Ska jag använda 12oz eller 14 oz handskar när jag börjar på Muay Thai. Båda är för träning och sparrning så spelar det nån roll vilken?
Ska jag använda 12oz eller 14 oz handskar när jag börjar på Muay Thai. Båda är för träning och sparrning så spelar det nån roll vilken?
Beror på hur mkt du väger.Originally Posted by rasmus berglund
Över 70kg:
14oz
Under 70kg:
12oz.
tycker ändå 14 men men.
Sant, 14oz är bäst i dem flesta fallen, tänkte inte på det så...Originally Posted by N1clas
jag va på budo fitness (om jag kommer ihåg rätt), dem där rekomenderade 12 oz för mig.
Dom har ju order på vad som ska säljas först och vad butiken tjänar bäst på =)Originally Posted by rasmus berglund
Jag tycker du ska ha 14oz..
köp på http://www.twins-eu.se och ange MMA i rabatt koden så har du 15% rabatt :wink:
´Hmm , nån som träna Muay Thai här som vet?
Kan ju vara olika i olika kampsporter eller? =O
Blir svårt när folk säger olika x)
Jag har tränat mycket Muay Thai (Thaiboxning) mycket MMA och mycket Boxning, i sparring syfte skiljer det inget i rekommenderade oz i handskar.Originally Posted by rasmus berglund
Jah ni hade rätt, 14 oz ska det vara (där jag ska börja träna i alla fall) dem som säljer sånt här borde fan veta ju :P tack för hjälpen any way
MMAforum.se har alltid rätt.Originally Posted by rasmus berglund
Alla som svarade tränar mycket Thaiboxning.
Exakt, vad är det för obildade tölpar du tror att du leker med?Originally Posted by N1clas
det finns fler kampsporter än thai boxning m8Originally Posted by Sprawler
![]()
Exakt, men det är bara dem coola som håller på med thaiboxning och det är ju bara ta en snabbtitt i tråden så kan du nog räkna ut att vi tränar thaiboxning.Originally Posted by rasmus berglund
Nä, men tror du vi hade svarat om vilka oz man ska när man tränar thaiboxning utan att ha tränat thaiboxning, hade inte varit så smart va?
men alla är inte så smarta(busig tihi)
Flörtar du med mig?Originally Posted by rasmus berglund
Nä, förlåt, jag skämtar såklart och en annan sak du bör lära dig är att Jag, N1clas och Xynd hör till MMAforums Creme de la crop, vi kan i princip ALLT, så nu behöver du aldrig mer ifrågasätta våran intelligens.
Haha!![]()
haha lite självgod vahnä driver (=
Det handlar inte om intelligens det handlar om sakkunnande. Annars får du fan ta med mig ditt hästarsel. Jag älskar dock hur du räknade bort noname ur ekvationen hahaha![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Lägg märke till att jag även räknade bort Dig, Noname, Delfin m.m som alltså inte hör til MMAforums Creme de la crop.Originally Posted by ShogunRua
Haha, näinte finns det någon "Creme de la crop" gällande MMAforum, räknade bara upp dem vars intelligens Rasmus ifrågasatte, vilket var Min, N1clas och Xynd!
du fick det att låta elakt av mig :O :POriginally Posted by Sprawler
Ja, och nu måste vi ha en duell.Originally Posted by rasmus berglund
Reglerna är:
Vanliga MMA regler.
Man måste prata engelska hela tiden, så att utländska MMAforum fattar vad kombattanterna säger.
ShogunRua är domare.
Sådan är lagen på MMAforum.se, Delfin och Noname hade en ganska Epic duell förra veckan, Delfin gick segrande ur striden.
Noname vs Delfin - Det är alltså Delfin som vinner:
[ShogunRua är, enligt reglementet, Domare]
Duell haha lustikurreOriginally Posted by Sprawler
![]()