Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Champ

Är det någon som kan ta bältet ifrån Alistair Overeem?

Känns som att han sitter ohotad efter det här succe året med 3 titlar. Vem tror ni det är som kan utmana honom på riktigt i Strikeforce?
    eller i världen för den delen?

Moderator
    Werdum och Fedor tror jag kan vara med och tävla om bältet men jag skulle nog ha Overeem som favorit i båda matcherna.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tuff match for Fedor..Alistar maste ju vara minst 40kg storre an Fedor! men kanske...rallarsvingarna!
    werdum skulle inte ha en chans, kolla hans match mot fedor... hade fedor inte gatt ner pa backen sa hade han knockat werdum..

Moderator
    Werdum skulle inte ha nån chans mot Fedor heller...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Om silva fick ner honom på marken?

Hall of famer
    Han har ju förlorat mot både Kharitonov och Werdum tidigare.

Moderator
    Jag tror inte att han skulle förlora mot Kharitonov igen. Möjligtvis werdum eller faktiskt silva som kano säger. Någon supergrappler som kan matcha honom i storlek. Men han känns rätt överlägsen i klassen just nu faktiskt

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Jag tror inte att han skulle förlora mot Kharitonov igen. Möjligtvis werdum eller faktiskt silva som kano säger. Någon supergrappler som kan matcha honom i storlek. Men han känns rätt överlägsen i klassen just nu faktiskt
    Jag blev chockad att han förlorade mot honom som han gjorde. Väldigt bisarr fight.
    Jag skulle bli minst lika chockad nu.
    Men med Overeem så har det hänt förr och frågan är om det kommer att hända igen?

Hall of famer
    Kharitonov vägde mer än Overeem då (väl?) och var i bättre form än han är nu, medan Overeem bara har blivit bättre. Kharitonov har inte en chans. Silva har en viss chans men framförallt Barnett tror jag har en hyfsad chans.

Champ
    Jag tror det behövs grapplers med bra nedtagningar för att stoppa Overeem. Barnett skulle jag nog sätta som favorit då jag anser han vara vassast när det kommer till nedtagningarna.

Sen om det är en titelmatch så skulle det innebära 5x5 ronder och det hade varit intressant att se hur länge Overeem håller och om det finns någon som skulle kunna överleva de tidiga ronderna och ta honom på slutet.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Kharitonov vägde mer än Overeem då (väl?) och var i bättre form än han är nu, medan Overeem bara har blivit bättre. Kharitonov har inte en chans. Silva har en viss chans men framförallt Barnett tror jag har en hyfsad chans.
    Jag tror inte viktskillnaden var så stor i något av deras möten faktiskt.
    Och jag tycker Kharitonov är samma fighter nu som för tre år sedan, långsamt gå efter sin motståndare och slå sina slag. Ganska effektiv med boxning även i klinchen. Använder knän ibland.
    Tycker inte han ser långsammare ut direkt faktiskt.

Jag tycker också att Overeem ser ostappbar ut, men ser man bara på kvalitetsmotstånd i MMA så är det liksom bara Rogers han vunnit över sedan 2006.
    Och att se ostappbar ut i krossandet av sina motståndare har han liksom alltid gjort.
    Kolla bara hans record innan han mötte Liddell, nästan bara förstarondsavslut med både knockar och submissions.

Men han ser bättre ut, vilket inte mint hans framgångar i K-1 är bevis på.
    Och han har lagt på sig sådör 15kg rena muskler också.
    Men på många sätt är han samma fighter, han krossar sina motståndare tidigt. Har han ändrat sig i hur han hanterar de situationer där han inte gör det? Har han blivit så bra så att han krossar alla motståndare tidigt så att det inte behövs?
    Det är frågor vi inte vet svaret på men som jag är rätt övertygad om att den här turneringen kommer besvara.

President
    Blog Entries
    30
    Vore intressant att se honom pressad, men ser inte hur man kan pressa honom då han är starkare än alla och dessutom bra på det mesta. Blir en tuff nöt att knäcka och jag ser nog bara Bigfoot Silva som den som kan ta honom om de slutar i en grapplingfight.

den där bilden är sjukt imponerande

Sokoudjou tror att "Overeem will just rape them all"

Last edited by KanoBlack; 03-28-2011 at 10:51 PM.