Den 10:e maj gÄr tÀvlingen i Lisebergshallen, Göteborg.
Idag slÀpps biljetterna pÄ Ticnet. Första namnet ut pÄ cardet Àr ingen mindre Àn den olympiske brottaren Eddy Bengtsson!
Kolla mer pÄ www.thezonefc.com
Den 10:e maj gÄr tÀvlingen i Lisebergshallen, Göteborg.
Idag slÀpps biljetterna pÄ Ticnet. Första namnet ut pÄ cardet Àr ingen mindre Àn den olympiske brottaren Eddy Bengtsson!
Kolla mer pÄ www.thezonefc.com
Trevligt hoppas han har trÀnat MMA nÄgra Är..sÄ det inte blir freakshow som Brock Lesnar vilket Frank S nÀmnde..
kan hÄlla med dÀr..
Eddy Bengtsson! Det var ett tag sen man hörde det namnet. Ska bli kul att se vad han kan göra inom MMA.
HÀr Àr en intervju med Eddy
http://www.fightermag.se/nyheter.asp?news_id=5441
Han verkar ha fötterna pć jorden och en bra inställning till det hela. Min frćga är mest vem han skall matcha mot, det finns väl inte sć mćnga fighters runt mellan 120-130kg?Originally Posted by jesperg
Tror att Marko har nÄgot pÄ gÄng, vi fÄr se senareOriginally Posted by Mange
Om detta sabbar trćden nu sć fćr det tas bort i efterhand, men hur mćnga ska dit? Jag hade nog tänkt flänga dit, ska kolla med folk i BJJklubben och lite polare. Skulle va väldigt roligt!
Dagpress har uppmÀrksammat tÀvlingen, hÀr Àr lÀnk till artikel/notis i GP
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=408209
"Säger han till eurosport.se"
Kommer eurosport ta upp evenemanget pć nćgot sätt?
Alex "the Mauler" Gustafsson Àr nÀste man pÄ cardet
Alex vann precis en match i Dubai pÄ TKO. Kolla Alex record pÄ denna lÀnk:
http://www.shootersmma.com/default.asp? ... terID=1741
Tro mig nÀr jag sÀger att han kommer synas pÄ de stora galorna inom kort, missa honom inte pÄ hemmaplan!
Jao han kommer bli intressant, stÄende testad, nu hoppas vi inte att han Àr som en sköldpadda pÄ ryggen pÄ marken, utan Àr lika duktig dÀr =)
Alexander Gustafsson, han verkar vara en riktigt vass kille!
Tvivlar inte heller pć att han kommer komma med i lite större evenemang inom en inte alltför avlägsen framtid.
Man kanske skulle ta och pallra sig ner till Sveriges framstjÀrt och kika pÄ Showdown. Det Àr ju dock en bit frÄn den sköna nord.
En "gammal" bekantskap Àr tillbaka som tredje man pÄ cardet. Det Àr norrmannen StÄle Nyang som tÀvlade pÄ flera EVT galor.
PÄ en av dem mötte han Chris Wilson, Team Quest dÀr matchen blev en no contest. Wilson gjorde precis en bra UFC debut dÀr han dock förlorande som Jon Fitch. NÀmde Fitch, som Àr högt rankad, hade dock problem med Wilson i första ronden.
StÄle och Wilson hade en jÀmn match fram till stoppet (oavsiktlig upkick som tog i ögat) sÄ StÄle Àr en bra fighter!
Han har vÀl inte gÄtt sÄ mÄnga MMA matcher pÄ sistonde ?Originally Posted by Tobbman
Originally Posted by Tobbman
War Martin
han ser riktigt bra ut pÄ trÀningarna
Han Àr en gammal vÀn till mig (sen tidigt 80-tal i Lund) och jag vet att han vill. Han vann vÀl nÄn SW i Eskilstuna? Sen har han ocksÄ varit lite skadad under höst/vintern har jag för mig. Men rÀkna inte bort honom....gör inte det.
à ke Bergvall Àr med pÄ detta card nu. à ke hade ju match pÄ förra The Zone men hans motstÄndare blev tyvÀrr sjuk. SÄ ny chans för à ke denna gÄng!
Mats Nilsson gör MMA debut pÄ The Zone. Mats frÄn Kaisho Àr svensk mÀstare i shootfighting och dessutom en vÀlmeriterad grappler.
Han Àr dessutom den ende (amatörer sÄvÀl som proffs) som inte blivit slagen till TKO/KO mot Alex "the Mauler" Gustafsson utan gjorde en jÀmn match mot honom. Det sÀger en hel del om Mats kunskaper!
sweet, var vÀl mats som gick en match mot Bosse ifrÄn gladius vid Ärskiftet, lÀngesen man sÄg nÄgon/nÄgra sÄ trött, hoppas han jobbar upp sin cardio =)
Min trÀnare!Originally Posted by jesperg
![]()
WAR NILSSON!
Han verkar riktigt riktigt vass pÄ trÀningarna, bÄde stÄende och pÄ marken.
Det ska bli otroligt intressant att se vem han fÄr möta!
Jo, han hÀngde pÄ Bosses rygg i 10minuter, haha, ganska ensidig match, sÄvitt jag kommer ihÄg sÄ hademBosse hade inte sÄ mycket att sÀga till om.Originally Posted by xynd
Inte för att vara respektlös eller sÄ.
Nu har det hÀnt lite pÄ presenterade fighters efter pÄsken.
Det Àr dels den erfarne Pierre Guillet
http://www.shootersmma.com/default.asp? ... hterID=562
Han gjorde en bra match pÄ Cage Rage senast men blev trÀffad av en freak teknik.
Sedan har vi en lokal förmÄga i Viktor Cheng som gör proffsdebut.
fyll gÀrna pÄ med meriter nÀr man klickar in sig pÄ dom som ska fightas..
SÀg inte det, ingen har sett Eddie i mma Àn. Han kanske Àr en Couture.![]()