Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    Rookie

Knoginflammation ?

Hej !

har haft ett bra tag nu lite ont i vänstra handen knogen (ovanför pekfingret) efter träningspassen. Pratade med en mer avancerad thaiboxare och han snackade om att det är mest troligt en inflammation i knogen han hade en finare benämning på det som jag inte riktigt kommer ihåg. om man vickar på den fram och tillbaks så känns det som att det skrapas mot något alltså att man känner något motstånde , lite svårt att förklara genom ord. Det går över efter 2 dagar men efter varje thai boxningspass så kommer det tillbaka ändå. Hade detta tidigare för c.a 1 års sedan på precis samma ställe fast på höger handen, anledningen till detta var dock att jag körde med ett par handskar med för lite Oz. Detta gick dock över efter sommarupperhållet.

Mitt råd jag fick av den mer avancerade thaiboxaren var att man behöver vila i c.a 1,5 månad för att bli av med det men jag tycker det låter lite för lång tid, ska man behöver strunta i all boxnings träning i 1,5 månad bara för en knoge gör lite ont för att bli av med det helt ?

om någon har mer kött på bena angående detta så återkom gärna.

President
    Blog Entries
    30
    Låter som om du har en boxer knuckle, en polare som haft samma sak rätt nyligen och fick vila en månad och sedan tänka på att wrappa sin hand mer/bättre

Boxer’s knuckle, also called a sagittal band tear, is an injury caused by the repetitive blows absorbed and delivered by the clinched hand of a boxer. The knuckles (joints) of the middle and little finger are the most commonly affected. Boxer's knuckle is an injury to the extensor mechanism of the fingers. The extensor tendon runs across the metacarpophalangeal joint (MCP joint). Sagittal bands hold the tendon in place over the joint. Just under the tendon is the MCP joint capsule. The tendon, sagittal band, joint capsule, or any combination of the three may become worn and tear. The symptoms of boxer's knuckle include the following:

* pain, swelling, and tenderness of the affected knuckle
    * possible popping sensation as the affected finger’s knuckle is bent
    * obvious bulging that's palpable over the affected knuckle
    * possible inability to bend or straighten the affected knuckle
    mera MMA !!

Rookie
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Låter som om du har en boxer knuckle, en polare som haft samma sak rätt nyligen och fick vila en månad och sedan tänka på att wrappa sin hand mer/bättre
    ja jag kör ju lindor 3,5 meters just nu men verkar kanske vara för lite.

fan verkar inte bättre än att det kommer inte gå över förräns man vilar.

Contender
    Tyvärr är vila ofta det enda som hjälper. Det positiva är väl att det kanske är lite sommaruppehåll på klubben? Kanske bättre med en månads vila på sommaren istället för i höst.

Lycka till iaf!

Rookie
    Quote Originally Posted by Brushi View Post
    Tyvärr är vila ofta det enda som hjälper. Det positiva är väl att det kanske är lite sommaruppehåll på klubben? Kanske bättre med en månads vila på sommaren istället för i höst.

Lycka till iaf!

ja det stämmer korrekt förlusten blir inte lika stor

Rookie
    I slutändan så är det bättre att vila 1.5 månader och sen jobba igen än att totalt skada knogen och sen få gå i minst 3 månader utan träning. Linda ordentligt försök behålla knogen varm (inte så svårt i det här vädret) så är blodtillförseln runt bra och då läker det bättre och snabbare.

Rookie
    försa vilan på G ! blir spinningpass på gymmet istället för thaiboxnings passet känner redan ångesten

the mack daddy
    Hangaround
    hur är det med knogen nu efter vilan?

Rookie
    Quote Originally Posted by the mack daddy View Post
    hur är det med knogen nu efter vilan?
    Det går fint, jag har inte haft några problem har bytt mot thaimittsar istället för vanliga boxningsmittsar då det verkade som det var mittsarna som skapade problemet :S

Oregistrerade
    Hangaround
    Quote Originally Posted by Phillewee View Post
    Det går fint, jag har inte haft några problem har bytt mot thaimittsar istället för vanliga boxningsmittsar då det verkade som det var mittsarna som skapade problemet :S
    Hade ett liknande problem med knogen efter stt ha boxat på säck utan handskar . Men gick över en vecka senare, nu har man lärt sig en läxa