Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Up and coming

Wallén kan tvingas gå i pension

Vanligtvis brukar jag inte starta diskussioner om mina egna texter men den här gången känns det befogat.

August Wallén har nämligen meddelat att en svår axelskada han fick i höstas blivit värre och förmodligen gör att han gått sin sista match.

"Det känns väldigt ledsamt. Jag hade sett fram emot att träna och tävla mer själv när jag avgick från förbundet", säger han.

Det känns extra trist eftersom Wallén avgick som ordförande i MMA-förbundet mycket för att ha mer tid att lägga på sin satsning. Se hela nyheten nedan.

Wallén kan tvingas sluta | Kampsport24 | Sport | Nyheter24

Champ
    en riktigt trist nyhet då jag själv positivt kommenterat hans satsning när han avgick som ordförande i en annan forumtråd tidigare,

Nä det har var ingen rolig fredagskväll då jag gillar August som person och allt han gjort för sporten. Hoppas han får en drivande roll i förbundet trots att han inte längre är ordförande för han behövs.

The Zone får även ett vakant bälte som några får slåss om

President
    Blog Entries
    30
    Men än är det inte 100% klart att han lägger av verkar det som enligt artikeln, eller har jag fel borgudd??

tycker för övrigt inte att det är fel utan bra med din tråd, blir mer naturligt för medlemmarna att diskutera, speciellt såna här nyheter som är nära oss svenska mma fans.
    men tillbaka till nyheten, tråkigt för wallen som såg ut att vara i toppform trots sin ålder men en bra operation och han är klar för fight inom 6månader kanske ?
    optimismen är det sista som lämnar =)

Up and coming
    Nej det är klart att det inte är helt säker, men jag tolkar Walléns svar som att chansen är väldigt liten att han ska kunna komma tillbaka. Mest för att han väl inte känner att han har råd med en lång tids rehabilitering med tanke på sin ålder. Men visst kan man hoppas!

Contender
    Man får hoppas på det bästa men sen ligger det mycket i vad Borgudd skrev här ovanför, han är inte ung längre och vore onödigt att riskera att få något kroniskt för att kunna gå 1-2 fighter till .

är han en av de tillsammans med JesperG på forumet som arrangerar The Zone galorna via gladius?

Hall of famer
    segt, hade varit nice att se Wallen i UFC nar dom kommer till Sverige!

Hall of famer
    Agust, JesperG och marco gyllenland om jag inte missar nån.

Skador är det värsta som finns, han får gå tillbaka till det han gör bäst planera, organisera och styra upp.