Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 25 of 25
    President
    Blog Entries
    30

Strikeforce Diaz vs Daley 9 April

Strikeforce: Diaz vs. Daley Fight Card

• Welterwight Title Fight
      Nick Diaz vs Paul Daley
    • Lightweight Title Fight
      Gilbert Melendez vs Tatsuya Kawajiri
    • Gegard Mousasi vs Mike Kyle
    • Shinya Aoki vs TBA
    • Hiroyuki Takaya vs TBA
    fler namn kommer att släppas, men redan nu så vet man att galan blir tung! Mästaren Nick Diaz mot en hungrig Daley och Melendez vs Kawajiri blir även den spännande då den viktklassen börjar bli grym den med ! H
    åller på Diaz och även på Mousasi som möter Kyle.
    Strikeforce är helt klart mer än deras tungviktsdivision
    Last edited by KanoBlack; 03-06-2011 at 10:08 PM.

Hall of famer
    Hoppas på Kawajiri som fan! hatar melendez, fjanten som slagit några härliga japaner.. WAR JAPAN!

Moderator
    Diaz svåraste match hittils om han inte är smart och tar ner daley och subbar stryper honom med sitt svarta bälte.
    Melendez vs Kawajiri är en riktigt bra match och jag håller allt på el niño !

Mousasi får nog också ett test i Kyle som vi såg senast nääästan avsluta bigfoot silva i första ronden. Bra klipp i nävarna där!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Ser fram emot denna gala.
    Håller nog lite på Melendez, han verkar vara en skön snubbe.

Tror och hoppas att Kyle vinner mot Mousasi. Som sagt var han riktigt grym mot Bigfoot och han har även knockat Feijao.
    Hoppas Aoki förlorar igen, precis som han gjorde mot "Jienotsu".

Kul att få se Takaya igen. Inte ett öga var torrt senast när han pappa hade kommit för att se honom vinna titeln på Dynamite!!
    Streetfight Bancho, coolt nickname.

Champ
    Jag tyckte att Aoki var grym innan men efter hans senaste match med de konstiga k1/mma reglerna så tappade jag all respekt för honom.

Vill även se Diaz spöa Daley men jag tror inte man ska underskatta Daley stående.

Mousasi känns det ju som han försvunnit helt från mma-världen efter att han blev av med sitt SF-bälte.

Champ
    Kul om Diaz tar ner Daley och BJJar ut honom samtidigt som han konstant snackar skit i örat på honom. Det är uppenbarligen en bra taktik mot Daley.

Moderator
    Ja det vore grymt! Han kanske kan ringa Koscheck och fråga vad man ska säga
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Haha tror Diaz är badass nog för att komma på det själv xD

President
    Blog Entries
    30
    InsideMMA diskuterar Diaz vs Daley där Bas Rutten verkade tro mer på Diaz än på Daley vilket jag själv också gör, kollar man på deras siffror på deras records är de jämna men Diaz har vart med i krig mot tunga namn.

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    InsideMMA diskuterar Diaz vs Daley där Bas Rutten verkade tro mer på Diaz än på Daley vilket jag själv också gör, kollar man på deras siffror på deras records är de jämna men Diaz har vart med i krig mot tunga namn.

Glöm inte att Daley är värdelös på backen också, jag skulle hellre se honom i K1 än MMA.

Champ
    Diaz blir svårslagen, Daley lär sig en läxa och Diaz bygger på sin legacy som en av de bästa P4P fighterna.
    de har rätt i att Daley kommer få svårt att ta sig in på den längre och bra boxande Diaz och när han väl får in en så behövs det mycket tur för att det ska släcka mästaren. Men en bra fight kommer det att bli!

President
    Blog Entries
    30
    jag diggar Diaz stenhårt, i alla intervjuer så berättar han om hur skit det är att behövas fightas för att tjäna pengar, samtidigt som han är den mest aggressiva av alla.
    Tror den ilskan och aggressiviteten som han bär på är en börda i slutändan. Men i ringen så kommer han med War varje gång.
    Diaz har ingen glaskäke alls men Daley slår tungt, favoriten är Diaz men blir inte förvånad om Daley släcker honom

Håller med om att Mousasi försvann helt, vad hände egentligen han var ju ett stort namn för inte alls så länge sedan. dålig PR, fler förluster i rad?
    Last edited by KanoBlack; 03-30-2011 at 10:01 AM.

President
    Blog Entries
    30
    Läste precis att Jardine hoppade in istället för Kyle mot Gegard Mousasi (30-3-1 )
    Mousasis record ser oväntat tungt ut för att ha försvunnit som han gjort. Bra chans för Jardine att komma in i Strikeforce (en veckas varsel = chans eller slakt? ) efter att ha vunnit i mindre galor senaste fighterna men jag tror nog att han är slut

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Läste precis att Jardine hoppade in istället för Kyle mot Gegard Mousasi (30-3-1 )
    Mousasis record ser oväntat tungt ut för att ha försvunnit som han gjort. Bra chans för Jardine att komma in i Strikeforce (en veckas varsel = chans eller slakt? ) efter att ha vunnit i mindre galor senaste fighterna men jag tror nog att han är slut
    Jag röstar tyvärr slakt Förstår inte hur han har gått ner sig så mycket när han ändå tränar med alla stora namn på Jackson's och Grudge.

