Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 23 of 23
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Fedor vs Silva

Strikeforce och M1 World Grand Prix heavyweights turnering.
    Den går av stapeln den 12:e Februari Izod center, New Jersey,

Huvudkorten
    Fedor Emelianenko vs. Antonio Silva (kvartsfinal) Andrei Arlovski vs. Sergei Kharitonov (kvartsfinal)

Shane Del Rosario vs. Lavar Johnson (reserv)

Valentijn Overeem vs. Ray Sefo (reserv)

Chad Griggs vs. Gian Villante (reserv)

Ska bli kul att se Fedor Emilianenko igen, folk har plötsligt börjat tvivla på honom och undrar om det är rätt?

Last edited by KanoBlack; 02-13-2011 at 05:24 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Fedor Emilianenko kommer defenitivt ta det här, håller med om att folk i allmänhet snabbt glömde bort vem han egentligen är efter sin förlust
    Sen så gillar jag inte att se Ray Sefo slåss, såg han senast på K1 och han har blivit en journeyman vilket är synd på en sån stor fighter som han var förut. Blir det en titelmatch för vinnaren av Strikeforce World Grand Prix?
    Är det här halva fältet i turneringen?

Champ
    Vinnaren i turneringen far ett separat turneringsbalte, och far aven en chans pa Overeems titel senare (Om inte Overeem vinner, saklart).
    Detta ar halva faltet, yes.

(Jag ar for tillfallet i England, sa kan inte anvanda svenska bokstaver.)

Moderator
    Raskolnikov?

Det här blir nog en bra gala. Det ska bli fantastiskt att få se Fedor igen och jag hoppas verkligen att han kan studsa tillbaka och vinna. Han borde vinna över Silva som inte med det sagt på något sätt är en okvalificerad fighter. Men fedor är fedor.
    Kharitonov vs Arlovski känns som battle of the brains. Den som kommer in mest fokuserad vinner. Dom är båda riktigt bra strikers men har svårt att få med sig huvudet in i buren.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Vinnaren i turneringen far ett separat turneringsbalte, och far aven en chans pa Overeems titel senare (Om inte Overeem vinner, saklart).
    Detta ar halva faltet, yes.

(Jag ar for tillfallet i England, sa kan inte anvanda svenska bokstaver.)
    Läste precis ett skämt om englands vanligaste fågelsort, .. nederbörd haha (darbogs fel)
    Då är jag med, så enda chansen att Fedor möter Overeem i denna turnering är om de möts i finalen då de börjar i olika fält?
    Hoppas också på Fedor och han tor nog bigfoot, men i slutändan så är Overeem nog fortfarande underskattat bra även fast ha har 3 titlar.
    Last edited by KanoBlack; 02-08-2011 at 11:23 PM.

Champ
    Nej, vinner Fedor sin match så möter han vinnaren av Overeem vs Werdum. Strikeforce släppte en bild på hur turneringen hur det såg ut och jag la in bilden i en tråd här på forumet om tungviktsturneringen men vetifan vart den tråden försvann.

Champ
    Säkert den här du menade DizordA, Strikeforce Grandprix har ett sjukt underhållande upplägg med klass fighters, Overeem mot Fedor blir den största matchen lätt!

Moderator
    Barnett vs Overeem blir finalen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag hoppas på Fedor vs Barnett jag

Hall of famer
    Hoppas fan att Fedor tar Bigfoot asså.. Overeem vs Fedor vilken jävla match. Tyvärr tror jag Fedor torskar den, och sen tar nog Overeem Barnett i finalen. Har inget emot Overeem, tvärtom... men Barnett, Kharitonov, och Fedor är några av mina absoluta favoriter så.

