Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 62
    President
    Blog Entries
    30

Vem är den högst rankade Svenska MMA Fightern?

Svenska MMA fighters börjar ta för sig ordentligt nu när de börjar möta internationellt motstånd.
    Några är UFC aktuella, andra som Kruth ryktas vara på väg till Strikeforce och en massa andra här hemma i Sverige börjar uppmärksammas internationellt som tex reza Mad Dog bla.

Men frågan är vem är den högst internationellt rankade svenska fightern som vi har idag tror ni?
    Last edited by KanoBlack; 01-24-2011 at 11:55 PM.
    mera MMA !!

Up and coming
    Det lär ju lätt vara Alexander Gustafsson. Han är rankad 20:e bästa LHW atm.

Moderator
    Gustavsson, bielkheden eller eklund skulle jag tro
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Alexander Gustavsson skulle jag tro är högst rankad precis som kuma säger
    Reza Mad Dog är en favorit så hoppas att han snart får chansen internationellt, tror han kommer klara sig utmärkt

Champ
    The Mauler på toppen. Bielkheden tror jag hade legat på andra plats om han inte fått stryk i sina två senaste. Reza sätter jag som nr2. Sen efter det tycker jag det är svårt att rangordna.

Hall of famer
    Alexander Gustafsson - Bielkheden - Per Ekund?

hade varit intressant med en match mellan David och Per pa Superior Challanger sammtidigt som Omar vs August! grymt card hade det varit!

President
    Blog Entries
    30
    Nästa superior kan jag inte missa om de är i sthlm, lyckats missa alla galorna.
    Menar du omar b? kör han fortfarande matcher?
    Last edited by KanoBlack; 01-27-2011 at 11:42 PM.

Champ
    Jag verkligen ingen koll alls på svensk MMA. Gustafsson är självklart det bästa vi har nu, men är det verkligen så illa att "Tapheden" är tvåa?

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Nästa superior kan jag inte missa om de är i sthlm, lyckats missa alla galorna.
    Menar du omar b? kör han fortfarande matcher?
    Omar går ju inte matcher längre men det är ju många som vill se han möta August pga deras gamla nedlagda fejd.

Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Jag verkligen ingen koll alls på svensk MMA. Gustafsson är självklart det bästa vi har nu, men är det verkligen så illa att "Tapheden" är tvåa?
    Tapheden skulle väl varit rankad 2:a då han var obesegrad sen han åkte ut ur ufc dock så fick han ju stryk nu i höstas 2 gånger i rad. Jag rankar Reza maddog högre då han spöat alla han mött på senaste tiden och kvalitén på hans motståndare har ändå inte varit dålig.

President
    Blog Entries
    30
    Vilka yngre svenska grabbar är på väg upp som är strax bakom de bästa vi nämnt nu? Finns det några Svenska MMA Fighters med potential för de största galorna om något år? Måste erkänna att jag inte har jätte koll på de men någon här kanske har det?

Hall of famer
    Jag tror stenhårt på att Nicklas Bäckström kommer vara jäkligt bra på nåt år.

Champ
    Mats Nilsson är en av dom jag blivit redigt imponerad av. Har inte heller så jättebra koll bortsett från vilka man sett på galorna eller tävlat mot i SW.

Hall of famer
    Gustavsson Foo Shoo.

Mats Nilsson och bäckis tror jag stenhårt på oxå men de behöver längre startsträcka än nått år.
    Mats något kortare då han arbetar på sitt stående i thailand och är på snäppet högre nivå än Niklas.

Hall of famer
    Sirwan "Sirre" Kakai är såklart en fighter som kan lyckas. Han är redan top 10 rankad i Europa och har många år framför sig.

Hall of famer
    agreed sirre got skills.
    och i de lättare viktklasserna kan han nog spöa många i många år framöver
    Han måste börja tävla lite oftare bara, när var senast? supperior-triangeln?

Hall of famer
    Nja, han mötte väl en finne efter det. Se har han väl haft någon match på g som gått i stöpet?

Contender
    Magnus Jycken Cedenblad för h-e!

Grym fysik, grymt game och en härlig och galen inställning.
    Tror ärligt att han blir näste store mma-svensk.

Hall of famer
    Ja han kan mycket väl lyckas. De bästa med Jycken tycker jag är att han hela tiden söker nya utmaningar, åker till olika camps och tränar, sökte in till TUF osv.

Utifrån de matcher jag har sett så måste han i alla fall bli bättre på att skydda sig innan jag tror att han få ett riktigt genombrott.

Men jag hoppas han lyckas, han verkar vara en riktigt skön snubbe.

Hall of famer
    Håll ögonen på Victor Cheng. Han är allround och mycket mer atlet än någon annan jag känner till. Han kommer gå långt

Champ
    Quote Originally Posted by jesperg View Post
    Håll ögonen på Victor Cheng. Han är allround och mycket mer atlet än någon annan jag känner till. Han kommer gå långt
    Har sett Cheng på grappling tävlingar och på marken är han jävligt bra men när det kommer till mma tycker jag det är dags för honom att möta tuffare motstånd.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Har sett Cheng på grappling tävlingar och på marken är han jävligt bra men när det kommer till mma tycker jag det är dags för honom att möta tuffare motstånd.
    Tycker att han möter tuffa motståndare nu. Dzebic var 8-4 när de möttes på "Warriors" och Victor 4-1. Det är tufft att möta folk med fler än dubbelt så många matcher bakom sig.

Hall of famer
    Victor kan bli grym, har sjalv sparrats med han..men hade varit kul se han mot storre namn!

Champ
    Quote Originally Posted by jesperg View Post
    Tycker att han möter tuffa motståndare nu. Dzebic var 8-4 när de möttes på "Warriors" och Victor 4-1. Det är tufft att möta folk med fler än dubbelt så många matcher bakom sig.
    Jo fast tittar du på allt motstånd före Dzebic så har alla utom en motståndare mer förluster än vinster. Sen när han bara går 2 matcher om året så skulle jag vilja se honom spöa folk på högre nivå då det är något jag tror han klarar av eller gå fler matcher och börja köra på utanför the zone.

Moderator
    Skulle inte Cheng göra nåt med Strikeforce och shamrock?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Skulle inte Cheng göra nåt med Strikeforce och shamrock?
    Vad jag har hört så sket det sig och han blev blåst eller något liknande. Dessa rykten fick jag dock bara höra av någon som hade gladius tröja när han tävlade på Alive SW.

Hall of famer
    Här är en ny HL med Victor, passade bra i denna tråd!

Page 1 of 3 123 LastLast