Moderator
    Trist för Jardine, jag tror knappast att han har chans att skrälla här! Fan, jag hade verkligen sett fram emot att se vad Kyle kunnat göra mot mousasi

President
    Blog Entries
    30
    kommer en taggad Jardine på jakt efter en ny chans eller en Jardine som hämtar en lönecheck?
    Aokis & Melendezs fight ser jag fram emot då jag inte riktigt haft koll på de.

Här är uppdaterade fighcarden inför nästa helgs Strikeforce

MAIN CARD

• Champ Nick Diaz vs. Paul Daley (for welterweight title)
    • Champ Gilbert Melendez vs. Tatsuya Kawajiri (for lightweight title)
    • Keith Jardine vs. Gegard Mousasi
    • Shinya Aoki vs. Lyle Beerbohm

PRELIMINARY CARD

• Robert Peralta vs. Hiroyuki Takaya
    • Brett Albee vs. Virgil Zwicker
    • Saad Awad vs. Joe Duarte
    • A.J. Matthews vs. Herman Terrado
    • Edgar Cardenas vs. Rolando Perez
    • Casey Ryan vs. Paul Song
    Last edited by KanoBlack; 04-03-2011 at 11:04 AM.

Moderator
    el nino mot crusher kan bli en riktigt, riktigt bra match. Jag håller på melendez som är något av en doldis men en av de bästa lättviktarna i världen när han lägger maken till. Aoki kommer väl försöka buttscoota till sig en submission vinst men nu när melendez visat hur man slår honom kommer det nog inte gå lika lätt som tidigare.

Hall of famer
    Melendez känns som ett nummer för stor för Kawajiri. Jag tippar att Kawajiri vinner de 2 första ronderna och sedan blir trött och då tar Melendez hem det i fjärde.

Beerbohms senaste fight mot Pat Healy var ruggigt bra, en rekomendation för alla som inte sett den än.
    Tror Aoki får svårt att ta ner honom och om han skulle lyckas så poppar mister "Fancy Pants" upp direkt.
    Kul också att båda är kända för att ha byxor som sticker ut från mängden.

Jag tror på Jardine mot Mousasi. Tveksamt om han kommer kunna vinna, men jag håller Mousasi som en av de p4p mest överskattade.

Contender
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Melendez känns som ett nummer för stor för Kawajiri. Jag tippar att Kawajiri vinner de 2 första ronderna och sedan blir trött och då tar Melendez hem det i fjärde.
    men jag håller Mousasi som en av de p4p mest överskattade.
    frågan är om Japanen kommer mer inspirerad än någonsin med tanke på vad som skett Japans befolkning senaste tiden. Men en fight är en fight trots allt. Hoppas verkligen på Jardine som är tillbaka och Mousasi p4p status känns överskattat just nu :
    "On thur night Strikforce called my manager about me filling in to fight Mousasi. I've always had trouble turning down a fight. So it looks like I'll be on Showtime next week. I'm excited to be back with Zuffa!"

Champ
    Modigt av Jardine. Ska bli roligt att se melendez fight och se hur bra han egentligen är.

WAR DIAZ!!

President
    Blog Entries
    30
    Klockren granskning av strikeforce diaz vs daley galan av txs
    Har alltid gillat diaz tveksamhet till fighting, nu erkänner han att han endast slåss för pengarna, han har många gånger nämnt att han inte gillar att slåss. Men när han slåss så handlar det om liv eller död. En psykolog skulle nog förtidspensionera sig efter några sittningar med diaz som patient

har vi förresten inte en psykolog i forumet ?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Jag gillar egentligen bara två fighters på denna gala, och det är Mousasi och Jardine som möter varandra! Typiskt

Skulle var oerhört kul att se Diaz i UFC igen. En returmatch mot Diego Sanchez vore underbart. Men jag skulle även dregla över Diaz mot Koscheck, Shields eller Fitch...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Jag läser första året på psykologiutbildningen ja Kano, och Nick Diaz hade nog varit en sjukt intressant patient. Kan tänka mig att han är svår att nå fram till på ett bra sätt dock

President
    Blog Entries
    30
    haha, ja kan tänka mig det
    Här har ni staredown mellan Diaz och Daley

Last edited by KanoBlack; 04-09-2011 at 07:59 AM.

President
    Blog Entries
    30
    Tung gala! Kolla på Strikeforce Diaz vs Daley fightvideos här ( sålänge zuffa inte jagat ner dem)

Denna tråd stängs och diskussionerna fortsätter i tråden Strikeforce Diaz vs Daley resultaten.