Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    President
    Blog Entries
    30

STRIKEFORCE Columbus: Feijao vs Henderson

Dags för Strikeforce Feijao vs Henderson 5/3

Strikeforce Light Heavyweight Championship
    Dan Henderson vs. Rafael Cavalcante

Strikeforce Womens Welterweight Championship
    Marloes Coenen vs. Miesha Tate

Melvin Manhoef vs. Tim Kennedy
    Billy Evangelista vs. Jorge Masvidal
    Jorge Gurgel vs. Tyler Combs
    * - Jessica Eye vs. Jan Finney
    * - Roger Bowling vs. TBA

Har en favorit i Jorge Masvidal som jag först såg när han spöade upp Kimbos street gäng på youtube, sedan ska det bli kul att se Melvin Manhoef i action och hoppas att han vinner, Och självklart huvudmatchen med Hendo! Tjej fighterna är också underhållande och ger ett pluspoäng till Strikeforce i min bok.

En nöjd Hendo efter Bisping knocken , där själva knocken på Bisping kändes bättre än de hundratusen han fick för galans KO . observera hans leende som tränger sig fram när han förklarar sista slagen han fick in innan domaren hann stoppa
    Last edited by KanoBlack; 03-06-2011 at 09:38 PM.

Moderator
    Detta är ju väldigt spännande! Jag har länge gillat feijao och han har verkligen börjat peaka nu känns det som. Jag minns hans tråkiga förlust i elitexc som stoppaade all hans momentum och försvann från scenen ett tag..

kul med bältesmatch för damerna. Vad väger dom och vad väger santos?

i övrigt så är det ju allttid kul när manhoef går match
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator
    Detta är ju väldigt spännande! Jag har länge gillat feijao och han har verkligen börjat peaka nu känns det som. Jag minns hans tråkiga förlust i elitexc som stoppaade all hans momentum och försvann från scenen ett tag..

i övrigt så är det ju allttid kul när manhoef går match
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    135lbs dvs viktklassen under Santos (145).
    Tyckte det var kul att de i princip hade börjat promota för Kaufmann - Tate för titeln innan Kaufamann mötte Coenen. Och vi vet ju alla hur det slutade.

Tror Feijao tar hem maineventen. Har inte så bra koll på honom, men han såg riktigt grym ut i sin senaste match.

Men min största förhoppning är att vi slipper se Gurgel på huvudkortet.

Champ
    Verkar som det är bara jag som ser Hendo som en som kan spöa vissa i toppen fortfarande. Jag tror aldrig han kommer vara etta men jag tror fortfarande han skulle vara högt rankad i UFC.

Champ
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Verkar som det är bara jag som ser Hendo som en som kan spöa vissa i toppen fortfarande. Jag tror aldrig han kommer vara etta men jag tror fortfarande han skulle vara högt rankad i UFC.
    jag håller med dig, tror det är få som kan spöa honom på en bra dag och han kan överraska vem som helst och tror han gick från UFC just för att ta bältet i Strikeforce.

Moderator
    Ja på en bra dag är han förhållandevis svårslagen men han är så otroligt ensidig nuförtiden. staplar framåt och jagar högersläggan bara

Champ
    Antar att du tänker pa senaste bisping fighten, det jag undrar över är vad som far duktiga fighters att överge sin stil och bli mer ensidiga? sätt flera exempel pa det.

Moderator
    Javisst, rampage är ett annat bra exempel på det. Svårt att säga varför. Dom kanske liksom hittar det dom trivs med att göra och nöjer sig med det. Tyvärr är det väl så att när man nöjer sig så är man slut i toppen..

Hall of famer
    Har inte sett speciellt mycket matcher med Dan Henderson från förr, men det kan ju även vara lite så att han helt enkelt inte klarar, rent fysiskt, att göra det han gjorde förr. Säger väl precis samma om Rampage också.

President
    Blog Entries
    30
    Galan är nu över , bra fighter och diskussionerna fortsätter i tråden kring Strikeforce Feijao vs Henderson resultat