Som nybörjare inom MMA undrar jag hur näsan kommer att påvärkas.Jag har aldrig innan tränat boxning eller någåt kampsport där näsan kommer med i bilden.
Tacksam för svar.
Som nybörjare inom MMA undrar jag hur näsan kommer att påvärkas.Jag har aldrig innan tränat boxning eller någåt kampsport där näsan kommer med i bilden.
Tacksam för svar.
Väldigt sällan näsan träffas faktiskt, det är i alla fall min erfarenhet i MMA.
I boxning tar den bra mycket mer "stryk" än i MMA, är väl mest i clinch där man kan få ta emot knän och uppercuts mot näsan. Annars kan man väl bli träffad på näsan mycket om man lyckas bli "mountad", men det ska man ju göra allt för att det inte händer![]()
Om en nybörjare blir träfad i näsan blir näsan bruten,knäckt och måste man söka upp läkare eller brukar det leka av sig själv?Eller brukar näsa vara som gummi med tiden?Originally Posted by eidos-
Kan ju lägga till att om näsan väl blir träffad gör det förbannat ont.
Om näsan blir bruten så måste du uppsöka läkare såfort som möjligt så att den inte läker ihop i fel position ja. August Wallén och Tor Troeng har sköna näsor och dom kör ju mma.. å andra sidan är det inte lika många i UFC som har örnnäsa..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Men en så kallad boxer näsa,hur får man den?Hur blir den platt?Är det brosket som knäcks?
Den blir väl nedbankad och utplattad av en lång karriär av raka smällar på näsan.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
ett bra exempel på det är ju Paulo roberto som hade en riktig örn näsa i början och nu är den helt platt.
Jag har själv en skön näsa och den har vart nära att knäckas ett par gånger men än så länge har den hållt ett par bra smällar
man ska nog inte gå runt och tänka på det om man ska köra mma då det ingår. Man kommer få ett par smällar men det är bara att köra påDe positiva är starkare än de negativa när man väl börjar utvecklas
Tränar du MMA för att bli snygg? För det blir man inte... (:
hahaha word!