Vad rekommenderar ni för dagliga stretchövningar för att snabbt bli vigare?
Om man nu inte tränar MMA dagligen?
Vad rekommenderar ni för dagliga stretchövningar för att snabbt bli vigare?
Om man nu inte tränar MMA dagligen?
Vart vill du bli mer rörlig? Jag tänker mig att det är vanligt att man behöver extra-stretcha benen och då framförallt gluteus och adduktorerna.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
for de hoga sparkarna framst, men sen aven for bjjn osv
ganska allrund egentligen och svar fraga, undrade om nagon foljde nagon cool kand stretchschema /ovningar eller nagot![]()
Börja med Yoga! Det är kroppskontroll och stretching i ett
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Förlåt att jag kliver in här.. men fanns det inte en länk tidigare på det här forumet (inte just i den här tråden), med tips på bra stretchövningar (med bilder perhaps?)? Yoga kör jag då och då men känner inte att det är samma "aktiva" stretch som att stretcha själv. Det är så mycket annat man gör på ett Yogapass.
Är det någon som har en bra länk med stretchövningar väl anpassade för kampsporter (tränar själv Muay Thai) där tips på att få upp höjd såväl som styrka i ens kickar och som vill dela med sig?![]()
Swestar du är välkommen och kul att ha dig ombord!
de här stretchövningarna som visas i videon MMA Stretching är nog de mest basic och hur man gör det på ett bra sätt.
Yoga kombinationen är säkert klockren , många Jujitsu killar som kör yoga också har jag hört?
Last edited by KanoBlack; 03-09-2011 at 09:56 PM.
Kolla in ginastica. det är, som jag har förstått det, ett helt stretchprogram anpassat för BJJ ?
Tack för tipsen, både två (och välkomnandet)!
Checkade "Ginastica" (låter som portugisiska) och det verkar som om det är en form av yoga/parkour på golvet med capoeira-feeling. Kan tänka mig att man får upp sin rörlighet (speciellt på marken) med den här typen utav träningsform.
Framförallt hittade jag bra stretchövningar för bla. kickar eftersom jag kör mestadels stående fighting. Länkarna som dyker upp efter videon här nere visar många och varierade övningar jag måste lägga mer fokus på. Vill åtminstone komma _något_ högre än midjehöjd med mitt (keffa) vänsterben
Tack än en gång!
För BJJ får man väl sikta på att nå till den här nivån för att stärka sin guard, sjukt lättare att göra allt när man är vig