Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Up and coming

Hjäälp!!!knäad på låret

Ska fightas till helgen men igår på träningen blev jag knäad på låret, haft lite småstrul med det från och till med värk men inget som hindrat mig från att tävla och träna. Men efter träningen tog det emot lite att stretscha det benet men tänkte inte mer på det, vaknade mitt i natten av att benet gjorde skitont, var stenhårt och gick knappt att röra! Fick lindat in det för att få tryck och la foten i högställning med några kuddar under. Nu kan jag gå på det och böja det men gör fortfarande ont.

Någon som vet vad man kan göra? Vill verkligen inte behöva hoppa min fight...
    Last edited by KanoBlack; 11-29-2011 at 09:07 AM. Reason: beskriv ditt ämne i rubriken

Rookie
    Är det lårkaka modell ordentlig du stött på så är det nog ingen fara

Up and coming
    har inget blåmärke dock.. fast det e svullet och gör ont

Rookie
    Är det inte ett blåmärke låter det ju inte som en lårkaka, men du får väl gå till närmsta vårdcentral och kolla upp det om du är orolig?
    Dom lär ju i och för sig avråda dig från att tävla. Annars är det väl bara att vänta och se, eventuellt vila låret/benet.

Moderator
    Aj aj det låter inte bra. Det kan vara en intramuskulär blödning. Alltså en lårkaka fast utan att blödningen sprider sig utanför muskelns fascia.
    Muskeln börjar blöda p.g.a det yttre våldet men fascian ("påsen" som omsluter muskeln) är fortfarande intakt. Blodet har ingenstans att ta vägen utan stannar kvar vid skadan och trycket i muskeln ökar. Detta ger ofta värk och svullnad som du beskriver. Även nedsatt rörlighet.

Det är VIKTIGT att du är uppmärksam på hur det känns. Blir det värre efter första dygnet bör du omgående söka sjukhusvård. Jag skulle inte rekommendera att du tävlar eller ens tränar om det innebär sparkar mot benet på minst ett par dagar.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Det shogun beskrev har fick jag en gång efter ett hårt thaipass. Var dum och tränade med det ett tag men då kände man sig handikappad. Hade problem med benet i ett par veckor och hade absolut aldrig gått en match (eller tränat om jag var smartare) när jag hade den skadan.

Up and coming
    antar att det blir och vila ett tag då :P