Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 50 of 50
    Rookie

Re: Kan man få lön som MMA fighter i sverige

Quote Originally Posted by ShogunRua
    "brawling" = Grapplingbaserad kampsport ?
    Nu hänger jag inte med
    Oj, slank den med..?
    Det var inte meningen,,, Men jag hoppas att ni förstår....

Hall of famer

well, har du tidigare pro fighter i tex thaiboxing och har kört lite grappling tidigare så kan dom säkert plocka in dej och matcha dej mot en striker :wink:
    men har du inte tävlat på ett tag så kanske några pro thai matcher eller liknande vore på sin plats! så match makern kan se vilken nivå du ligger på..

Hall of famer

Även med erfarenhet tidigare så är det osannolikt att en arrangör (i Sverige) plockar in dig med baserat på vad du gjort för flera år sedan.

Så du behöver tävla och visa framfötterna som amatör först. Bra resultat i SW, shootfighting och thai kan ge dig chansen.

Men utan närliggande resultat skulle jag säga att chansen att få match i Sverige är obefintlig

Rookie

Okej, men då tror jag att jag har fått svar på min fråga.

*hehe* Efter Nyår så blir det en MMA klubb för min del så syns vi senare på The Zone i framtiden.
    Tack för alla jättebra svaren!

Mvh
    Magnus "Bamboo" Flink

Hall of famer

Jag har en klubbkompis som är svensk mästare i full-kontakt kickboxning och tagit medaljer som blåbälte i bjj..
    Är det för tidigt med The Zone för honom?
    Han kommer gå någon match i Shootfighting snart.

Hall of famer

Han verkar ha förutsättningar för att prestera. Men han behöver nog några shootmatcher först skulle jag tro.

i shootfighting så finns det några som håller proffsnivå. Tittar man på vilka som tävlar i år och som även går proffsmatcher i år så finns det ett gäng.

Christoffer Wassberg
    Kristoffer Murén
    Oskar Sollevi
    Jonatan Westin
    Andreas Ståhl
    Samuel Alm
    Sebastian Eriksson
    David Häggstrand
    Gabriel Mboge Nesje
    Claes Beverlöv
    Simon Norberg
    Anton Mattsson

Får man möta någon av dessa och vinner så vet man att man håller en nivå som räcker för proffs.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Zunesson
    Jag har en klubbkompis som är svensk mästare i full-kontakt kickboxning och tagit medaljer som blåbälte i bjj..
    Är det för tidigt med The Zone för honom?
    Han kommer gå någon match i Shootfighting snart.
    kommer bli tufft för han om han vill hålla det stående, då ringen är extremt liten dom använder i shootfightingen, skulle tippa på att 70-80% av alla shoot matcher slutar på backen då den lilla ytan gynnar brottare =)

skicka över han till danmark/finland dom brukar ha större ringar/burar och så kanske han kan köra pro istället där =)

Hall of famer

han är ju inte illa pinkad på marken heller
    Ska höra med honom men det evrkar som om han vill köra shootfighting först

Contender

Han kan säkert lätt köra proffsfighter, vissa i Sverige som e "proffs" e fan skämt

Hall of famer

1. Tycker att det är respektlöst att kalla någon som går upp under pro mma regler för ett skämt
    2. Skilj på att vara proffs och att gå proffsmatcher. Det är nödvändigvis inte samma sak.

Contender
    Ingen som går upp är ett skämt, få kan och vill och vågar, respekt till alla, vissa är bättre än andra

men det som inte kom på tal är summor, vad får svenska fighters för sorts lön på galor & av sponsorer?
    Nu talar jag mer om de som byggt upp sig ett namn inom svensk MMA numera

Någon som hört något vad de ligger på?

President
    Blog Entries
    30
    har för mig att ufc är tvungna att släppa lönelistorna efter galorna? kan ha fel
    Gäller det även galor här i sverige? om det är så vart hittar man den infon?

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    har för mig att ufc är tvungna att släppa lönelistorna efter galorna? kan ha fel
    Gäller det även galor här i sverige? om det är så vart hittar man den infon?
    Det är väl bara på grund av de amerikanska lagarna de måste släppa lönerna. Varje gång det är i Kanada eller England så brukar dom ju inte släppa ut det.

President
    Blog Entries
    30
    Vilka fighters här i Sverige lever enbart på sin MMA?
    Några här bör ju ha rätt bra koll på vilka som är riktiga proffs

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Vilka fighters här i Sverige lever enbart på sin MMA?
    Några här bör ju ha rätt bra koll på vilka som är riktiga proffs
    Våra fighters är inte så värst högt rankade, saxade detta från mmanytt:

