Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 16 of 16
    Champ

Strikeforce Grandprix Semifinals Barnett vs Kharitonov

Den här närmar ju sig , den fula ankungegalan och numera UFC fadderbarnsorganisation Strikeforce grand prix semifinalerna 10 sept

Inge overeem men däremot resterande tungviktare som gör upp om tungviktstiteln han lämnat efter sig.

MAIN CARD (Showtime)

* Josh Barnett vs. Sergei Kharitonov (heavyweight grand prix semifinal)
    * Daniel Cormier vs. Antonio Silva (heavyweight grand prix semifinal)
    * Champ Ronaldo Souza vs. Luke Rockhold (for middleweight title)
    * Roger Gracie vs. Muhammed "King Mo" Lawal
    * Maximo Blanco vs. TBA

PRELIMINARY CARD (HDNet)

* Mike Kyle vs. Marcos Rogerio de Lima
    * Rafael "Feijao" Cavalcante vs. Yoel Romero
    * Jordan Mein vs. Evangelista "Cyborg" Santos
    * Alexis Davis vs. Amanda Nunes

Helt usel är den inte, bra och intressanta fighter, Bigfoot silva ska bli kul att se och detsamma gäller Gracie (jag gillar gracies) som är på jakt efter sin bjj ärkefiende Souza
    Vem fightas Blanco mot?

förövrigt har jag Barnett som favorit, han är bra!
    Trodde att Lombard skulle få gå fight denna gala men NEJ =(
    Last edited by pellepersson; 08-27-2011 at 07:14 PM.

Moderator
    Ja det här blev ju ett antiklimax. Snacka om att turneringen tappade moment när overeem kickades och allt blev senarelagt. Och även fedors förlust..
    Men faktum kvarstår att det är väldigt intressanta matcher kvar.

Barnett borde göra processen kort även med karitonov och jag har honom tippad som vinnare av hela rasket. Den mest intressanta matchen tror jag blir pezao mot cormier. Silva är riktigt bra och cormier är relativt otestad, pallar han trycket tro? Han är ju ingen jättelik tungvikare heller så jag kan tänka mig att matchen kan utspela sig liknande silvas match mot fedor. MEN cormier kan nog överraska med brottning och kvickhet.

Jacare blir bara bättre och bättre men saknar det där lilla extra som man gillar att se. Det jag hoppas på mest i den här galan är att barnett vinner och att feijao vinner i imponerande stil
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    Roger Gracie vs. King Mo lär kunna bli intressant! Souza brukar kunna underhålla ibland också.

Är inte speciellt intresserad av turneringen längre dock...

Laird Hamilton
    Hangaround
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Roger Gracie vs. King Mo lär kunna bli intressant! Souza brukar kunna underhålla ibland också.

Är inte speciellt intresserad av turneringen längre dock...

När det väl närmar sig tror jag nog att intresset höjs en aning, men Zuffa har praktiskt taget tagit all glans ifrån Strikeforce.
    Nu går även Henderson över till UFC, då är Diaz mästare, Overeem mästare, Henderson mästare borta med vakanta bälten som resultat.

Champ
    Blog Entries
    28
    Mjo, det sabbar lite för Strikeforce kan man säga. 3 turneringar om bälten kanske blir lite mycket?

Hall of famer
    Josh kommer trada lite slag sen pang ner pa backen och avsluta med ett armlas..

tror Mo tar denna, han har bra brottning och borde kunna ta hem denna matchen staende via tko!

Champ
    Quote Originally Posted by xynd View Post
    Josh kommer trada lite slag sen pang ner pa backen och avsluta med ett armlas..

tror Mo tar denna, han har bra brottning och borde kunna ta hem denna matchen staende via tko!
    Tror likadant som du, dessa två fights är de som jag är mest "säker" på! Annars är den här galan full av frågetecken, känns som att de flesta kan vinna mot varandra på en bra dag.

Champ
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Tror likadant som du, dessa två fights är de som jag är mest "säker" på! Annars är den här galan full av frågetecken, känns som att de flesta kan vinna mot varandra på en bra dag.
    Får nog hålla med, Roger får nog inte ner King Mo och sist jag såg hans standup var den hemsk.
    Mike Kyle känner jag igen namnet på men kommer inte ihåg varifrån, får googla

Moderator
    barnett vinner över kharitonov det är inget snack om saken men jag är inte lika säker på mo vs gracie. Ja Mo är en bättre mma-utövare men gracie har ett livsfarligt submission game.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Får nog hålla med, Roger får nog inte ner King Mo och sist jag såg hans standup var den hemsk.
    Mike Kyle känner jag igen namnet på men kommer inte ihåg varifrån, får googla
    Mike Kyle är 205:an som nästan spöade Bigfoot! Hoppade in typ 2 dagar innan fighten, och dominerade honom både stående och på marken tills han blev knockad.

Tror faktist att Mo kommer köra över Roger rätt ordentligt, en stor och duktig brottare med ett riktigt stabilt stående game är ju i princip en BJJ:ares värsta mardröm.

President
    Blog Entries
    30
    silva tar denna och ska bli kul men är inte lika hypad som innan alla skojerier kring stirkeforce, bra analys av txs som vanligt i bloggen
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    silva tar denna och ska bli kul men är inte lika hypad som innan alla skojerier kring stirkeforce, bra analys av txs som vanligt i bloggen
    Jag skulle inte bli förvånad om Cormier vann, tycker den fighten ska bli riktigt kul att se. Grymt att King Mo är tillbaka också, gillar fighters som "showar"

President
    Blog Entries
    30
    fyfan vad alla såg ut att vara i grym form,förutom cormier som såg ut som en tjockis.
    roger gracie är sjukt lång men han kommer inte utnyttja sin reach ståendes iaf

barnett rätta kha om hur man frontar sina sponsorer ganska roligt

Last edited by KanoBlack; 09-10-2011 at 10:38 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Hjälp, varför är Cormier i så dålig form? Visst, han är varit lite plufsig tidigare, men nu? Tror han har satsat enbart på att gå upp i vikt för att försöka matcha Bigfoot. Frågan är om inte hans kondition är förstörd.

King Mo är brutal, vad ska Roger Gracie kunna göra med honom över sig? Känns som ett Lesnar vs. Mir 2 scenario.

Barnett är en sköning som vanligt, tur att Kharitonov tog det bra.

Champ
    Hoppas Kharitonov tar Barnett. Vore fint med en Ryss i UFC. =D

President
    Blog Entries
    30
    Galan är nu över och denna tråd stängs, diskussionen fortsätter i Strikeforce Barnett vs Kharitonov Resultatdiskussion
    mera MMA !!