Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 70
    Champ

Alistair Overeem och andra från GG cuttade från Strikeforce

Fattar inte riktigt vad dom eller han pysslar med egentligen.

Han är ersatt av nån brottare jag aldrig hört talas om.

Tydligen ville Alistair vänta tills Oktober med att slåss och då valde Zuffa (som inte skulle lägga sig i Strikeforce) att kicka honom från turneringen.

Lagom intressant den känns nu.

Källa. Alistair Overeem Out of Strikeforce Heavyweight Grand Prix, Daniel Cormier Faces Antonio Silva on Sept. 10 - MMAFrenzy.com
    Last edited by KanoBlack; 07-30-2011 at 05:15 AM.

Contender
    läst precis en grym artikel kring hur strikeforce och alistair själv förstör hela strikeforces hype de bygger upp.
    man hinner bli hypad och gilla strikeforce, sen flyttar dem datum byter fighter och man tappar intresset hela tiden, bara d att den här turneringen håller på i över ett år är ju löjligt
    Strikeforce Tournament Goes From Major Success to Major Disappointment

står i artikeln att han gick 7 fighter förra året, kickboxning+mma
    iår har han bara gått 1 mma fight? varför behövde han vänta tills oktober när han tidigare haft en fight varannan månad?

Hall of famer
    Han har tydligen åkt på en skadad fot eller nåt.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Oerhört tråkigt naturligtvis. Nu gick luften (den luft som fanns kvar) ur turneringen helt och hållet. Mycket av tjusningen med tungviktsturneringen byggde ju på att få se hur Overeem skulle klara sig mot meriterat motstånd.

Daniel Cormier har 8-0 och är en duktig brottare. Han ses som ett framtidslöfte av vissa. Tycker dock inte att han imponerade så jättestort mot Jeff Monson senast.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Det är ju på grund av en skada han blir tvungen att dra sig ur. Strikeforce kan ju inte ändra datum bara för att en fighter blir skadad och måste vänta nån månad extra. Förstår inte redigt varför han får så mycket skit.

Fan turneringen som skulle bli det fetaste 2011 verkar dock har krashat nu dock så finns det ju ett fåtal intressanta matcher kvar men utan Fedor och Overeem så tappar turneringen mycket.

Champ
    Jag ser inte riktigt meningen på att titta på skiten längre. Jippie, ett gäng halvtaskiga tungviktare slåss, och vinnaren är Världens bäste tungviktare? Knappast.

Contender
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Jag ser inte riktigt meningen på att titta på skiten längre. Jippie, ett gäng halvtaskiga tungviktare slåss, och vinnaren är Världens bäste tungviktare? Knappast.
    fedor åkte på däng tidigt, är ha inte en av de bättre? har han någonsin vart det?
    tråkigt med overeem men han skulle ju förmodligen vunnit turneringen som går ut på att hitta en contender till honom
    den tappar ju glans när inte första priset är särskilt tungt heller, det här kunde ha blivit hur bra som helst
    men sen kan jag nog ändå garantera att när den är igång igen så lyckas man hypa sig själv engång till

President
    Blog Entries
    30
    Nu verkar Overeem blivit kickad helt av zuffa?!?

tufft gjort av Zuffa som satte hårt mot hårt när Overeem strulade?oavsett skada
    Tror Overeem är en av de fighters där detta slår minst hårt mot då han är stor inom k1 och i Japan mm

Här är resultaten av Zuffas strikeforce köp, är man inte kompis med dem är man borttagen från hetluften.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Undra vas om händer nu. Jag kan tycka att fighters i Overeems position ska ha en del att säga till om. Han har oerhört mycket att förlora. Är han lite skadad och saknar motivation så tycker jag inte att han ska fightas. 2 fights per år tycker jag man kan kräva av top of the line fighters.

Champ
    Är han verkligen cuttad från Zuffa, eller är det bara Strikeforce? Jag ser ingen anledning till varför han inte skulle kunna få ett UFC-kontrakt istället.

Champ
    Det är ju zuffa som klippt hans kontakt med Strikeforce. Vi får väl vänta några dagar och se vad som händer.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by MMAnytt.se
    Zuffa har bestämt sig för att avsluta Alistair Overeems kontrakt fast Overeem har en fight kvar på sitt kontrakt.
    Zuffa forsätter bryta ner fighters med en egen vilja i sin kamp för diktatur över MMA-världen.

Edit: Man får hoppas att de avslutat kontraktet för att istället skriva ett UFC kontrakt.
    Last edited by Venom; 07-30-2011 at 10:41 AM.

Champ
    Blog Entries
    28
    Det där är vad jag kallar rutten stil av Zuffa. Hoppas att det bara är rykten, skulle gärna vilja se Overeem i UFC!

