Jodå självklart enligt mig men om ingen annan skriver på för UFC så har jag svårt att se någon annan bli rankad tvåa.
Jodå självklart enligt mig men om ingen annan skriver på för UFC så har jag svårt att se någon annan bli rankad tvåa.
Man blir ju inte automatiskt högre rankad för att man signar med ufc.. Det är resultaten som räknas o gårpapy in o förlorar i ufc så finns det ingen anledning att ranka honom högre..
Samma med resa o den inställda titelmatchen... Det har inget med ranking o göra.
Det finns andra svenskar som innehar titlar
Rami är redigt grym och ung men tror han fortfarande har en rejäl bit att klättra.
Då har han ju gjort rätt som har emigrerat till staterna iallafall![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Groundandpound.de (inofficiell europaranking) har precis uppdaterat sin ranking! Man ska ha gått match på europeisk mark på ett o ett halvt år.
Högst rankade svenskar där som uppfyller kriterierna är:
- sirwan Kakai (BW) och Martin Svensson (FW)
båda dessa herrar är rankade som #3 i Europa i vardera viktklass.
- Reza Madadi
Reza är rankad som #4 i lättvikt.
- Assan Njie
Assan är rankad som #8 i MW
nu när mmaforum.se vet att Jögren Kruth förmodligen går en fight på UFC Sverige, så kommer nog han ta ett stort kliv upp på den här listan
mera MMA !!
KanoBlack - ja om han skulle vinna den fighten ja. Jag utgår från att rankingen grundar sig på vem man slagit. Vore märkligt om han klättrade pga en signing.
mera MMA !!
På sjunde plats i denna lista bland bantamviktarna hittar vi svenske Sirwan Kakai (6-1), som också rankas på tredje plats i Europa efter Paul McVeigh och vännen Brad Pickett.
”Kakai’s potential is high with the people he’s surrounded himself with, particularly a great bantamweight fighter like Pickett and the plethora of solid training partners at his disposal. He isn’t quite a UFC-quality talent just yet however. His improving stand-up game still lacks threatening power, and his strength of record makes one skeptical of his chances against better competition stateside. On the upside, it’s difficult to dismiss him as a future UFC fighter due to the shallow depths of the talent pool at bantamweight.
Kakai needs to climb the ladder in 2012. Specifically, he needs to test himself against stronger competition, which is hard to find within the confines of the 135 lb. weight class in Europe. Irishman Paul McVeigh may serve as the perfect opponent until Kakai can find something more suitable like a UFC veteran. If he wins a couple of important bouts against legitimate competition, consider him a lock for a stint in the UFC in 2012.” skriver Bloody Elbow om Kakai.
Kakai har nåtts av nyheten om placeringen på listan men verkar ta det hela med ro.
”Roligt att vara med. Att jag inte hamnar högre förstår jag, jag har inte många matcher och jag har inte slagit någon jättebra”