Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Rookie

"Kronisk" förkylning under vinterhalvåret

Hoho!
    Har problem med att alltid bli förkyld under vinterhalvåret vilket gör att jag måste avstå från väldigt mycket träning. Blir aldrig fullt frisk, och rätt vad det är, kommer en ny, jobbig förkylning tillbaka.

Finns det något kosttillskott med vitaminer och mineraler som ni kan rekommendera som kan hjälpa? Inte jättekul att bara gymma liksom. I övrigt sköter jag min hälsa bra och är aldrig sjuk så att jag missar en föreläsning i skolan (någonsin, tror jag missade en lektion hela gymnasietiden pga. sjukdom), men det är just dessa j*vliga förkylningar som aldrig släpper helt. Finns det någe tips, eller någon annan som upplever liknande saker?

Moderator

Re: "Kronisk" förkylning under vinterhalvåret

Hur kommer det sig att du inte kan träna men ändå gymmar ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Hur kommer det sig att du inte kan träna men ändå gymmar ?
    Det är när jag kör mer påfrestande saker som Thai, löpning, där det är konditionskrävande och då börjar det verkligen bränna i halsen.

Moderator

Har du ont i halsen tyder det på infektion och då bör du inte träna överhuvudtaget för att undvika risk för att bli allvarligt sjuk. Infektionen kan flytta sig mot hjärtat och det kan vara direkt livshotande. Du bör nog gå till en doktor och be om att få lämna prov så att de kan ta reda på vad som fattas dig.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Har du ont i halsen tyder det på infektion och då bör du inte träna överhuvudtaget för att undvika risk för att bli allvarligt sjuk. Infektionen kan flytta sig mot hjärtat och det kan vara direkt livshotande. Du bör nog gå till en doktor och be om att få lämna prov så att de kan ta reda på vad som fattas dig.
    Hoppsan, tänkte aldrig att det kunde vara så allvarligt... Kanske dags att kolla upp då. Har en kompis med liknande problem som gjort tester men som tyvärr inte visade vad han hade för fel :|

Champ

Jag hade nu i slutet av året feber upp och ner och förkylningssymtom i över tre veckor. Kollade upp det till slut och det visade sig vara streptokocker Kolla upp är mitt råd.

Contender

Följ killarnas råd och kolla upp det ordentligt.

Ett tips jag fått och som funkar för mig är att äta tillskott i form av L-Gluteamin (stavning?). Har alltid haft samma problem som du med vinterförkylningar som aldrig släpper. L-G. hjälper till med återhämtningen och "hjälper" immunförsvaret. (låter luddigt, jag vet inte själv hur det funkar - bara att det funkar)