Alexander Gustafsson var rankad 63:a i världen och gjorde ett närmast enormt hopp uppåt när han slog Cyrille Diabate som var rankad 23:a. I och med vinsten gick Alexander upp till plats 27 och faktum är att ingen annan fighter inom topp 100 gått upp så kraftigt senaste tiden. Lite kul är att nu Alexander precis gått om Chuck Liddell och har fighters som Roger Gracie, Houston Alexander, Mark Coleman, Vladimir Matyushenko, Sokoudjou, Tim Boetsch, Stephan Bonnar och Krzysztof Soszynski bakom sig. Närmaste svensk i viktklassen är Klas Åkesson som är på plats 139. Jörgen Kruth är rankad som 165:a. Bobby Rehman återfinns på plats 211, Ilir Latifi på plats 216 (precis bakom 1-0 Robert Drysdale).
    (2010)

Tror inte att nån klarar sig enbart på fighterna, Gustafsson tjänade $12 000 på UFC 127 ($6000 show, $6000 win) och $18 000 totalt förra året så han borde snart kunna livnära sig helt och hållet på sin sport (om han fortsätter att sparka stjärt dvs)

Champ
    Beror väl lite på sponsorpengarna också. De redovisas ju aldrig officiellt och kan vara redigt svårt att få reda på hur mycket det rör sig om.

Champ
    Blog Entries
    28
    Så sant som det är sagt, men jag undrar hur mycket pengar som ligger hos svenska sponsorer? Fast jag har egentligen ingen koll på vilka som sponsrar Gustafsson, han kanske har lite utländska sponsorer?

Contender
    fighters som fightas i mindre svenska galor får typ cash till månadens hyra och i större galor får man väl till ett par hyror om man inte är top 3 svenska fighters, sponsorer täcker oftast med kläder, proteinpulver och grejjer och med tur några tusenlappar mer i fickan. Men absolut inte någon svensk månadslön dessa grabbar går runt med. Har fått en liten inblick.
    Läste det Sirwan skrev för någondag sedan att han var tvungen att gå och jobba för att täcka kostnader.

Det är absolut inte lätt att vara "proffs" i sverige ännu

Champ
    Det borde väl inte vara speciellt svårt för någon som är ett relativt känt namn i Sverige att få ett extraknäck som tränare eller liknande?
    Många är ju dörrvakter eller liknande också, vill minnas att Alexander Gustafsson var/är det.

President
    Blog Entries
    30
    hört samma som carlespuyol, och att ha heltidsjobb som dörrvakt några kväller i veckan osv är ju ganska bra.
    svårare är det när man har ett heltids dagtidsjobb, då hinner man bara med ett kvällspass och vill man till ufc som sirre och fler så krävs det mer träning. Tror jag iaf, hur mycket tränar en ufc fighter som är proffs på heltid?
    Last edited by KanoBlack; 07-25-2011 at 03:58 PM.
    mera MMA !!

Oregistrerade
    Hangaround

the fuck

come on guys are you realy going to get into a sport like mma to be number 2, the guy ho is a stepping stone for all the other fighters? realy?

train hard fight easy! the rael mma fighters dont do anything else but wait for the next fight.

grow some and start fucking kick some as!

Champ
    Quote Originally Posted by Oregistrerade View Post
    come on guys are you realy going to get into a sport like mma to be number 2, the guy ho is a stepping stone for all the other fighters? realy?

train hard fight easy! the rael mma fighters dont do anything else but wait for the next fight.

grow some and start fucking kick some as!
    haha, dont really get where your getting at?, but you need cash to get food to pay for your rent do be able to fight but you are right, that is not an excuse for not being the best they can be.

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    haha, dont really get where your getting at?, but you need cash to get food to pay for your rent do be able to fight but you are right, that is not an excuse for not being the best they can be.
    Det kan socialen fixa

Oregistrerade
    Hangaround

Krav för MMA fight i svea

Anmälningsregler
    Krav på förkunskaper

Varje tävlande måste kunna styrka tidigare matcherfarenhet för att bli matchad i amatör mma tävlingar. Det är viktigt att erfarenheten är lätt att kontrollera av matchmakern och administratören. Följande riklinjer gäller för att bli matchad i amatör mma.

· 6 shootfightingmatcher (Sverige eller utlandet), eller

· 3 MMA matcher (med slag i markkamp) i utlandet, eller

· 1 svensk Pro MMA match, eller

· En kombination av 10 boxning/thaiboxning/kickboxning matcher och 20 submission wrestling/Brazilian jiu jitsu matcher
    Detta är reglerna för att få gå en Amatör match, kopierade från SMMAF. Finns inget motsvarande för PRO MMA på deras sida men:

§ 3 Tävlande
    3.1 Den tävlande skall vara minst 18 år.
    3.2 Den tävlande skall vara i god fysisk och psykisk form.
    3.3 Den tävlande skall vara väl förberedd för att tävla i Mixed Martial Arts.
    3.4 Den tävlande skall ha dokumenterad tävlingserfarenhet av fullkontaktskampsport.
    3.5 Vid anmälan till tävling ansvarar den tävlande för att all relevant kamsportserfarenhet delges matchmakern.
    3.6 Den tävlande får endast deltaga i en match per dag.
    detta står i reglerna för PRO, så jag kan väl gissa att du bör ha lika mycket eller mer erfarenhet än för Amatör för att bli Licensierad som PRO.

Page 2 of 2 FirstFirst 12