Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 3 of 3

Thread: Axelvärk

Rookie

Axelvärk

Efter varje no gi-bjj pass så får jag muskelvärk i hela axelpartiet på båda sidorna, ingen smärta utan ren värk! Har bara hållit på sen i feb, tidigare så har jag tävlat i athletic och tillbringat mina nu sista 17år på gymet. Så visst är jag stel men det förklarar inte värken som jag får i axlarna, ett problem som jag fortfarande har under tränings fighter är att jag "musklar" fortfarande för mycket i onödan. Har väldigt bra muskel kontakt och har svårt att hitta läget emellan slapp och fult kontraherad, vet inte om det kan hänga ihop och hur jag skall bli av med det???

Någon som har några tipps???

Hall of famer

Re: axel värk!

Åker du på många axellås? Kan vara en sån enkel sak - ibland får jag vissa träningar när jag försöker mig på nya moment jag inte har koll på. Då hamnar jag ofta i dålig lägen och åker på arm/axellås. Dum som jag är kämpar jag emot lite för mycket, och efter dessa pass är axlarna ganska möra. Inget sånt?

Contender

Re: Axelvärk

Hade något liknande.
    Gick till en sjukgymnast och fick lite speciell massage i cirka 4 veckor, 3 dagar i veckan.

Sedan fick jag tips att t.ex. när jag kör bänkpress att inte gå enda ner till bröstet och även att inte gå enda upp i militär press.
    Så tänk på det om du styrketränar och se om de blir bättre.

Men mitt tips är att kolla upp det.

Hoppas allt blir bra.