Moderator
    Jag tror absolut att Fedor vinner över Silva. Det är ändå Fedor, cyborgen från ryssland... Men Overeem är eller ja, har blivit Übereem och är nog en svår match för alla med sin nyvunna fysik sen PRIDE. Barnett BÖR ta sig till final helt klart och det sätter ju egentligen upp min mest efterlängtade tungviktsmatch någonsin, Fedor vs Barnett.
    Men jag tror som sagt på Barnett vs the reem i final och den matchen vinner Overeem på TKO

Hall of famer
    Fan va laddad jag är! Overeem är såklart den stora favoriten. Jag hoppas det blir Fedor vs Overeem. Fedor hintade lite igen om att Overeem kanske använde otillåtna medel. Eller rättare sagt han va frågande till hur Overeem kan ha ökat så mycket i vikt på ett år.

Hur konstigt det än kan vara känns så känns det som att många inte riktigt räknar med Barnett. Det är väl kanske för att han har hängt i Japan och inte vart så aktiv det senaste. Många "nya" fans kanske inte har så bra koll på vem han är.
    Mitt gamla Pride hjärta hoppas att det går bra för Kharitonov också, men får han möta Barnett blir det nog tufft.

Hall of famer
    Ska man verkligen underskatta Arlovski då? Han är ju stor favorit mot Kharitonov och har väl en chans mot Barnett. Realistiskt sett är det bara två från varje sida av bracketen som kan komma till final; Barnett eller Arlovski från högra, medan bara Fedor och Overeem kan göra det från vänstra. Rogers kan vinna på en lucky shot mot Barnett, och sedan knocka arlovski i semin, så han har väl kanske 1% chans att göra det. Kharitonov kan vinna över Arlovski men rår inte på Barnett, inte en chans.

Arlovski - Kharitonov: Arlovski borde ta det här. Hade Kharitonov varit lika bra som han var i pride hade det varit en annan sak, men han ser mycket äldre och fetare ut och har inte presterat bra på sistone. Arlovskis haka är väl enda chansen för Kharitonov.

Höger bracket:

Rogers - Barnett: Om inte Barnett är puckad (vilket han iofs har varit tidigare) så ska Rogers bara ha en chans per rond att knocka honom. Teoretiskt sett ska alltså Rogers ha typ 1% chans i den här fighten, men Barnett gillar ibland att visa sin standup, och då kan det bli godnatt om han har otur. Tror iofs att Barnett är minst lika bra som Rogers stående, men Rogers har mer power.

Semi: Barnett - Arlovski kan bli rätt jämnt alltså. Barnett är väl favorit, men om Arlovski presterar som han gjorde mot Fedor innan han blev knockad kan vitryssen mycket väl ta det. Får Barnett ner Arlovski tror jag det blir en relativt lätt seger för honom, men det är ruggigt tveksamt om han lyckas få ner honom.

Vänster bracket
    Overeem och Fedor vinner sina fighter.

Semi: Overeem har övertag fysiskt, och Fedor kommer inte kunna ta ner honom. Stående tror jag att Overeem har övertaget, och Fedor torskar nog tyvärr här.

Final: Overeem vinner nog oavsett vem han möter. Jag vill verkligen tro att Barnett skulle kunna slå honom, men har riktigt svårt att se det.

Hall of famer
    Håller med Kane i mer eller mindre allt han sa.
    Tror att Arlovski har en bra möjlighet att kunna avancera även till final, fältets mörka häst så att säga.

Champ
    Jag tror faktiskt att Fedor tar det. På andra sidan är det svårt att välja vem man vill se gillar Arlovski mest men Kharitonov och Barnett är också gamla favoriter.

Sedan tror jag inte heller Overeem är sådär jätteöverlägsen senaste gången han fick stryk var ju i tungvikten mot Kharitonov och Werdum har ju även besegrat Overeem. Om Overeem spöar werdum så tror jag Fedor tar han med GnP.

Hall of famer
    Han är inte i närheten av att vara samma fighter som han var då dock DizordA, han väger 20 kg mer och är betydligt bättre båda stående och grapplingmässigt nu

Champ
    Med tanke på hans k1 meriter så är nog Overeem mycket bättre stående men hur bra han är i mma är fortfarande svårt att säga då hans motstånd knappast varit den högsta kvalitén. Sen är ju strikingen lite annorlunda i k1 och mma. Det är ju lättare att ett slag går igenom i mma än k1 och speciellt sådana slag som Fedor använde för att knocka rogers är ju annorlunda och lätta att slå igenom med.

