Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 35
    Champ

Vad har ni för favovrit MMA Märke??

MMA märken börjar bli allt mer populärare och nu är det inte bara fighters som bär de utan det man nu ser på galor är att mainstream mma fansen bär de, mer livsstilskläder än bara hardcore fighter kläder som det var i början. själv har jag lite förkärlek till Affliction

vilka mma klädmärken gillar ni andra?
    Last edited by KanoBlack; 03-30-2011 at 08:08 PM.

Hall of famer
    Personligen gillar jag inte Affliction, tycker de är för dyra och till råga på allt för fula. Har alltid varit lite mer för lite "diskretare" kläder.
    Min favorit t-shirt är nog min Badboy, logga på bröstet och så står det badboy i nederkanten på ryggen, Ron Kruck hade på sig en sådan i Inside MMA för något tag sedan. Då kan det ju inte vara dåligt.

President
    Blog Entries
    30
    Håller med om att affliction kan vara lite väl skrikiga men det kan vara coolt, har efter tapout serien och the masks arbete (RIP) skapat en relation till just märket TapouT som har en snygg logga som gör sig snygg på t-shirts
    köpte en t-shirt som jag bär ofta för inte allt för längesedan
    mera MMA !!

Champ
    Själv så tycker jag de flesta av märkena ser för jävla fula ut att gå runt på stan med. Speciellt Tapout. Tycker dock Affliction har gjort de snyggaste grejerna men det är inget jag direkt skulle gå runt med.

Däremot när det gäller träning så blir det badboy grejer om jag ska ha något av de dyrare märkena.

Moderator
    Jag har länge tyckt att affliction kläderna har varit skitsnygga men dom börjar tappa sin allure. Jag gillar dom simpla Dethrone tröjorna, dom är ju skitsnygga.
    Typ "dethrone royalty" tröjan med ett kikarsikte mot en shackdrottning
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    har inte riktig koll på bad boys kläder mer än att jag ser de 2 ögonen på rumpan på alla fighters under matchen , ser inte klokt ut
    däremot får jag ta och checka in deras t-shirts

Contender
    orcbite vårt egna svenska klädmärket är schysst, känns inte lika stökig som de flesta andra

Up and coming
    mina favoriter är venum och badboy, synd bara att deras rashguards håller ganska låg kvallité

Moderator
    Jag diggar Nogueiras klassiska vitamins & minerals tröja!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag äger bara några Affliction tröjjor, men de tycker jag är feta iaf. Alla vet att man är MMA nörd när man har på sig en sån .

Hall of famer
    tror mej sett nagra Fedor t-shirts med RVCA dom var snygga...

Moderator
    Ja RVCA kläderna brukar vara rätt så cleana

Contender
    Jag är för gammal för att ha på mig dessa skrikiga tribalbomber. Gillar inte Orcbites blodfest heller. Känns löjligt när man är 35... Gillar det enkla och cleana. Har en svart TapouT-tisha med ett enkelt tryck på bröstet, det är den enda "mma-tröja" jag har.

/Gubben

Champ
    Bad boys kläder håller lägre profil och ett lägre pris. Har Paulo Thiagos BOPE tshirt. Riktigt hård och "diskret". Tycker de flesta thsirtarna från Tapout är för mycket. Har ett gäng orginal från deras officiella hemsida. Har även Thiago Silvas båda Silver Star tshirtar som jag fick på rea. Annars är 699 för en tshirt lite för mycket. Fattar inte hur den kan gå upp så mycket i pris när de kommer till Sverige när de kostar 35usd.

Tycker det är roligt att ha på sig något som är relaterat till och "stödja" sporten jag älskar. =)

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Utan tvekan Affliction! Alla är iofs inte jättesnygga, men de klassiska med fighternamn på ryggen och den feta Affliction-loggan är mina favoriter. Har letat Affliction - Rampage men hittar den ingenstans i Sverige. Någon som har den och vill sälja?
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Jag är förvånad över att ingen har nämnt mitt favoritmärke, Throwdown!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Throwdown är helt okej, Extreme Couture också. Jag har svårt för Tap Out utan att egentligen kunna förklara varför. Silverstar har snygga grejer, men dom har ju förknippats med olustiga sammanhang.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Throwdown är helt okej, Extreme Couture också. Jag har svårt för Tap Out utan att egentligen kunna förklara varför. Silverstar har snygga grejer, men dom har ju förknippats med olustiga sammanhang.
    Nu blev jag nyfiken, vad är det för sammanhang Silver Star har förknippats med? Jag har delade meningar ang. deras designs, vissa gillar jag jättemycket medan andra är lite "för mycket" för min smak.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Jo, Silverstar har ju eventuellt förknippats med läskiga historiska grymheter. Clay Guida har väl hamnat mitt i smeten vid något tillfälle. Hur det än ligger till så tar vi självklart avstånd ifrån alla tveksamma grejer.
    Last edited by TXS; 04-11-2011 at 09:24 PM.

Champ
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Jo, Silverstar har ju eventuellt förknippats med läskiga historiska grymheter. Clay Guida har väl hamnat mitt i smeten vid något tillfället. Hur det än ligger till så tar vi självklart avstånd ifrån alla tveksamma grejer.
    Men vad fan, man måste väl kunna ha en dödskalle utan att det nödvändigtvis måste handla om SS Totenkopf. Dock var den väldigt lik, kanske lite onödigt att ha den i profil sådär.

Om vi ändå är inne på osmaklig symbolik så kanske inte denna design av Tapout heller var så genomtänkt:
    Tapout German Eagle Tee -- BOXHAUS

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Osmaklig symbolik är ett jättebra diskussionsämne...! Så länge vi är överens om att vi tar avstånd ifrån all nazipropaganda.
    Last edited by TXS; 04-11-2011 at 09:44 PM.

Spammar säkert
    Jag skulle säga Throwdown och Xtreme Couture, sjukt prisvärda med tanke på att dom designas av samma folk som designar Affliction och dessutom tillverkas i samma fabriker.
    Jag har dock mycket av det mesta, kanske kan bero på att jag äger nZANE Clothing & Tattoos iofs. Tar alltid in en extra T-Shirt i min egen storlek, blir bara lägre och lägre lön för varje månad, undrar varför

Moderator
    Ja just den där dödskallen som syntes på tshirten i artikeln bör man ju undvika men i övrigt tycker jag inte att man behöver leta mer än rimligt efter knepig symbolik. Hoelzer reich var ju rätt uppenbar sådan men affliction tycker jag inte är smaklösa på det sättet även om jag inte tycker att dom gör snyggast kläder.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Nää, självklart ska man inte leta mer än rimligt efter skumma grejer.

Dethrone har en del snygga prylar, och även DeathClutch. Men jag gillar ju, å andra sidan, Brock Lesnar =D

Moderator
    Jag tycker lätt att dethrone gör dom snyggate grejerna nuförtiden. Har själv en koscheck signature t-shirt (puss puss)

Page 1 of 2 12 LastLast