Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Fedor-Rogers Booked
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 21 av 21
    Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Fedor-Rogers Booked

Strikeforce: Fedor-Rogers Booked

Fedor Emelianenko will make his Strikeforce debut in a showdown with undefeated heavyweight Brett Rogers, Strikeforce CEO Scott Coker announced on Wednesday during the Russian superstar’s public workout at the Fighthouse Gym in New York City. No date or venue was announced.

Unbeaten in his last 27 fights, Emelianenko (30-1, 1 NC) flattened former UFC champions Andrei Arlovski and Tim Sylvia in his most recent outings. The 32-year-old Russian knocked out Arlovski with one punch 3:14 into their match at Affliction “Day of Reckoning” in January but has not competed since.

Hard to handle on his feet and on the ground, Emelianenko has finished his last five opponents inside one round and holds victories against Antonio Rodrigo Nogueira, 2006 Pride Open Weight Grand Prix winner Mirko “Cro Cop” Filipovic and former UFC heavyweight champions Mark Coleman and Kevin Randleman. He has delivered 23 of his 30 career wins by knockout, technical knockout or submission.

Rogers (10-0), meanwhile, launched himself into the national spotlight when he dismantled Arlovski in 22 seconds at a Strikeforce show in June. The 28-year-old Minnesotan has finished all 10 of his opponents and stands as a formidable physical challenge for Emelianenko. The 6-foot-5, 265-pound EliteXC veteran will own a significant height and weight advantage when the two meet.
    http://www.sherdog.com/news/news/strike ... oked-19325

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Re: Fedor-Rogers Booked

Hade hoppats på Overeem först men nice att få se Fedor igen. Hoppas verkliegn inte att vi får se en skräll bara.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007

Haha, tänk om Fjodor blir knockad av rogers, fyfan vad jag hade varit glad över att jag ska till thailand och bara kunna glömma allt vad MMA heter ett tag..

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

sjukt kass match egentligen.. Fedor har absolut INGENTING att vinna, om han slår Rogers så bevisar det ingenting, om han förlorar....

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Verkligen särbarnet. Han borde ju med all rimlighet vinna, men det är mma och ingenting är 100% säkert. Verkligen en dålig match(!) för Fedor .
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Dessutom inte för något som helst bälte? Well that sucks...

Champ
    Reg.datum
    Feb 2008

kul att se han i action iaf! fan jag hoppas att han rensar upp i Strikeforce nu tar slut på sitt jävla kontrakt o sen hoppar in i UFC o städar upp

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

Jag hade verkligen hoppats på att han skulle möta Werdum...
    Men jag kommer ju helt klart se matchen och hålla helhjärtat på Fedor.

Det vore katastrof rent ut sagt om han förlorade

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Förlorar han så blire typ som för Torres :S Fast ännu värre då Fedor är ganska mycket kändare.

Contender
    Reg.datum
    Jan 2009

Fan vad alla är rädda för att Fedor ska gå matcher
    Måste vara jobbigt att gilla nån så mycket och vara så rädd att han ska förlora, att man hellre låter han bli ringrostig än njuter av att se han fightas

Up and coming
    Reg.datum
    Maj 2009

Jag gillar att se på hans matcher och tycker mest det är roligt att diskutera om vad som händer när han förlorar (Om den dagen kommer). Jag tror personligen att de i USA som precis har fått nys om Fedor kommer tro att Rogers är världens bästa och så kommer halva USA säga att matchen mellan Brock och Rogers är slaget om titeln som världens bästa.

Champ
    Reg.datum
    Feb 2008

dt hade ju facktiskt fått att bli irriterad om dt blev så coby, dock så tror jag Fedor vinner

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Rädda och rädda, lite tråkigt att ställa en sån "mästare" som honom mot en som inte bevisat något. Knockar han en kanske ringrostig Fedor kommer han helt plötsligt bli känd som en av de enda som slagit Fedor. Vilket är tråkigt både för honom och för sporten.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Tänk på vart di postar grabbar. Tråden handlar om att matchen är bokad och är därför inte rykte och bör därför inte ligga i Rykten. Jag flyttade den till Strikeforce.

Jag tycker att Rogers mycket väl kan få möta Fedor, Han knockade AA (som ingen ifrågasatte när han mötte Fedor) på ett par sekunder.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Venom, de har ju redan fotat staredown osv.. tror att det nästan är klart.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja precis och således ska den inte ligga i rykten...
    Jag tycker inte att Rogers förtjänar den här matchen. Dels för att han ändå är relativt otestad och inte har mött någon förutom Arlovski men även dels för att Fedor är en bälteshållare, han hade ju WAMMA bältet innan affliction lades ner väl? Om inte annat så tycker jag att det borde ge honom Overeem direkt och sedan kunde utmanarna fått ställa sig på rad efter att han tagit bältet.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Men Overeem har ju varit skadad och är inte redo att fightas på ett tag fram över. Alternativet hade ju varit att Fedor gått in på de senaste strikeforce-cardet och mött Werdum, men jag vet inte om det varit så mkt bättre.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Jag tycker att de skulle ha gett honom Werdum först eftersom han är mest testad sedan innan och är mer respekterad just nu. Rogers borde istället bygga sitt namn lite till och möta Fedor om en sisådär 2 kvalitetsvinster (var nu de ska komma ifrån).

Up and coming
    Reg.datum
    Jan 2008

ngn som vet om de blir i höst lr vi måste vänta till februari?

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det ska bli av i höst vad jag har hört

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Verkar som det blir av 7 november...

Strikeforce gör ju iallafall reklam för det då
    http://www.strikeforce.com/index2.html

Liknande ämnen

1. Strikeforce: Fedor vs Rogers
    Av ShogunRua i forum MMA Spoilers
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 11:07
  2. Strikeforce: Rogers vs Fedor Pick em resultat
    Av saerbarnet i forum MMA Spoilers
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 16:23
  3. Strikeforce: Fedor Vs Rogers Pick em
    Av saerbarnet i forum Strikeforce
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 01:14
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 12:00
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 15:44

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32