Tjena forumet, jag är lite nyfiken på hur jag ska gå tillväga med utrustning. Som nybörjare är det ju sjukt svårt att kunna fastställa vad som är bra och inte, vad som funkar och så vidare, så jag vänder mig till er nu istället.
Jag ska alltså köpa utrustning för att träna MMA, jag är nybörjare och har inte ens tandskydd som ligger och skräpar från tidigare sporter, så jag behöver alltså få lite förklarat för mig.
Handskar: Såvitt jag har förstått så handlar vikten mest om hur mycket skada det är tänkt att man ska göra på motståndaren, och träningshandskar bör alltså väga lite mer än matchhandskar, korrekt? Hur mycket skall de väga? Fungerar det lika bra med Shooto-handskar som med MMA-handskar?
Suspensoar: Vilken sort ska man kolla efter? Vågar mig nog inte på en thaisusp efter den senaste tråden om det, så det lämnar den kalsongliknande modellen och compression shorts + susp. Finns det någon som har testat fler än en sort och kan berätta om vad som kändes bäst?
Tandskydd: Finns det några regler, t.ex. att dyrare/märkesskydd = bättre, eller går det att köpa ett par för 50-lappen och få samma garanti för att man går ut ur lokalen med lika många tänder i munnen som man gick in med? Finns det olika storlekar, och hur ska man då kunna veta vilken man har?
Benskydd: Här är jag mest nyfiken på vilken storlek jag ska välja. Jag är 190 cm lång så vad blir det, large?
Fightgear hade ett paket med träningsutrustning, skulle ni rekommendera det som nybörjarpaket eller skulle ni hellre rekommendera något annat, paket eller inte, för mig?
Tacksam för era svar!![]()
Oh, och WAR Shields, McGee, Koch, Belcher & Dunham på söndag!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Vet att Jabb.se erbjuder till alla klubbar.