Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 22 of 22
    Contender

MMA träning och Sex

Snacket om att sex försvagar en innan fight/träning är något som det gjorts tester på i sport science och vart en allmän " kunskap" som man själv hållt med om.
    Man blir jäkligt relax och harmonisk efteråt, något pga av testestoronet?. Sport Science kom dessutom fram till att det inte påverkade ens resultat alls i sitt test men då var allt planerat.

hade en boxningstränare för många år sen när jag var ung och fräsh som inte lät oss ha sex med flickvännerna när vi låg i hårdträning (veckor).
    Hans anledningar var för att man kan trötta ut sig, dels för att man blir seg i huvet, tappar fotarbete och för att man förlorar mycket protein ( utlösning) om man ska ha det varje natt var hans förklaring. han ville ha taggade aggressiva fighters utan proteinbrist haha..

Saknade det inte så jäkla mycket då heller då han körde slut på oss i gymmet och kom hem för att sova typ.

har själv haft sex någon timme innan träning och det påverkar mig iaf, är mer loj på något sätt
    Hur ser ni på hans anledningar?
    Vad har ni själva för erfarenheter av lite Love innan en påfrestande fysisk övning där det krävs aggressivitet
    Last edited by carlespuyol; 04-14-2011 at 09:15 AM.

Up and coming
    Vet inte vart proteinbrist kommer in i bilden riktigt...

Jag har haft sex 30 minuter innan MMA träning och märkte ingen skillnad, men det kan nog vara invduellt. Dessutom ökar testosteronhalten i blodet efter sex och det är ju positivt.

Tror till och med att vissa "spänningar" kan släppa hahaha

Moderator
    Efter sex frisätter ju kroppen bl.a. oxytocin som är ett hormon som gör dig lugn och harmonisk. Att träna efter sex är ju således inte optimalt men du lär knappast få proteinbrist av att sprutta en tesked här och där
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Det är helt individuellt.

Beror på vad du anser är bäst, att vara avslappnad och lugn eller smånervös och taggad. Hur påverkar sex sedan dig? Blir du lugn efter, eller är det ingen skillnad osv.

Personligen tänker jag klarare efter sex. Om män tänker på sex var 5 sekund så blir det mycke mindre att tänka på :P Jag kan fokusera bättre på uppgiften i fråga.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    du lär knappast få proteinbrist av att sprutta en tesked här och där

Själv så har jag funderat på det här tidigare. testade flera gånger att ha sex strax innan träningen och jag blev för harmonisk av oxytocinet säkert.
    var inte lika snabbtänkt eller på hugget.
    Så för mig, funkar inte sex före träning för att jag vandrar runt på små fluffiga moln efteråt och känner mig bra & lugn bara.

däremot har jag testat med sex dagen innan då är det tvärtom, då är jag mer avslappnad och snabbtänkt (känns det som)
    på träningen dagen efter. Jag behöver en mental recovery period efter sexet.

Så håller tillslut med Kilo ang att det säkert är helt individuellt och vem du har sex med, har man en galning till sexpartner så tar det mycket kraft !!
    Roligt ämne förresten, första gången jag sett ett sex relaterat ämne på mmaforum. Fick lust att fnissa lite i början men sen fick jag vara min ålder
    Last edited by KanoBlack; 04-14-2011 at 12:12 PM.

Contender
    Okej , tack för alla svar.. är nog rätt individuellt och sex som rehab måste va bättre än sex som uppladdning iaf
    inser nu att min gamla tränare tog sammanlagt 8månader av mitt sexliv med fina tjejer ( kanske! =) ) och fick mig att ta ut det genom att puckla på andra boxare och säckar med nävarna

Hall of famer
    inge vidare krisp i slagen om jag gor en utladdning samma dag som man tranar!

Champ
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Okej , tack för alla svar.. är nog rätt individuellt och sex som rehab måste va bättre än sex som uppladdning iaf
    inser nu att min gamla tränare tog sammanlagt 8månader av mitt sexliv med fina tjejer ( kanske! =) ) och fick mig att ta ut det genom att puckla på andra boxare och säckar med nävarna
    det måste vart 8tuffa månader för den kvinnliga befolkning haha
    men det kanske rädda dig från att själv bli påpucklad av andra boxare så se det positiva

Rookie
    Tappar stinget direkt efter sex och blir hungrig och seg,Kan inte tänka mig att några bli piggare utav det
    men som sagt i tidigare postningar, handlar om hur lång tid innan man menar, en timme njae, en dag visst

Hall of famer
    Om man drar en runk då?
    oxytocinet kommer väl av att nån tar på en primärt.
    ska fan testas. :P

kan tänka mig att Grapplingen blir bättre men stående blir sämre.

Moderator
    Är det för att du minskar risken att peta ut ögat på motståndaren du rullar med randqvist? :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Har min brud på klubben så blivit endel guardträning med henne ganska strax innan passen om man säger så :P
    Väldigt olika vad jag kännt, ibland har det inte vart några problem alls även om det var bara någon/några timmar innan träning. Andra gånger har jag vart helt slut.
    Men att ligga kvällen innan träning eller match har jag bara kännt underlättat. Du sover bättre och mår i allmänhet bättre.
    Sen tänker man på alla som inte får ligga så känner man sig som en alfahane mer ;P

Sen har jag för mig Fightermag hade en artikel om det här för något år sedan då de kom fram till att allt egentligen bara var myt. I alla fall om man frågade vetenskapen.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Är det för att du minskar risken att peta ut ögat på motståndaren du rullar med randqvist? :P
    hahahahahahahaha

Hall of famer
    så nu kan du äntligen börja träna Shogun nu när du kan knepet

Som Joe rogan säger: Aaah now i can invent things.

Moderator
    Haha ja det är ju det man är rädd för, det är därför jag håller mig bland skroten på gymmet

Champ
    Blog Entries
    28
    Har bara skummat igenom kommentarerna, men kan inte en bra anledning till det vara att man vill att ens fighters ska vara "hungriga"? ;O proteinbrist låter ju inte som någon bra anledning direkt. En annan anledning kan ju vara att många män blir trötta efter sex tack vare Oxytocin.

Rookie
    Toelock; Fast du behöver ju inte ligga direkt innan match. Gör du det kvällen innan lär du inte känna av tröttheten på matchdagen. Förutsatt att du hinner få din sömn, men med samma argument kan man ju då förbjuda datoranvändande, då du också kan bli trött av det, framför allt om du inte sover tillräckligt.

Champ
    det där jävla oxytocinet!!

Contender
    en sak är väl garanterat, mma proffs får mycket Love från damer

Hall of famer
    trycket i slag/spark blir som borta plus att jag svettas mer, det negativa jag uppfattat! =)

Champ
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Måste vara blomkolsöronen. I ain't saying she's a golddigger....

Champ
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Måste vara blomkolsöronen. I ain't saying she's a golddigger....
    haha vissa av dem såg ut som det, andra såg äkta ut