Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7

Thread: Revben

Up and coming

Revben

Fick nyligen reda på att jag har en spricka i ett revben och käkar nu antiinflammatorisk medicin i en vecka men undrar bara om det finns någon här som har haft en spricka i revbenet förut och hur länge var du borta från träningen ? Samt vad kunde du träna under tiden vad är bra att träna under tiden o.s.v. ?

Champ

Re: Revben

Quote Originally Posted by Missanpassad
    Fick nyligen reda på att jag har en spricka i ett revben och käkar nu antiinflammatorisk medicin i en vecka men undrar bara om det finns någon här som har haft en spricka i revbenet förut och hur länge var du borta från träningen ? Samt vad kunde du träna under tiden vad är bra att träna under tiden o.s.v. ?
    Detta är väldigt individuellt. Har haft två incidenter med frakturer på revbenen på min klubb. Den ena kunde inte andas då vi körde grappling biten så han var borta från den i nästan fyra veckor och körde bara boxning. Den andra körde på som att inget hade hänt. Såklart gjorde han folk medvetna om att hans revben var taskigt så man undvek fullmount, knän mot bröstet osv.

Om du käkar medecin så ska du inte träna tycker jag då immunförsvaret försvagas av den. MMA är väldigt mycket grappling så är spridningsrisken för olika sjukdomar stor så ta det lugnt med träningen medans du käkar.

Contender

Lyckades få en smäll på revbenen på gårdagens träning så jag nästan gick av utav smärtan. Känns lite bättre idag dock. Kanske en revbensskada eller "bara" en muskulär skada. Skittrist då jag skulle göra Shootfightingpremiär imorron lördag...

Nu är det väl bara vila i ett par veckor som gäller?

Moderator

Vila bort det om du kan.. Förbättras det inte drastiskt på ett par dagar skulle jag konsultera sjukgymnast/naprapat om jag var dig
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Känns redan lite bättre även om det fortf är otänkbart att gå upp i ringen idag. Vilar veckan som kommer så får vi se.

Moderator

Helt rätt. Skynda långsamt, farbror :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Helt rätt. Skynda långsamt, farbror :P
    Haha, tack. Brukar vara dålig på att lyssna på kroppen, men den här gången har jag inget val. Småsprang 50 m till bussen imorse och höll på att gå av...

Annars känns det lite bättre för var dag så det är knappast ett brott utan kanske en spricka eller en skadad mjukdel.