Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 53 to 70 of 70
    Champ
    Som ett fan är jag jätteglad att höra att Overeem med stor sannolikhet kommer hamna i UFC, men samtidigt riktigt irriterad och besviken på Zuffa om planen hela tiden var att sätta honom i beroendeställning och sänka hans lön.

Hall of famer
    Jävlar vad nice om Overeem går till UFC. Fort ska det gå innan han blir gammal.

Contender
    Hörde en intervju med Overeeem (tyvärr ingen länk) där han säger att han vill till UFC om villkoren (pengarna) är de rätta och att han i så fall vill ha en titelmatch direkt. Tycker ni det är rätt att han ska få fightas om bältet direkt eller ska han behöva gå en match innan?

Champ
    Blog Entries
    28
    Tja, han är ju tekniskt sett inte längre Striforces HW-mästare så det är ju ingen title merge-fight, så han borde nog gå en match innan men Diaz fick ju gå före i kön så man vet ju aldrig.

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Tja, han är ju tekniskt sett inte längre Striforces HW-mästare så det är ju ingen title merge-fight, så han borde nog gå en match innan men Diaz fick ju gå före i kön så man vet ju aldrig.
    Frågan är då vilken motståndare han skulle få.

JDS och Cain slåss om titeln
    Brock är sjuk

Mir?
    Nelson?
    Carwin?
    Vinnaren av Big Nog - Schaub?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Frågan är då vilken motståndare han skulle få.

JDS och Cain slåss om titeln
    Brock är sjuk

Mir?
    Nelson?
    Carwin?
    Vinnaren av Big Nog - Schaub?
    Overeem mot Mir skulle sitta fint. Men även Overeem mot Carwin kan fungera.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Tror nog Mir hade blivit rätt så förstörd mot Overeem.

Moderator
    Det borde ju bli antingen mot Mir eller mot Schaub förutsatt att han vinner mot Nogueira.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Intervjun med Overeem:

Last edited by KanoBlack; 08-17-2011 at 01:41 PM. Reason: la in videon

President
    Blog Entries
    30
    grym inervju helvet21! hoppas de ger en direkt titelfight, men kan bli svart da dos santos fortjana en titelfight.
    men efter at de fulat sig mot overeem kan det har vara ett satt att gottgora sin handling. Cain/dos santos vs Overeem....

Contender
    Ja, är man regerande mästare i Dream, Strikeforce och K1 world-GP, så förtjänar han en titelfight direkt mot vinnaren Cain/dos santos.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Tror nog Mir hade blivit rätt så förstörd mot Overeem.
    Ouch, jag är inte så säker på det. Overeem såg ganska tafflig ut senast mot Werdum. Det var iofs ingen lätt match för Overeem, då Werdum mest låg på rygg och sprattlade á la Thales Leites. Men jag tycker ändå att Overeem såg trött och oföretagsam ut. Dessutom har Overeem nästan bara mött blåbär de senaste åren. Om Mir orkar stå emot första anstormningen så har han en chans.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Overeem borde krossa Mir, det håller jag med om. Jag har inget emot att se honom gå för bältet dirr, men föredrar nog också om han går en match först.

Champ
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Overeem borde krossa Mir, det håller jag med om. Jag har inget emot att se honom gå för bältet dirr, men föredrar nog också om han går en match först.
    Håller med på båda punkter.

Både Mir och Schaub "makes sense".

Champ
    Blog Entries
    28
    Overeem vs. vem som helst egentligen tycker jag, Reem är bra inom alla aspekt av MMA och det skulle vara bra reklam för honom att få visa alla sidor av hans game. Mir, Carwin och Kongo är väl 3 st motståndare jag kan tänka mig först och främst. Submitta Mir, knocka Carwin och GnP:a Kongo till förra torsdagen!

President
    Blog Entries
    30
    tycker synd om overeem, som är strikeforce mästare, skulle nog vunnit strikeforce turneringen, och hans alternativ nu är carwin, mir och kongo.
    Snacka om att hans förhandlingsläge inte är bra längre. Däremot måste fox partnerskapet ge ufc möjligheter till att betala det han vill ha

OM Dana är öppen om att han är en fight ifrån en titelfight så funkar det kanske ändå.

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    tycker synd om overeem, som är strikeforce mästare, skulle nog vunnit strikeforce turneringen, och hans alternativ nu är carwin, mir och kongo.
    Snacka om att hans förhandlingsläge inte är bra längre. Däremot måste fox partnerskapet ge ufc möjligheter till att betala det han vill ha

OM Dana är öppen om att han är en fight ifrån en titelfight så funkar det kanske ändå.
    Äsch, alla tre är stora namn, och vinner han övertygande så kan de ju inte ge honom mindre än en topp 3 motståndare iallafall. Jag har inget emot att se Overeem plöja igenom UFCs tungviktsdivision. Det skulle bekräfta att han inte är "all hype" också.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Äsch, alla tre är stora namn, och vinner han övertygande så kan de ju inte ge honom mindre än en topp 3 motståndare iallafall. Jag har inget emot att se Overeem plöja igenom UFCs tungviktsdivision. Det skulle bekräfta att han inte är "all hype" också.
    Exakt min tanke, han behöver bevisa att han förtjänar sin top 10-rankning. Jag tror inte att han kommer ha för stora problem med att sparka stjärt i UFC dock, och även om han floppar mot Mir, Kongo eller Carwin så har vi fortfarande en ny, stark och spännande fighter i UFC:s tungviktsdivision så vi fans vinner ju i vilket fall som helst!

Page 3 of 3 FirstFirst 123