Tack för det tipset Venom. Ska sluta med råa ägg.
Tack för det tipset Venom. Ska sluta med råa ägg.
yoghurt?Originally Posted by Blast
Men yoghurt har jag ju redan... eller fil.
1dl havregryn
½dl Proteinpulver
1banan eller frusna bär(krusbär eller svartvinbär)
1dl yoghurt
Sen lite mjölk för en mer drickbar konsistens.
Ingen kolasås, inga råa ägg.
Kolasås är ju inte farligt...Originally Posted by per
Länge sedan det hände något här nu, slarv? Vad hände med Blast för övrigt? Hursom, här kommer dagens smuttie som otroligt nog blev riktigt god!
1 banan
ca 3 dl frusna hallon/jordgubbar/blåbär
1½ dl mjölk
2 skopor gainer banansmak
Mixelimix, och toppengott kommer ut när man häller upp det. Wohoo!
Brukar alltid göra:
500 Kvarg
Ca 3 dl vatten
Ca 1 dl havregryn
En näve bär, helst hallon
Fun light jordgubb
I mixern - brukar dela det i två omgångar - drick
Har inget dl-mått kör därför på känsla på vatten och havregryn![]()
Köpte en blender idag
Premiären blev svingod
en halv banan
en näve frusna björnbär
en halv banan
en skopa proteinpulver, pruttjordgubb
ca 2dl lättyoghurt vanilj
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Originally Posted by ShogunRua
Mixer är sweet som fan. TVÅ HALVOR BANAN?! omg. varför inte en hel? :mrgreen:
haha jag skrev fel, det var bara En bananhalva i :P
Skönt att göra en svingod smuttis till frukost istället för den gamla vanliga protteshaken. Tänkte proteinpulver, andra halvan av bananen plus mjölk eller yoghurt. grymt!
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
haha, förstog ju det.. Var bara tvungen att jävlas lite :]
Märkte nu på morgonen att frusna björnbär är att föredra. Nu hade jag i tinade bär och kärnorna låg då kvar på botten för en inte helt angenäm sista-klunk.![]()
Det är ju underbart ändå, 1dl proteinpulver, 1 halv banan, 2dl mjölk och lite bär. Att det kan bli så bra
[EDIT]
Det här är ju makalöst, jag är lyrisk!! kvällsmat. en shake med banan, bär, yoghurt och kvarg samt ett par knäckemackor!
Smoothies is the shit, brukar också rocka smoothies när jag orkar, perfekta maten att göra, gott som fan, mättande och nyttigt!![]()
Riktigt fin tråd! Har väldigt svårt att få ner mat på morgonen så jag ska testa göra mig en smoothie på havregryn. Önska mig lycka till!
Lycka till! Föreslår att du stoppar i något mer än bara havregryn dock! :] Men har du säkert redan med i planen.Originally Posted by Darbog
![]()
Körde en ny variant idag, saknade banan hemma.
1 dl blåbär
½ dl mango
1½ dl jordgubbar (allt fruset)
1½ dl yoghurt blandade bär
2 skopor gainer banansmak
Smakade riktigt mumma faktiskt. Blir lite bättre konsistens på den med banan, men det funkar.
Jag brukar göra en proteinsmoothie när jag inte har nån mjölk hemma.
2dl lätt yoghurt vanilj
en rågad skopa whey 100
4-5 frusna jordgubbar.
Behöver inte vara mer än så, den smakar super och innehåller allt man vill ha![]()
här är en smoothie som jag tycker är god.
1.Saften av ½ lime.
2.Några bitar honungsmelon
3.2dl naturell yoghurt
mixa allt,tillsätt socker om du tycker behövs :wink:
haha nån som tror på det?(: beror väl på vad man har i ?![]()
http://www.expressen.se/halsa/1.1167852 ... -tandhalsa
Tjeeenna
lägger till en god smoothie på direkten![]()
2 kiwi
½ mango
0,5 dl blåbär
1 banan
1 dl pressad apelsinsaft
2 dl vaniljyoghurt
Skala och skär alla frukter i bitar och mixa till en krämig konsistens. Tillsätt apelsinsaft och yoghurt!
Så nu ska jag ej störa mej för jag kan ingen merblir väl att exprimentera då^^
Sommaren är på g och smoothies känns roligare igen. Dags å damma av den här gamla tråden eller vad säger ni.
Första smoothien på länge:
vaniljyougurt
lätt kesella
fryst mango
några droppar honung och olivolja
Vart god faktist, något besk eftermak men det gillar jag.
200g mjölk
130g kvarg
30g proteinpulver (jordgubb)
frusna hallon+mango
oj oj oj
330 kcal
47g protein
6,4g fett
19,7g kolhydrater
min egna favorit är denna, en banan, 1-2 råa ägg beroende på storlek, 2 isbitar, inte för mycket mjölk sen mixar man. Gott blir det.
Sen känner jag mig stark
Råa ägg är helkass!
Du kan inte ta upp näringen i råa ägg lika bra som i tillagade.
Illa att man totalt glömt bort dessa trådar.
I vilket fall gjorde jag nyss en smoothie.
Lite hallon, blåbär, banan och Oatleys havredryck med chokladsmak.
Blev gott men hade lite för mycket blåbär och så blev den totalt sett för tjock.
Låter gott men det blev ingen vidare proteinshake darbogSkönt att våren i princip är kommen så att sommaren och smoothiesarna snart kan göra sin återkomst!