Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 4 of 4
    Contender

Sår på knogar.

Det här kanske inte klassas som "skada" egentligen, men men...

Ibland när jag boxas på träningen så får jag ganska stora skavsår på knogarna. Är det något man "tränar bort" och härdar? Mina tidigare handskar var lite för stora och fick jag ofta skavsår, men nu har jag nya som sitter jättebra. Ändå blir det lite "gnid" ibland.

Vad göra? Kan man göra något? Är det bara att bita ihop? Någon salva ni kan tipsa om? Oftast gör det bara lite ont, men nu är det en större yta som dessutom vätskar ganska ordentligt. Får inte riktigt plats med boxningslindor under mina mma-handskar.

Hjälp en vilsen vädur på 33 jordsnurr.

Rookie

Re: Sår på knogar.

Du kan ju linda in händerna med sådana lindor? Täcker ju knogarna bra ifall man gör det ordentligt! Annars vet jag inte, tillslut måste de ju bli "härdade" (rätt ord?) ifall du fortsätter som du gör.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Joker
    Du kan ju linda in händerna med sådana lindor? Täcker ju knogarna bra ifall man gör det ordentligt! Annars vet jag inte, tillslut måste de ju bli "härdade" (rätt ord?) ifall du fortsätter som du gör.
    Quote Originally Posted by Brushi
    Vad göra? Kan man göra något? Är det bara att bita ihop? Någon salva ni kan tipsa om? Oftast gör det bara lite ont, men nu är det en större yta som dessutom vätskar ganska ordentligt. Får inte riktigt plats med boxningslindor under mina mma-handskar.
    And so it appears he can't Låter lite jobbigt, vet inte vad man kan göra. Finns ju sånna där gel-handskar typ att ha under riktiga handskar, men de är väl lika tjocka som lindor antar jag. Har du kollat inuti handskarna så att det inte är några kanter eller liknande som skaver där? Kanske går att fila ner eller tejpa över i så fall.

Contender

Mjo, handskarna ser bra ut.

Som sagt, inget jätteproblem (förutom nu senast när det blev ett ganska stort sår). Jag hoppas att knogarna "härdas" och blir hårda i längden.