Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Hall of famer

Superior Challenge 3

http://www.superiorchallenge.com/index. ... =fightcard

Rätt bra fightcard! två stycken umeåbor med också

Ändrade rubriken /shog

Fixade säärskrivning/N1ck

Hall of famer

Re: Superios Challange 3

enligt mig det bästa fightcardet någonsin i sverige.

Hall of famer

Re: Superior Challenge 3

Verkligen bra, jag gillar superior skarpt.

Aziz är grym, kanske Sveriges bästa. Han har jävligt avslappnad stil, jag gillar honom skarpt.

Musse är Musse, man kan bara gilla honom och önska honom en vinst.

Reza the badboy är också alltid rolig att se. Han hypas hårt av Bielkhenden osv. de ska bli kul att se hur långt han går.

De ska bli kul att se Award igen också, när fightades han sist? EVT nått?

Och äntligen ska jag få se Gustafsson i action. jag tänkte åka till Zone för att se honom men som tur va gjorde jag inte det. hoppas han får en tuff matchning nu.

Owen Roddy är tillbaka också, trevligt. Jag gillade alla irländare sist de va här. De kan bli en bra fight mot Pavlov.

Sen hoppas jag att Klingsell vinner, vilken krigare han är.

Jag saknar Sirre på kortet bara och Friden med.

den här galan missar jag inte, ses där.

Edit:
    måste nämna Papy Abedi, de ska bli väldigt intressant att se honom igen. Jag kommer ihåg honom från travel fight. Vilket monster han verkar vara.
    Saknar Latifi också. hans takedowns va de bästa på SC sist tycker jag.

Contender

Latifi saknar jag också!
    Biljetter inhandlade!

Contender

Quote Originally Posted by fightermag.se
    65,8 kg: Sami Aziz vs. Tomohiko Hori (Japan)
    Galans main event i fjädervikt ställer affischnamnet Aziz i vad som kan vara hans största utmaning hittills. Hori är okänd för de flesta svenskar, men han representerar en fightingkultur med en hög lägsta nivå. Att ta hem en titel i DEEP och bygga ett proffsrecord på 10-3-3 i japanska events vittnar om hans teknisk skicklighet. Stående kan det bli riktigt jämnt, då japanen har bra tryck i sina slag. Aziz har fördel i clinch och brottning. På marken är det åter en öppen affär, där den okonventionella japanska stilen kan överraska.

-60 kg: Musse Hasselvall vs. Mark Connor (Skottland)
    Galans lättaste match har ett tungt namn i huvudrollen. Folkkära Musse har ännu inte fått med sig en seger i Superior Challenge men har denna gång fått en mer rimlig motståndare. Connor är 3-3-0 och mest van att fightas på hemmaplan. För den svenske bantamviktarens del innebär det å andra sidan mer press på hans redan ökända nerver. Många vill se en svensk näve i luften när drabbningen är slut, och favorittrycket är en oklar faktor.

-73 kg: Reza Madadi vs. Raymond Jarman (Holland)
    Den galna hunden från Hilti besöker Fryshuset för andra gången. Ofta fokuserat aggressiv är Madadi gärna framåt, men sällan vårdslös eller fullt så galen som hans namn antyder. Bra egenskaper då han ställs mot en riktigt vass striker som lever på flygande knän och knallhårda sparkar. Holländaren har åkt dit två gånger mot svenska motståndare som utnyttjat hans svaghet på marken, och stilkriget är därmed uppenbart.

-84 kg: Tor Troéng vs. Manuel Garcia (Spanien)
    Norrlands stolthet har medvind i karriären och framtiden för sig. Troéng fightas med mental tuffhet och ett komplett game som gör honom svårstoppad. Han kommer även ha någon decimeters övertag i längd mot kompakte Garcia. Spanjoren är däremot den mer rutinerade av de två, med nästan dubbelt så många matcher bakom sig. I en av dem fick han stryk av Diego Gonzales på samma arena som han nu återvänder till.

-77 kg: Mattias Awad vs. Yan Cabral (Spanien/Brasilien)
    Veteranen Awad från Örebro brukar ge sympatiskt och snällt intryck att man knappt kan tro att han sysslar med något så hårdhänt som MMA. Men skenet bedrar. Awad är som bäst när hans odds är som sämst, och har tidigare vänt hopplösa lägen till seger via mirakel. Den x-faktorn kan bli användbar när han ställs mot en brasse vars grappling är något att frukta i sig.

