Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 3 of 3
    Rookie

Resurgence MMA Fight Short (Jaco)

http://www.jacoclothing.com/product-tech.shtml

MMA shorts från Jaco clothing i USA.
    Tillverkad av Ultra-durable STR-X (känns ungefär som materialet i en rashguard).
    Shortsen är mycket välgjorda och har en del smarta lösningar som jag aldrig sett på shorts tidigare.
    Dom är väldigt lätta och torkar snabbt.
    Har endast rullat i dom ett par gånger så tiden får visa om dom håller över tid.
    Priset är väl det ända som jag kan anmärka på då det är ett relativt okänt märke men med tanke på materialet och dom tekniska lösningarna så kan jag ändå tycka att dom är värda sitt pris.
    Efter lite mailande med företaget om frågor så fick jag shortsen skickade fraktfritt och dom var väldigt snabba att svara på mail.
    Betyg:9/10
    PS. Fick inte bilder att funka så jag lägger in en länk ops:

Up and coming

Re: Jaco Resurgence MMA Fight Short

har en del smarta lösningar som jag aldrig sett på shorts tidigare.

berätta mer!

Rookie

Re: Jaco Resurgence MMA Fight Short

Hejsan! Det är väl mest "systemet" för att knyta shortsen som jag tycker funkar riktigt bra, lite svårt att förklara hur det funkar. Silikonmönstret längst upp på shortsen som förhindrar att dom "glider" omkring funkar oxxå bra.Shortsen sitter som berget utan att kännas obekväma på nått sätt.
    Fickan för tandskyddet som sitter inne på vänster ben så man slipper gräva i skrevet för att plocka upp tandskyddet :lol: En liten detalj som ändå känns genomtänkt.

Skulle väl ha skrivit att jag absolut inte är nån expert på mma shorts då jag mest tränar med Gi så ni får väl ta det jag skriver med en nypa salt,men jämfört med mina Forty Thieves så är Jaco mkt bättre imo

Edit: Här finns en bättre beskrivning http://www.sherdog.net/forums/f67/jacco ... s-1004646/