Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    Rookie

Smile Simon och Deniz MMA-podcast

Hejsan kära MMA-nördar. Jag heter Deniz Lindgren och har sedan några år tillbaka jobbat i MMA-branschen som dels journalist på diverse sidor, samt varit och intervjuat/filmat på galor. Tillsammans med min käre vän och chefredaktören på Kimura.se Simon Kölle, så har vi tillsammans nu styrt upp en podcast fylld med snack kring MMA. Just nu testade vi konceptet, och eftersom att första avsnittet uppskattades kommer detta bli något som fortsätts!

Vi har just nu gjort en pilot, samt ett nytt avsnitt (2) idag. Varje vecka kommer det komma ett nytt, och inom snar framtid kommer vi vara och köra live på galor, lägga ut allt på Itunes och fortsätta kötta vårat stora MMA-intresse. Är ni sugna att lyssna så tveka inte att kolla in!

Tills vidare, ha det fett!

Ep. 1

Ep. 2
    Last edited by Jonnis; 06-08-2011 at 09:58 PM.

President
    Blog Entries
    30
    tjenare jonnis, det här är bra grejjer och kul att ha dig i forumet där du hör hemma!
    vi är i snack med just er på kimura.se kring ett samarbete där vi blir ert forum och ni vår nyhetspartner och förväntar mig att det blir något bra närmsta veckan.
    stressa er gärna och ser fram emot att få ta del av både din och Simons kunskap och åsikter i trådarna

Rookie
    Kul, det uppskattas!
    Jag jobbar lite vid sidan av, så är inte så insatt i samarbeten som är på gång. Men det gillas och låter som en utmärkt plan!
    Räkna med att ha mig hängandes här, oavsett samarbete eller inte!

/Deniz

Hall of famer
    Välkommen! Ska bli kul o följa

Hoppas det blir ett bra samarbete om det blir av isåfall!

Champ
    sköna podcasts,sista var lite lång kanske men är nog för att jag lyssnar nu på natten innan jag ska lägga mig och nog lugnare mitt på dan när man segar på jobbet

Contender
    MMAforum + Kimura FTW!

Rookie
    Ep.3 med ett stort avslöjande!

Moderator
    Bra initiativ mina herrar!

Champ
    underhållande, sonnen är tung

Hall of famer
    bra, men håll er under 20 min och repetera inte så mycket och tona ner egna småtjafsen lite(namnet).
    podcasten är en grym ide ska sprida den.
    keep it up.

Hall of famer
    ni sätter väll upp varje avsnitt här va?

Hall of famer
    Riktigt kul o höra något på ens eget språk!

Rookie

Nya avsnitt

Kul att det uppskattas. All kritik tas varmt emot!

Just nu håller jag på att fixa med allt 'tekniskt'. Har jobbat sju dagar i veckan senaste månaderna och haft massa annat som gjort att jag inte hunnit sitta och gå genom vad som behövs för att få upp podcasten. Men inga fler ursäkter, vill bara stryka under varför det fortfarande är youtube som vi använder för att 'streama'. Här kommer två till avsnitt hur som. Eftersom jag och Simon varit borta (Simon fortfarande är borta på jobb) så är dom inspelade samma datum (precis innan Kongo vs. Barry)

Stort tack för att ni lyssnar. Detta kommer byggas vidare och med största sannorlikhet köras live på svenska galor fram mot hösten, och varför inte annat också!

ep.4

ep.5 (det blev redigeringsfel på denna fil, och det kommer märkas på musikövergångarna. Spola förbi bara beroende på hur mycket det stör i erat headset/högtalare. Simon redigerade 15 timmar och snurrande sig blind mot slutet, inget problem tills nästa episod självklart!)

Varje måndag visas avsnitten på Kimura.se

Champ
    bra avsnitt, kul att ni lägger upp de här också
    testa ljuduppladdningstjänsten soundcloud den kan vara bra beroende på vad ni har för krav

Hall of famer
    Kul, jag förstår dock inte riktigt hur ni klipper in musiken ibland. Den kommer liksom mitt i en diskussion sen fortsätter ni att snacka om samma sak efteråt. Då blir det lite "vänta nu va snackar det om nu igen, va sa han innan musiken som han svarar på nu?". Musiken borde komma när det är ett ämnesbyte. Sen gillar jag inte heller hur ni gör övergången från snack till musik med att dra ner ljudet på den som snackar och upp musiken samtidigt. Det blir liksom bara otydligt att höra vad ni säger. Prata till punkt, sen dra in musiken.

Jag gillar annars att ni pratar så brett runt mma. Inte bara om vissa galor och den och den fightern utan t.ex. om hela orcbite prylen som va en utsvävning från MMA fast med MMA-koppling.

Rookie
    Hehe. Satt väl inte direkt i 15 timmar och redigerade men att det önskas mer tydliga break är uppfattat. Att köra musik vid ämnesbyte är också tanken + kring 20-25 min långa avsnitt i regel.

Med tanke på sommaren och semester händer det att någon måndag nu eller vecka inte får något avsnitt men vi kommer försöka hålla det uppe även nu så gott vi hinner...
    /S
    Last edited by simonalbin; 07-14-2011 at 02:15 AM.

Hall of famer
    simon du säger lixom för ofta.

keep it up men flumma inte iväg för mkt i lekarna.
    bra ide som sagt.

Tags for this Thread