-70 kg: Thomas Hytten (Norge) vs. Oriol Gaset (Spanien)
    Något så ovanligt som två utlänningar i samma match, såvida man inte betraktar Hytten som halvsvensk. Han är så pass välkänd i landet att det nästan kunde vara sant. Comeback efter tre års frånvaro är vad som gäller, och Gaset känns som rätt man för att testa dagsformen. Spanjoren har både slagit svenskar (André Mineus) och fått stryk av dem (Reza Madadi).

-93 kg: Alexander Gustafsson vs. Vladimir Shemarov (Ukraina)
    “The mauler” har inte fått slå sönder någon på länge och är hungrig efter att ha tampats med en knäskada under vintern. Shemarov har ingen hört talas om, och spelar därmed rollen av helt oförutsägbar fighter från öst. Såhär mycket är känt om den skallige ukrainaren: Han gillar submissions och vann en gång tre matcher på en och samma kväll. En sån kille kan hantera stryk och fortsätta kämpa, det är ett som är säkert.

-66 kg: Tchavdar Pavlov vs. Owen Roddy (Irland)
    Hämnden blir ljuv, om allt går som Pavlov vill. Roddy är irländaren som krigade mot Pavlovs träningskompis Yousefi på Superior Challenge 1, innan ett irländskt knä i magen ledde till svensk hemmaförlust. Upplagt för revansch och ett möte med underliggande prestige.

-65,8 kg: Navid Yousefi vs. Nayeb Hezam (Frankrike)
    Håll i er nu. Yousefis senaste fight var som sagt en förlust mot Roddy här ovanför. Hezams senaste fight var i sin tur en förlust mot Pavlov, som nu möter mannen som slog Yousefi. Hänger alla med? Ytterligare en gemensam faktor är att de här två båda har mött finske Mikael Lähdesmäki. Svensken gick oavgjort, fransmannen förlorade. Enligt så kallad MMAtte är det därmed fördel Sverige på lördag.

-63 kg: David Lejenäs vs. Artemij Sitenkov (Litauen)
    Explosive grapplern Lejenäs har bara förlorat en gång på sina senaste sex matcher, och mannen som besegrade honom hette… Artemij Sitenkov. Litauern gillar att brottas han också, och har sedan förra mötet med Lejenäs dragit ut två killar på nolltid. Revansch, upprättelse, hela det köret för svensk del. Det här blir spännande.

-84 kg: Papy Abedi vs. Alan Carlos (Brasilien)
    Många gemensamma nämnare här. Snarlika proffsrecords, båda med bakgrund i BJJ och judo. Skillnaden är att brassen från Båstad har ett stegs mörkare färg på sitt BJJ-bälte. En annan skillnad är att stockholmaren Abedi ser ut som hulken medan Carlos är lång och smal. Helt omöjligt att tippa vinnare med sådana förutsättningar.

-93 kg: Martin Wojcik vs. Jamie Palou
    Stockholmskt derby mellan tunga män. Pancrase gyms Wojcik värmde upp inför den här fighten genom att slå ut en engelsman på eventet UF förra månaden. Palou från klubben Berserk har något mer blygsam erfarenhet av MMA, men backas av en mycket gedigen bakgrund inom stående fullkontakt.

+110 kg: Visar Kelmendi vs. Javier Alvarez (Spanien)
    Dags att testa ringrepens hållfasthet. Galans tyngsta fighters sätter Forca fightings Kelmendi i sin första proffsfight, mot spanske Alvarez som har en match bakom sig men ännu ingen seger. Något förenklat borde Kelmendi ha fördel på marken, men en tuffare uppgift stående.

-70 kg: Meher Aziz vs. Samuel Piron (Frankrike)
    Sami Aziz brorsa är obesegrad och hoppas förbli så efter att ha mött franske grapplern Piron, vars record läser 3-2-0.

-77 kg: Farshad Farisani vs. Fredrik Klingsell
    Uppsala mot Stockholm när två killar som ännu inte har vunnit en proffsmatch möts i ringen. Vad väger tyngst, att endast ha förlorat en gång, eller att ha gjort det fem gånger? I den här matchen känns det inte som om något så banalt som records spelar någon roll.

-74 kg: Arthur Tozlian vs. Jakob Grzegorek (Norge)
    Debuterande Tozlian från Forca fighting har rent löjligt tunga meriter från brottning bakom sig. Men nu är det MMA som gäller och spelreglerna ändras. Norske Grzegorek har redan en proffsvinst bakom sig, plus Joachim Hansen i sin hörna.
    Bra sammanfattning av Andreas Bruzelius på fightermag, självfallet svårt när det är många relativt okända fighters man inte kan gräva fram speciellt mycket information om.

