Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 53 to 68 of 68
    Hall of famer

Re: Vem arrangerar Shootfightingtävlingarna

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Det känns som en konstig regel. Det är okej att slå någon medvetslös 9 sekunder men sover han längre är det diskvalificering eller? Lätt att avgöra det när man slår.
    Precis, tur att vi äntligen är av med den!

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Det känns som en konstig regel. Det är okej att slå någon medvetslös 9 sekunder men sover han längre är det diskvalificering eller? Lätt att avgöra det när man slår.
    Hahaha fatta när han som är påväg att bli diskad kastar sig över motståndaren och försöker väcka liv i honom :lol:

Hall of famer

HAHAA lite synd att den regeln förevsnn för det hade varit en sjukt kul syn :lol:

Hall of famer

Måste man vara 18 för att anmäla sig i SSL?
    Min tanke var att jag vill komma igång att tävla så snabbt som möjligt och jag fyller 5 dagar innan en tävling och jag antar att det äe lite sent att anmäla sig då :lol:

Hall of famer

Quote Originally Posted by Zunesson
    Måste man vara 18 för att anmäla sig i SSL?
    Min tanke var att jag vill komma igång att tävla så snabbt som möjligt och jag fyller 5 dagar innan en tävling och jag antar att det äe lite sent att anmäla sig då :lol:
    Ja, du måste vara 18 år fyllda senast på tävlingsdagen.

Hall of famer

men haha... nu hänger jag inte med....
    Formulerar om frågan:
    Kan man anmäla sig till en tävling som går när man är 18, fast man är 17 när man anmäler sig?

Hall of famer

ja, det kan du Zunesson

Hall of famer

Hall of famer

Kom bara ihåg att spöa killen ordentligt och underhållande nu! :twisted:

Hall of famer

haha... det blir inte förrän i höst jag tävlar i så fall..... men jag måste förbättra mitt stående game nu... sen jävvlar :twisted:

Hall of famer
    Ser att denna tråd fortfarande är spikad. Läste igenom den var nästan nostalgi. Både shootfighting och mma har kommit riktigt långt sedan tråden startades. Nu är alla klubbar med i RF, att stå utanför är ingen option alls i dagsläget. Rätt stor skillnad från klimatet 2007.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by jesperg View Post
    Ser att denna tråd fortfarande är spikad. Läste igenom den var nästan nostalgi. Både shootfighting och mma har kommit riktigt långt sedan tråden startades. Nu är alla klubbar med i RF, att stå utanför är ingen option alls i dagsläget. Rätt stor skillnad från klimatet 2007.
    Hade missat denna tråd Kände inte till att det fanns en 10 sek KO regel förut. Den var ganska rolig och undrar om någon hann behärska ett patenterat 9sek KO slag.

Hall of famer
    Att någon blir medvetslös i 10 sekunder eller mer är väldigt ovanligt. 1 av 1000 matcher händer det kanske.

Vi gjorde denna eftergift för att komma med i SB&K. I efterhand var det rätt beslut för 2007 när lagen kom så var shootfighting det som var tillåtet i Sverige. SB&K hade stadgar som sa att KO inte fick vara ett vinstgivande moment. Det var ett politiskt beslut de hade tagit för de trodde att de skulle vara med politiskt korrekta då.

Vi hade tankar på att gå runt detta med att om en sådan KO inträffade så skulle vi poängdöma matchen fram till knocken och utse vinnare. Representater inom SB&K blev inte glada när vi meddelade detta och det blev en debatt om det. Nu inträffade varken det ena eller andra så det var en ickefråga, men det är jäkla skönt att ha sina egna stadgar nu där sådant dravel inte är med!

Moderator
    Ja det känns som att vi har kommit en bra bit nu
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    kommer att tanka pa Niklas fight i shootfighting-ligan, nar killen dok pa takedown och niklas sparkade livet ur han hehe..

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd View Post
    kommer att tanka pa Niklas fight i shootfighting-ligan, nar killen dok pa takedown och niklas sparkade livet ur han hehe..
    Den minns jag, men han var aldrig medvetslös alls. Det är medvetslöshet i 10 sekunder eller mer som gällde på den regeln

Page 3 of 3 FirstFirst 123