det kanske han inte gör nu mot den större ryssen
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Tror att det blir svårt för Hendo att träffa Fedor med högersläggan. Fedor är för rutinerad för att gå på en sån grej. Jag misstänker, som jag antydde i bloggen, att Fedor kommer att dominera stående och hålla sig ifrån att bli LNP:ad. Det blir troligen en stående uppgörelse där Fedor vinner på decision utan att imponera.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Jag tror också Hendo kommer att vara väldigt aggressiv och aktiv men det räcker inte mot Fedor. Clinchkast, scrambles och tät boxning, jag förutser Fedor som vinnare.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Paul Daley med oddsen 2.90 känns väldigt spelbar. Lade en dubbel med Daley (2.90) och Fedor (1.40) som vinnare, ger totalt 4.06 pengarna!
Rampage, du har bra koll på odds osv.. du kanske borde göra våra tipskuponger i framtiden då det ingår i vår betsson.com annonseringsdeal.
txs dana håller med oss på en av synpunkterna som dykt upp i våra samtal kring legendfighten
"Listen, I'm not out to hurt Fedor, or hurt any fighter. People ask me my opinions, I give you my opinion on what I think about a fighter ... I'm in the fight business, and I think that I know a little bit about the fight business. I've been in it since I was 19. And I'm going to have my opinions on fighters, just like you sports reporters or the fans, you know? Sometimes I'm right, and sometimes I'm wrong. I didn't think that Kimbo could win The Ultimate Fighter. I thought the Fedor hype was ridiculous. And the people who were really as great people as he thought he was weren't getting their dues, you know ... If I've got to still give Fedor his digs, my dig would be, 'Dude, you're fighting a 185-pounder.' Henderson's got a great chin, he's durable, he's got good wrestling, he can stay out of submissions, and all the great things I can say about Henderson, but Henderson weighs 185 pounds. So I actually think this fight, as far as Fedor is concerned, it's a lose-lose for him. If he knocks out Dan Henderson, he knocks out a 185-pounder. If he gets knocked out, he just got knocked out by a 185-pounder."
mera MMA !!
Visst Kano, det vore jättekul! Ett blogginlägg med bettingtips inför varje Strikeforce/UFC gala?
Håller med om att denna fighten är lose/lose för Fedor. Å andra sidan är väl hans camp desperata efter en vinst, och ser Henderson som en lätt fight mot ett stort namn.
just nu blir vi bortskämda med reportage från strikeforce galan, så jävla bra av både mmanytt och kimura
fedor såg inte mycket större ut än hendo på första stare down
Last edited by carlespuyol; 07-29-2011 at 04:07 PM.
Tycker Daley flackade väldigt mycket med blicken, han är väl rädd att det ska bli en Koscheck 2.
Edit: Lite roligt att Fedor är sponsrad av Hendersons klädmärke Clinch Gear![]()
Last edited by Rampage2010; 07-29-2011 at 06:38 PM.
Hendo ser jäkligt stabil ut, 207 vs 223 pounds?
Gillar respekten dem här 2 har för varandra, vart lite för mycke rampage, tito, sonnen skitsnack senaste tiden.
mera MMA !!
galan kan för övrigt ses LIVE!! på Eurosport 2 klockan 04.00.
mera MMA !!
taggad!!! eurosportplayer.se kan man se den på !!
denna tråd stängs, diskussionerna kring resultaten fortsätter här: Strikeforce Fedor vs Henderson resultat
Last edited by KanoBlack; 07-31-2011 at 05:13 AM.