Skall under dagen försöka mig på att gissa utfallet av matcherna.

Hall of famer

Kom på att jag skulle vilja se Spång igen också.

Vet någon om galan sänds på tv någon gång?

Contender

Quote Originally Posted by Venom

Spång skulle även jag gärna se igen, kanske till SC4?

Den senaste galan gick för ett tag sedan på TV och finns på trackern, lär nog bli någon eftersändning av denna med kan vi hoppas. Var en helt okej produktion sist tycker jag.

Contender

Här är mina predictions inför galan helt baserade på fightfinder-information, youtube-klipp och förkärlek till hemmafighters. Med andra ord, jag skulle inte sätta pengar på mina egna tips direkt.. 8)

Sami Aziz vs. Tomohiko Hori
    I denna match önskar jag att Sami’s teknik och aggressivitet han visade upp i matcen mot Fernandez på senaste SC kommer ge utdelning och utmynna i en vinst tidigt I första ronden.

Musse Hasselvall vs. Mark Connor
    Musse kändes övermatchad mot brassen på förra galan och tror inte Connor spelar i samma liga utan att Musse kan få sin första vinst i SC.

Reza Madadi vs. Raymond Jarman
    Raymond’s record speglar möjligen hans utvecklingskurva, 10-8 totalt men har under 08/09 gått 7-1. Han har tidigare förlorat mot svenska fighters som Hamid Corassani och Assan Nije men avslutat sina 3 senaste på KO/TKO.
    Den galne hunden har inte vart i närheten av samma aktivitet men det tror jag faktiskt inte är av stor vikt utan att detta kommer bli ett krig om vart matchen skall utspela sig.
    Förhoppningsvis tar Reza hem detta genom GnP/Submission i första ronden.

Tor Troéng vs. Manuel Garcia
    Skall Garcia kunna återfå sin heder efter förlusten mot Diego på första SC eller skall Troeng fortsätta i samma stil som hans senaste matcher? Jag tror att Troeng, även med erfarenheten emot honom, kommer att ta hem denna match via TKO.

Mattias Awad vs. Yan Cabral
    Cabral kommer med ett 5-0 record med enbart Submission-vinster i första respektive andra ronden. Awad matchade senast 07 vilket slutade i förlust på decision. Svårt att säga mer då jag inte sett någon av dem, men jag tror och hoppas på Awad och att han lyckas avgöra via Submission eller (T)KO.

Thomas Hytten vs. Oriol Gaset
    Även Hytten har haft ett uppehåll sedan 06 då han gick 1-2. Gaset å andra sidan har vart aktiv med ett 3-1 record under 08/09 med vinst på senaste SC via decision som följdes upp utav en förlust mot Reza Madadi i februari. Jag vill ogärna att en man med fighternamnet “Cookie Monster” skall förlora, men önskar ändå att nordbon Hytten tar hem detta.

Alexander Gustafsson vs. Vladimir Shemarov
    The Maulers svåraste match hittills I karriären? Mycket möjligt.
    Shemarov tar med sig ett blandat record till ringen, svårt att utläsa något av hans stil på Fightfinder då många av hans matcher är okompletta informationsmässigt. Men verkar föredra avslut via submission och en handfull domslut så jag vill tro att Alexanders tempo och aggressivitet kommer ge honom en snabb vinst via (T)KO även här.

Resterande matcher har jag inte tillräckligt bra koll på för att dyka djupare i men gör lite vilda chansningar ändå..

Tchavdar Pavlov vs. Owen Roddy
    Navid Yousefi vs. Nayeb Hezam
    David Lejenäs vs. Artemij Sitenkov
    Papy Abedi vs. Alan Carlos
    Martin Wojcik vs. Jamie Palou
    Visar Kelmendi vs. Javier Alvarez
    Meher Aziz vs. Samuel Piron
    Farshad Farisani vs. Fredrik Klingsell
    Arthur Tozlian vs. Jakob Grzegorek

Hall of famer

Quote Originally Posted by Mange

Den senaste galan gick för ett tag sedan på TV och finns på trackern, lär nog bli någon eftersändning av denna med kan vi hoppas. Var en helt okej produktion sist tycker jag.
    Spång vs N1clas rematch

Contender

Quote Originally Posted by N1clas
    Quote Originally Posted by Mange

Spång vs N1clas rematch
    Se till att hålla dig borta från flummet och fixa formen så är det väl ingen omöjlighet?

Hall of famer

När kommer den här galan att sändas på tv som de va snack om?