Vad tror ni? Vem hade vunnit matchen idag? Och hur?
Vad tror ni? Vem hade vunnit matchen idag? Och hur?
Jag skulle säga August, hands down.
Han är fortfarande aktiv och håller sig i bra form med hjälp av matchträning.
Omar är säkert inte i dålig form han heller, men han har väl inte gått en match sen Dacke-fejden? Ringrost någon?
I lol'ed. Tror nog på Wallén här också, men båda har nog rätt bra med krut kvar i sig.Originally Posted by Starfighter
i dagsform tippar jag på Wallen, var ett par år sen Omar gick match sist.. ringrostig ..
8) hade även varit kul att se dem i en SW match![]()
Last edited by xynd; 05-16-2011 at 09:25 AM.
Intressant tanke. Jag skulle tippa på Omar. Utan att någonsin ha träffat vare sig den ena eller den andra, så har jag snackat med duktigt folk som tränat tätt inpå med Omar, och uttryckt sig ganska exakt såhär: Han kan brottas jämnt med Martin Lidberg (vilket han tydligen gjorde/gör, eftersom Lidberg tränat en del på Pancrase), han kan thaiboxas jämnt med Jörgen Kruth. Han har klappat ut det ena BJJ-svartbältet efter det andra i sin karriär (huruvida det var med eller utan GI vet jag ej). Dessutom kan han foga ihop alla dessa bitar i MMA.
En annan jag pratade med berättade att när han rullade med Omar, så berättade Omar för honom hur han skulle dra ut honom och gjorde det gång på gång. Och den killen jag pratade med är inte direkt nybörjare på MMA.
Det som förvisso talar mot honom är väl just att han inte matchat på ett tag, men killen matchtränar dagligen med hyfsat kända namn inom svenska MMA-scenen, inga namn nämnda inga glömd. Tror inte direkt han har blivit ringrostig, det blir man först om man drar ner på träningen helt.
Ok, mitt inlägg känns som nån form av hyllning till Omar :-)
Hehe... "My dad is SO much stronger than yours, he can lift the whole WORLD!"![]()
Varför är inte Omar ett topnamn i UFC om han brottas som Lidberg, har stående som Kruth och dessutom klappar ut svartbälten på löpande band?![]()
Därför att han är ödmjuk som Jesus också.
Skämt åsido, jag säger bara vad jag fått berättat för mig av personer som tränat med Omar. Därutöver vet jag inte mer.
Skulle nog backa till en hjullastare med salt till det där påståendet. Men skills har han ju absolut!
Omar by rape
Jag ser inte hur agust skulle vinna de är på helt olika nivåer som utövare.
Omar piskar på sveriges elit flera gånger i veckan och då menar jag piskar på.
SKulle bekvämt kunna sätta mitt hyreskontrakt, min bil och min hälsa på matchen, om båda är hela finns det bara en som kan vinna.
Fråga vilket proffs som helst som sparrats med Omar han är helt sjukt bra.
ses om ett halvår![]()
Var tvungen å logga in bara för å rösta =)
Omar bara för han e The Man![]()
Detta vore en Hendo vs Fedor fight för svensk MMA känns det som.
Hört bra grejjer om Omar av flera ( bla bas rutten?!?!) och August behöver jag inte höra mycket om då han bevisat vad han kan i sina senaste fighter trots sin ålder.
Hade dem själva lite beef mellan varandra eller? då detta kom på tal eller är det så att de är de främsta från förr?
Last edited by KanoBlack; 05-09-2011 at 01:39 AM.
Jag tycker på riktigt att detta är pinsamt när man läser att Agust skulle vinna Hands down och dyl.
Har väl ingen aning egentligen vem som är bäst men hade självklart hejat på Omar.
Är dom ens i samma viktklass? Men säger August per decision. Sen kan man tolka det som man vill.....
Alias: MrAxe
"oj de var ju ett tag sen (10 år ca) men såhär var de i korta drag...August skulle iväg och matcha i USA och var och tränade inför matchen med Omar. stående så hade August kastat handskarna efter ett tag och uttryckt att det går inte att köra mot Omar. på backen så hade Omar berättat vilket lås han skulle köra och sedan gjort exakt det. hur d gick när dom körde på backen berättade även August för mig då jag hade egen shootfighting klubb på den tiden. visst båda har utvecklats otroligt mycke sen dess, men Omar ännu mer. jag har sett alla August matcher och ser inte någonstans var han skulle ha ett övertag. sist jag sparrades med Omar fick jag inte iväg en teknik som han behövde blocka ens"
Omar kanske är en dålig sparringpartner ? :P
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"