Up and coming
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka innan man har fått veta anledningen. Hela sanningen kanske man inte får veta (som vanligt) men hälften i alla fall.

Champ
    Man får väl vänta på något uttalande eller intervju från Overeem för att veta något mer.

Moderator
    Ja det får vi nog göra men det låter onekligen skumt. Att cutta mästaren för att han vägrar gå turneringsmatch skadad?
    Isåfall har det nog att göra med att han gått med på att möta Kharitonov på en GG-gala i höst. Inget vidare smart move men det är nog hans egna klubb som pressar honom där..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Min första känsla är att han ska få komma till UFC. Får se vad som händer. Helt sjukt det här.

Up and coming
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja det får vi nog göra men det låter onekligen skumt. Att cutta mästaren för att han vägrar gå turneringsmatch skadad?
    Isåfall har det nog att göra med att han gått med på att möta Kharitonov på en GG-gala i höst. Inget vidare smart move men det är nog hans egna klubb som pressar honom där..
    Men varför tillåts Kharitinov gå match på United Glory mitt i en turnering då? Nej, det här känns konstigt.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Offtopic: Är du säker på att Overrem ska möta Kharitonov? De är ju samma team. GG säger ju öppet att de möter varandra men ordnar de en fight mellan GG fighters på sin egen gala?

Champ
    så vitt jag läst är det officiellt.. orkar inte leta upp en källa men dyker nog upp nåt snart
    däremot så vet jag anledningen till att han inte är kvar med zuffa, ryktena går att han officiellt skrivit kontrakt med Dream!
    det dyker nog oxå upp snart när folk snappar upp mitt rykte här

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    så vitt jag läst är det officiellt.. orkar inte leta upp en källa men dyker nog upp nåt snart
    däremot så vet jag anledningen till att han inte är kvar med zuffa, ryktena går att han officiellt skrivit kontrakt med Dream!
    det dyker nog oxå upp snart när folk snappar upp mitt rykte här
    Det har väl isåfall förmodligen att göra med att han vill kunna gå matcher i bl.a K1 vid sidan om, vilket UFC inte skulle tillåta.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    står i artikeln att han gick 7 fighter förra året, kickboxning+mma
    iår har han bara gått 1 mma fight? varför behövde han vänta tills oktober när han tidigare haft en fight varannan månad?
    3 av matcherna förra året var ju under en och samma kväll, K-1 Grand Prix. Hans två MMA-matcher förra året gick ju dessutom bara på sammanlagt 3:59 så han hade ju ett hyfsat skadefritt fjolår verkar det som.

Att han vägrar slåss skadad nu verkar bero på att han slogs skadad mot Werdum (något med revbenen och foten/tån) och ville ha tid att återhämta sig vilket han blivit "lovad" av Strikeforce. När de sen flyttade bak datumet så kände han sig lurad.

Moderator
    Overeem känns som en fighter som desvärre skulle kunna försvinna bort till orienten och bara gå matcher i japan i framtiden. Det verkar inte som att han alls tilltalas av UFCs exklusivitetskontrakt och matcher 2ggr per år
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Coenen avslöjar bluffen om att de kickade gg teamet pga av deras businessmodell där gg tog pengarna som mellanhand till fighters, hon fick cashen direkt från forza som är zuffa på sin check. Lurigt Dana, Lurigt!
    Verkar som om Alistair startat en hämndaktion, och Shogun är tyvärr rädd för samma sak som dig.. tror han också kan hänga i Japan och må bra ett bra tag framöver tyvärr

http://www.mmafighting.com/2011/08/04/dana-white-talks-ufc-133-golden-glory-and-fedor-emelianenkos-f/

Last edited by KanoBlack; 08-05-2011 at 09:06 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    28
    Ny info om det här har dykt upp, citerar direkt från mmajunkie.com:

The UFC president today said that his company won't do business with the Holland-based fight team because they insist on routing fighter purses through the team's management and not the individual fighter.

"We don't want that," the UFC president said. "It's not the way we do business. It's not how it works in the U.S. You don't pay the manager and the manager pays the fighter. You pay the fighter, and the fighter pays the manager."
    UFC boss says difference in business practices cause for Golden Glory rift | MMAjunkie.com

Så Dana/Zuffa lackade alltså på GG:s managers, så förhoppningsvis kanske det går att fixa det där förutsatt att GG:s management sköter sig.

Contender
    det var väl det som kano visade med checken där ovanför, att den checken faktiskt gick direkt till marloes efter fighten och inte till hennes managers som dana påstår. så där håller inte det argumentet. sedan såg jag även på en intervju att de gg gått med på att fighterserna får pengarna direkt men sedan då kommit och strulat efteråt.

Alistair är iaf öppen till en fortsättning hos zuffa och tror att gg kommer få släppa alla fighters.

Page 1 of 3 123 LastLast