Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Mohammad "momo" Babadivand, Sveriges nya Paul Daley?
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 22 av 22
    Up and coming
    Reg.datum
    Jun 2009

Mohammad "momo" Babadivand, Sveriges nya Paul Daley?

Kolla klippet på fightplay.tv och bestäm själva men jag personligen tycker att han borde stängas av, helt. I alla fall för ett bra långt tag.

http://www.fightplay.tv/bloggare/moh...fran-karlstad/

"momo" har skrivit senare en ursäkt men det är fortfarande inte OK enligt mig och att det bara var tur att Laimonas inte svarade aggressivt på Mohammads betéende vilket lätt hade kunnat lett till att det urartat till ett slagsmål.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Re: Mohammad "momo" Babadivand, Sveriges nya Paul Daley?

Pinsamt och, ännu en gång, dålig publicitet till sporten.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Jag förstår inte redigt vad som är fel. Folk som är aggressiva på det sättet brukar ju bara vara det för att inte visa att dom är skitskraja och håller på att skita ned sig.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Pinsamt. Precis så ska man inte uppföra sig om man är en proffessionell idrottsutövare.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Citat Ursprungligen postat av DizordA
    Jag förstår inte redigt vad som är fel. Folk som är aggressiva på det sättet brukar ju bara vara det för att inte visa att dom är skitskraja och håller på att skita ned sig.
    DizordA, det finns väl bättre sätt att hantera sin rädsla om det nu handlade om det. Göra som Babadivand är bara idiotiskt. Förstå vilka signaler och bilder det ger till oinsatta i sporten, som ännu inte är fullt accepterad i Mellanmjölkens land, landet lagom...

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja han kan göra det för att han är skitskraj men det är inte den signalen han sänder ut. Det är inte det som tittarna ser..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag förstår inte redigt vad som är fel. ...
    Förstår du inte vad han gör fel? Ärligt talat?

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Att han beter sig som ett svin ser jag. Själv så tycker jag han gör varken rätt eller fel det beror på vilken synpunkt man ser det från isåfall. Vill man att mma ska bli en accepterad folksport så gör han ju självklart helt fel.

Själv så bryr jag mig inte så mycket om att vanligt folk ska acceptera eller veta vad mma är. Jag älskar mma både att se och träna och jag skiter fullständigt i om någon klagar eller att folk inte har någon aning om vad jag håller på med. Själv personligen så tycker jag endast Mohammad överdrev.

Fast tolka mig inte fel jag tycker inte att det är ok att göra vadsomhelst under en invägningen t.ex. så tycker jag Rampage och Wanderleis situation var fel under deras senaste möte.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Själv så bryr jag mig inte så mycket om att vanligt folk ska acceptera eller veta vad mma är. Jag älskar mma både att se och träna och jag skiter fullständigt i om någon klagar eller att folk inte har någon aning om vad jag håller på med.
    Jag förstår vad du menar men håller inte riktigt med. När den stora allmänheten och det politiska etablissemanget ser dessa bilder minskar ju chansen att mma ska accepteras fullt ut, med fler galor, tävlingar och matcher.

Min sambo är motståndare till denna "mördarsport" och med muppar som slåss på invägningar och efter matcherna är över får hon vatten på sin kvarn. Detta minskar mina chanser att få med henne på en resa till t.ex. Danmark och en fightgalla. Och därmed minskar även mina chanser.

Jag vill inte heller att mma ska bli "mainstream" och en mysig OS-sport som alla hemma i stugorna följer, men jag vill heller inte att det ska bli ännu hårdare restriktioner pga felaktiga bilder. De flesta mma-utövare är ju så jävla bra människor.

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Varför vill ni inte att MMA ska bli mainstream och "en mysig OS sport"? Jag kan inte se någon negativt i det så länge reglerna vidhålls som de ät nu.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Jag tänker att brushi menar regeländringar isv. Det vill man självklart inte men för mig får det gärna bli mainstream och sändas på bästa tid istället för allsvenskan eller någon annan tråkig sport..

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Länken funkar inte längre, finsn det någon annan länk eller vad hände?

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Hittade inte den aktuella händelsen men hittade visst en annan intressant händelse under samma gala.

Själv så är jag rätt så nöjd med hur MMA ser ut i nuläget jämfört om det skulle gå "mainstream". Det finns ju dock många fördelar med att bli större då det troligtvis kommer gynna ekonomin för alla involverade inom mma världen.

Dock en av nackdelarna jag ser att om det blir större kommer det dra till sig ännu mer idioter som vill träna för att slåss på gatan. I nuläget tycker jag det ser rätt så bra ut när det gäller antal bråkstakar. En annan nackdel tycker jag ju just kan va att man får ännu mer uppmärksamhet från alla "mma motståndare" som vill få mma olagligt och sånt. Jag vill inte att det ska sluta som karaten då man bara får peta på varann lite nuförtiden.

Dock tycker jag alla ska ha rätt att träna både huligan och pensionär om dom vill. Men däremot om jag får höra att någon elev har använt tekniker på gatan så är det bäst fan för honom att det var i självförsvar.

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Citat Ursprungligen postat av Venom
    Länken funkar inte längre, finsn det någon annan länk eller vad hände?
    Det som hände var att de hade pannorna mot varandra och sedan tog den ena snubben och gjorde ett utfall med huvudet, ungefär som han som knuffades fast med skallen. Hade det inte haft pannorna mot varandra hade det blivit en dansk skalle, kanske även blev det, det kan jag inte svara på.

Tycker ju självklart inte att det var bra gjort, men att jämföra med Paul Daley är alldeles för hårt.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

de andra klippet var ju minst lika fult. Jävligt kassa människor.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Det andra klippet när han knuffar någon tycker jag är mycket värre än det första.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Jag tycker det är lite roligt att de ofta är den som sätter fram pannan först som knuffar när den andra trycker emot. De har man sett i UFC också. Va förväntar de sig att den andra ska göra liksom? Gå därifrån med svansen mellan benen?

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja antagligen. Det är väl lite en utmaning. Jävligt töntigt är det i vilket fall

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

lite löjligt av Momo, men va fan det är ju show!

Contender
    Reg.datum
    Jan 2011
    läste lite om det här, då paul daley är en favorit så undrar jag vem denna mommo är? fightas han än då jag inte sett honom på något fightcard ?

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    Han är Paul Daly för han bryter mot regler fular sig och beter sig svinigt, inte för att han kan knocka med ett slag.
    Ledsen för att göra dig besviken.

Frågan är om det är en slump att folk som fular sig ofta är från hilti?

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av N1clas Visa inlägg

Frågan är om det är en slump att folk som fular sig ofta är från hilti?
    Nu har jag bara tävlat i SW men kan säga att här i de södra delarna så finns det en klubb som jag tycker e jävligt irreterande att möta. Finns inte så många Hilti gubbar på de tävlingarna jag varit på men de är schyssta jämfört med denna klubben. Nämner inte vilken klubb då jag hellre väljer att spöa dom på matcher än snacka skit om dom

Liknande ämnen

1. Paul Daley missar vikt : BAMMA 5
    Av KanoBlack i forum Allmänt om MMA
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 13:58
  2. "Landskamp Finland-Sverige" The Cage Battle of Nations
    Av Jcaesar i forum MMA Övriga Galor
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 14:44
  3. Kirill "Baby Fedor" Sidelnikov testar positivt; Steroider.
    Av Sprawler i forum MMA Övriga Galor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 11:33
  4. Jason "Mayhem" Miller vs. Kala "kolohe" Hose
    Av zeddiz i forum MMA Rykten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 17:02

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32