Jag vet inte om jag skriver under rätt ämne i forumet nu, men hur som helst.
Jag tänkte be om lite tips om det är någon som har några... Det är så att jag åker på träningsläger till thailand nu i vinter, tänkte köra en månads thaiboxning, något jag inte har någon direkt erfarenhet utav. I vanliga fall kör jag boxning och kompletterar med gym, tränar spinning eller styrka med fria vikter. Allt som allt tränar jag väl ca 4-5 ggr i veckan men har inga tävlingsambitioner, utan det är fråga om ren motionsträning.
På träningslägret är upplägget som så att man har två träningspass per dag med tränare, på hela 2 och en halv timme per gång, morgon opch eftermiddag. Utöver det ska man springa minst en halvmil om dagen på eget ansvar. Det rör sig alltså om nästan 6 timmars aktiv träning per dag, 6 dagar i veckan.
Mina funderingar rör sig kring hur jag bäst kan förbereda mig inför detta? Jag har egentligen ingen tidsmässig möjlighet att träna mer än jag tränar just nu... Och att träna så mycket i tropisk hetta, hur funkar det egentligen? Bör jag ta med vätskeersättning? Finns det något jag kan göra för att undvika att dra på mig träningsvärk, förutom att strecha mycket? Hur mycket bör jag strecha?
Sen har jag förstås hundra frågor om muay thai i förhållande till boxning... är det någon som har erfarenhet av både och? Hm... ja, det var allt jag kunde komma på just nu. Alla råd uppskattas!! Tack för hjälpen!!!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote