Precis som rubriken så undrar jag vad som krävs för att starta ett fight gym med fokus på MMA och alla grenar som krävs för att bli fulländad MMA fighter.
Tankarna jag har är att starta detta i Hofors dock så har jag inte så mycket träning i bagaget pga av skador och dålig ekonomi, i alla fall så är Hofors princip i mitten av allting nära till både Falun och Sandviken.
Jag skulle ha som mål att ha MMA träningen i fokus men även kunna tillhandahålla Box Fit , Thai boxning, ev. boxning, SW/BJJ allt för att göra klubben populär och kunna tjäna på det i det stora hela.
Dock krävs det vad jag vet instruktörer, men det är ett senare problem när jag vet vad som finns att tillgå om man kan få någon sorts hjälp av kommunen och hur man går tillväga överhuvud taget då både lokal samt utrustning krävs.
Så hur ska jag göra om jag vill starta en klubb när jag inte har någon erfarenhet och vad för ekonomisk hjälp som kan få etc. Även tänkt försöka få in krav maga om instruktör går att hitta och speciellt självförsvar för kvinnor etc.
Har gått i dessa tankarna ett tag och känner att det hade kunnat bli ruskigt kul.
Tacksam för alla seriösa svar som kan hjälpa mig i denna frågan.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
tack för alla svar.