Storleken tror jag Fedor kan ta sig förbi då han fått ner större killar utan problem + att det finns ju en video med högst 2 år på nacken när han brottas/sparras med Overeem på en träning i USA och ta ner honom med single leg utan problem. Ska leta upp den och lägga ut.

Fast det enda som kan avgöra är ju självklart själva matchen bara för att Overeem mött lägre kvalité motstånd på senaste tiden betyder ju inte att han inte kan spöa elitin i tungvikt.

Hall of famer
    Jag tror Fedor mot Overeem skulle se ut som Fedor vs Rogers.

Overeem känns inte lika stabil som i K1 stående.

Moderator
    Sett invägningarna?

Silva kom in tyngst som väntat.fedor såg lite mer chubby ut än sist vi såg honom. Men han var lugnet själv precis som vanligt. Blir en fantastisk natt det här!
    Kharitonov släpar också runt på lite extra kilon men kan han lägga dom bakom slagen blir det en potentiellt ännu kortare kväll för arlovski

Hall of famer
    Yes i did!
    Haha ryssarna är tjockisar

Hall of famer
    Fedor tar hem det imorrn via GNP mot Silva...men Overeem kommer bli en desto svarare not att knacka...
    Arlovski kommer peppra sonder Kharitonov med tanke pa vilket fotarbete Arlovski har..men man vet aldrig, en slagga i fran Ryssen sa sover arlovski soett

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Ska man verkligen underskatta Arlovski då? Han är ju stor favorit mot Kharitonov och har väl en chans mot Barnett. Realistiskt sett är det bara två från varje sida av bracketen som kan komma till final; Barnett eller Arlovski från högra, medan bara Fedor och Overeem kan göra det från vänstra. Rogers kan vinna på en lucky shot mot Barnett, och sedan knocka arlovski i semin, så han har väl kanske 1% chans att göra det. Kharitonov kan vinna över Arlovski men rår inte på Barnett, inte en chans.

Arlovski - Kharitonov: Arlovski borde ta det här. Hade Kharitonov varit lika bra som han var i pride hade det varit en annan sak, men han ser mycket äldre och fetare ut och har inte presterat bra på sistone. Arlovskis haka är väl enda chansen för Kharitonov.

Höger bracket:

Rogers - Barnett: Om inte Barnett är puckad (vilket han iofs har varit tidigare) så ska Rogers bara ha en chans per rond att knocka honom. Teoretiskt sett ska alltså Rogers ha typ 1% chans i den här fighten, men Barnett gillar ibland att visa sin standup, och då kan det bli godnatt om han har otur. Tror iofs att Barnett är minst lika bra som Rogers stående, men Rogers har mer power.

Semi: Barnett - Arlovski kan bli rätt jämnt alltså. Barnett är väl favorit, men om Arlovski presterar som han gjorde mot Fedor innan han blev knockad kan vitryssen mycket väl ta det. Får Barnett ner Arlovski tror jag det blir en relativt lätt seger för honom, men det är ruggigt tveksamt om han lyckas få ner honom.

Vänster bracket
    Overeem och Fedor vinner sina fighter.

Semi: Overeem har övertag fysiskt, och Fedor kommer inte kunna ta ner honom. Stående tror jag att Overeem har övertaget, och Fedor torskar nog tyvärr här.

Final: Overeem vinner nog oavsett vem han möter. Jag vill verkligen tro att Barnett skulle kunna slå honom, men har riktigt svårt att se det.
    Grymt Sätter du alla rätt så gör vi det här inlägget till en artikel!
    mera MMA !!

President
    Blog Entries
    30
    Diskussionen fortsätter i tråden om Strikeforce Fedor vs Silva resultaten