Jag fich Ledbandsskada i högra fotleden(utsidan) för två dagar sen på träningen.Jag tränar BJJ. Jag har varit hos läkare och undersökt den och konstaterat att det var en Ledbandsskada i fotleden.Läkaren sa till mig att jag ska vila och ta det lungt i två veckor, därefter skulle vi se vad som kommer att hända och i värsta fal måste jag opereras. Han skickade han hem mig med ett lätt bandage runt vristen. Men på väg hem upptäckte jag att jag inte kunde stödja mig på skadade benet för att det började knacka till i vristen så jag var tvungen att stödja mig på hälen.. Jag var lite tveksam och åkte direkt till en annan läkare som konstaterade samma sak och jag fick gå hem med ett bandage runt vristen.
Läkare sa till mig att det kommer att bli bra och i 90 % av falet blir man helt frisk och kan fortsätta med sina aktiviteter,men det kan tyvärr vara så att jag måste opereras.
Jag vänder mig till er som har haft samma skada som jag och jag skulle vilja veta hur det har gått för er sen dess.?
P:S det var inge kraftig vridning typ 180 grader eller nåt, utan det bara knackad till medan jag var i halvgard och försökte komma undan.
Tacksam för hjälp

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote