Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Hall of famer

MMA dokumentär på SVT

Det var en MMA dokumentär om Elina Nilsson på TV igår. Jag tyckte den var mycket bra.

Man kan se den på SVT Play
    Kämpar | SVT Play

Champ
    Såg den också igår... Tycker den visade redigt bra hur outvecklad den kvinnliga divisionen i Sverige är tyvärr.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Såg den också igår... Tycker den visade redigt bra hur outvecklad den kvinnliga divisionen i Sverige är tyvärr.
    Du vill se fler tjejer som Elina då antar jag?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by jesperg View Post
    behövs fler som Elina, men det kommer med tiden hoppas jag men tar nog ett tag
    Last edited by KanoBlack; 05-27-2011 at 08:01 AM.

Champ
    Är faktiskt inte ett dugg insatt i hur bra hon är men dokumentären gav en bild om att hon var typ den enda svenska tjejen på seriös proffsnivå. Om jag inte minns fel så skulle hon ha gått matcher 3 gånger som sedan blivit inställda och det tycker jag inte borde hända om det var en bra kvinnodivision i Sverige. Vet dock att det finns ett antal mer kvinnor som håller på seriöst.

Men man får hoppas att det utvecklas.

Hall of famer
    Om Lina Eklund fortsätter träna hårt så kommer hon bli en force i MMA.

President
    Blog Entries
    30
    Hon är tränar ju stenhårt så hon är absolut på riktigt och måste vara jobbigt att ladda mentalt sen blir inget av
    En jäkla massa extra energi som går till spillo

Kul att SVT plötsligt börjat fokusera på MMA, har för mig att jag sett fler grejjer kring Svensk MMA hos de
    Last edited by KanoBlack; 05-27-2011 at 08:16 AM.

Champ
    Blog Entries
    28
    Sverige? Vad sägs om i världen? Läser man kommentarerna på UFC:s facebooksida så ser man hur många som inte vill se kvinnor i MMA, det är överfullt med idioter och svin men det visar ändå att intresset inte är lika stort och därför läggs ju inte heller samma fokus på kvinnorna fast de jobbar minst lika hårt. Den största förlusten med Zuffas uppköp av Strikeforce kommer att vara kvinnornas divisioner, de försvinner säkert så fort kontrakten löper ut.

Hall of famer
    Det riktigt stora med denna dokumentär att det var 30 min primetime på SVT om MMA utan en enda negativ vinkling. Jag har pratat med många som normalt inte alls följer MMA och de blev intresserade efter detta program och tyckte det var bra och intressant.

Man får ge Elina en eloge för att kunna förmedla en sådan bra bild av idrotten

President
    Blog Entries
    30
    Det riktigt stora med denna dokumentär att det var 30 min primetime på SVT om MMA utan en enda negativ vinkling. Jag har pratat med många som normalt inte alls följer MMA och de blev intresserade efter detta program och tyckte det var bra och intressant.

Man får ge Elina en eloge för att kunna förmedla en sådan bra bild av idrotten
    Faktiskt, också något jag tänkte på medans jag tittade på det. En äkta skildring av sporten och av dess utövare
    Kan vara så att det här är året då media börjar lära sig / blir tvungna att skildra MMA utan okunniga vinklingar

Champ
    Elina är grym! Nu är det SVt och senaste var väl Madadi på tv4 soffan

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Sverige? Vad sägs om i världen? Läser man kommentarerna på UFC:s facebooksida så ser man hur många som inte vill se kvinnor i MMA, det är överfullt med idioter och svin men det visar ändå att intresset inte är lika stort och därför läggs ju inte heller samma fokus på kvinnorna fast de jobbar minst lika hårt. Den största förlusten med Zuffas uppköp av Strikeforce kommer att vara kvinnornas divisioner, de försvinner säkert så fort kontrakten löper ut.
    Jo men nu är jag främst utövare av sporten och vill att den ska utvecklas på alla plan för utövarna. Jag skiter fullständigt i om fansen bara vill se två steroid biffar slå sönder varandra.

Champ
    Blog Entries
    28
    Jo men nu är jag främst utövare av sporten och vill att den ska utvecklas på alla plan för utövarna. Jag skiter fullständigt i om fansen bara vill se två steroid biffar slå sönder varandra.
    Jag förstår vad du menar, men all sport livnär sig ju på att fansen är nöjda. Nöjda fans köper fler PPV:s, kepsar, tröjor och biljetter, så fansen är mer eller mindre "in charge". Sen att majoriteten av de i USA som kollar på MMA har migrerat från wrestling eller NASCAR är ju en annan sak, men de förväntar sig ju en viss nivå och anser väl helt enkelt inte att kvinnorna levererar :/ vilket jag tycker är en grov underskattning, Strikeforce har en grym kvinnodivision full med grymma highlights.

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Strikeforce har en grym kvinnodivision full med grymma highlights.
    Håller helt klart med. Sarah Kaufmans slam och Cyborgs dominans. Sen i Bellator har vi Zoila Frausto knä. Vi i Sverige är nog för vana med den kvinnosynen innanför våra gränser och fattar inte att i andra länder så råder det en helt annan kvinnosyn. När man skojar på jobbet om att "kvinnan ska stå vid spisen" så fattar man inte är det precis den kvinnosynen som finns ute i många andra länder, Europa som resten av världen.

Elina var riktigt bra på TV. Undra om hon slår Cyborg.

Rookie
    Tycker tjejernas matcher oftare levererar än killarnas matcher. Tjejerna går verkligen in och kör hårt. Ungefär som killarna i WEC som också körde som galningar.
    Tycker inte alls det är något fel på tjejmatcher, folk är bara okunniga och fördomsfulla och vill därför inte se tjejer slåss. För tjejer ska inte slåss enligt dem.

OnT: Har inte sett dokumentären än, något som måste göras snarast känner jag :O