Fan va hungrig jag bli när jag läser den här tråden, måste laga mat nu!
Fan va hungrig jag bli när jag läser den här tråden, måste laga mat nu!
Vad trevligt att ni uppskattar mina mästerliga kökskunskaper!Om jag orkar ska jag ta kort på några "ordentliga" måltider också.
Haha Delfin: Korvfest receptet är kungligt! Kul att min gamla tråd har fått liv igen. dags att jag bidrar med något mer då.
Denna tråden är ju hur grym som helst!
Har testat laxen i alu-folie, Venoms lammfärsbiffar och några fler recept och alla ja
testat e goa.
Ska se om jag kan vaska fram något litet recept me bild ja me!
Fortsätt allihopa!! Snälla! för jag har världens sämsta fantasi när det gäller nya rätter!
Fan vad skojj att man gör lite nytta.
Inga som har några bra vegetariska recept?
edit: jag äter inte fisk heller.
Nej. Har ätit vegetarisk lasagne som jag gillade en gång, har dessvärre inte recept på den. I övrigt kan jag inte säga att jag uppskattar det nämnvärt.
Z: Nej men jag skulle gärna också med glädje få lite tips på goda och näringsriktiga Veg. recept. Jagh ar nämligen tänkt prova äta vegitariskt en vecka å se hur det är.![]()
Originally Posted by Delfin
jag testade big pack-lådan fast med spaghetti för inte så länge sedan.. Ingen hit alltså.
Mm, detta låter gott. Får pröva på det receptet nån dag.
Tog inget foto men det såg inte mycket ut för världen i vilket fall...
1 burk tonfisk i vatten
1 burk konserverade champinjoner
ca 0,4dl grädde
ett par matskedar ceasarsallads-dressing
90g fullkornspasta
Basilika
Koka pastan i vatten med lite salt och olivolja (Det ska inte göra någon skillnad men om inte annat så ser man väldigt proffsig ut när man stänker i lite olja.. )
Fräs champinjonerna ganska så hårt ett tag i pannan så att de släpper ifrån sig vatten och får yta/färg. När champinjonerna är ordentligt brynta slår du ner burken med tonfisk som du har hällt av. Fortsätt fräsa detta ett tag sedan slår du på grädden och dressingen och låter det koka upp, rör om då och då. Smaka av med basilika. Oväntat gott!
Näringsvärde
kcal ~700
Protein 52g
Fett 28g
Kolhydrater 66g
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Nu blåser vi liv i gordon ramsay wannabe tråden!
Shoguns thai-wok
250g willys wokblandning
1/2 röd paprika
3 vitlöksklyftor
två små starka paprikor fyllda med färskost. (finns på mixmat om nån bor i närheten)
6 körsbärstomater
Röd chilipaste
40g glasnudlar
280g lövbiff
Strimla lövbiffen och stek den. krydda med flingsalt och svartpeppar. Hacka grönsakerna och vitlöken. När köttet är klart (stek inte för länge) lägger du det i folie som du knyter ihop till ett litet paket. Slå på lite ny olja och fräs alla grönsaker och löken. koka samtidigt upp vattnet till glasnudlarna. Koka glasnudlarna medans grönsakerna fräser (är woken frusen blir detta bra tajming). När grönsakerna börjar bli klara och nudlarna är kokta lägger du ner nudlarna i pannan och fräser ur vattnet ur dem tillsammans med grönsakerna. Ha i två teskedar chili paste (mixmat igen, har den godaste. röd chili med basilikablad) fräs detta någon minut och lägg på köttet. fräs ihop allting någon minut och njut!
Näringsvärde ca:
kcal 728
Protein 62g
Fett 31g
kolhydrater 44g
Laddat med vitaminer och mineraler.
Last edited by ShogunRua; 04-02-2011 at 01:50 PM.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
fan grabbar det här ser underbart ut
har själv ingen bild men kan rekommendera keso med äppelsmak och sen lägga in lite cashew nötter och ni har en grym frukost / mellanmål