Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 19 of 19
    Rookie

Unhappy Hur sätter man på sig Fighters thai-susp/suspensoar?

Den här suspen består utav tre (3) stycken snören varav ett ser ut som om det ska dras mellan skinkan(!?). Antar att det måste göra så men hur fasen knytar man dem eftersom banden är "lösa" (de hänger lösa, ej ihopknutna med varandra, se bild:)

.. och man måste "knyta" suspen.

Har försökt googla och Youtuba, to no avail.

Någon som har en likadan som kan förklara (alt. länka eller tom lägga upp ett klipp på hur du gör när du knyter din thaisusp?

All hjälp sökes!
    (och ursäkta min extremt fula teckning)

Champ
    Blog Entries
    28
    Sökte runt lite jag med, det enda jag hittar som kan hjälpa någorlunda är det här från sherdog:

All the metal ones I have seen are for muay thai and have the 3 ropes that crush your nuts and go straight up your ass. Here is what I do. First I get rid of the ropes and toss them. I wear gi type compression shorts and then an athletic supporter on the outside (not one of the ones with the pouch cup). Then I slip the metal cup in between. I usually go one size too small on the supporter so it keeps the cup in place. I have never had a problem with it moving around. Plus it is easy to remove the cup and throw it back in.
    Vet inte om du kan tänka dig att göra så istället, annars så ska nog mittensnöret dessvärre in mellan skinkorna. Du kanske ska knyta de på sidorna först, och sen den i mitten? Annars kanske du kan fråga din tränare?
    Last edited by toelock; 05-23-2011 at 03:45 PM. Reason: tog bort överflödigt strunt från citatet

Rookie
    Tack toelock!
    "sherdogs" förslag låter lite väl 'over the edge'. Jag har dock testat ditt förslag och då hamnar den i mitten, tyvärr, rakt i rumpan :/
    Kanske det är meningen. Känns ju dumt att behöva köpa en ny susp

Men tack för förslaget iaf!

PS. Vet du hur man får e-post notifiering när någon svarar? "Prenumerera på ämnet ", verkar inte fungera. Gör det men har inte fått någon e-postnotifiering.

Champ
    Med en thaisusp så måste man har ett snöre mellan skinkorna inget att göra åt om man inte vill köpa en annan susp.

Hall of famer
    Passande ämne att fråga online istället för på klubben

Rookie
    Kane: Inga hintar av sarkasm, eh? :P
    Inga av de jag sett kör med thaisusp. Verkar inte vara speciellt vanligt.

Är det någon här på forumet som använder eller har använt och kan berätta om den funkar bra eller ej? Har ingen lust att "uppleva" det själv om det skulle vara "fy fan vad ont det gjorde när jag blev slängd i ett benlås". Typ.
    xD

Moderator
    Jag vet att flera UFC fighters bara använder sig av thaisusp för att den ger så mycket bättre skydd men att nackdelen är att den inte är lika bekväm att grapplas i.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Är det för att det är en stålkopp som den ger "bättre" skydd? Det är ju inte precis så att den behöver skydda mot en armborst, vilket gör att man tycker metallen kan kännas onödig. Det ni kör med skyddar väl gott och väl mot kickar, slag etc.?

Champ
    Blog Entries
    28
    Såg den här suspen på Sports Science för ett tag sen också: Athletic Cup Supporters Protective Mens Safety Equipment

Tydligen så sprider den vidare energin på något magiskt vis så att man inte känner ett smack, vilket videon från Sports Science också kan bevisa... Kan ju vara värt att kolla in i alla fall!

Rookie
    Tack för tipset Toeblack! Allt sådant här är ju intressant
    Dock ligger den på en prisklass på ca. 300 kr ($29) så det blir nog ingen för mig. Jag tycker att skadan man isåfall åsamkas är ok.

Annars är det ju intressant till vad en "vanlig" suspensoar kostar och jämföra dem prismässigt med den här

Hall of famer
    Quote Originally Posted by SweStars View Post
    Tack för tipset Toeblack! Allt sådant här är ju intressant
    Dock ligger den på en prisklass på ca. 300 kr ($29) så det blir nog ingen för mig. Jag tycker att skadan man isåfall åsamkas är ok.

Annars är det ju intressant till vad en "vanlig" suspensoar kostar och jämföra dem prismässigt med den här
    Dollarn ligger ju dock bara på 6,36 kr, men med frakt blir det ju rätt dyrt.

Hall of famer
    sjukt cool nuttybudy YouTube - ‪Nutty Buddy on Sport Science‬‏

Knyt den i stjärten som en ögla så kan du bara knyta 2 st snören och lägga den vid sidan om skinkan.

President
    Blog Entries
    30
    nutty buddy var tung!! fick fan ont genom att bara kolla på videon
    mera MMA !!

Up and coming
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    nutty buddy var tung!! fick fan ont genom att bara kolla på videon
    Ja, grabbarna klättrade in lite när man såg videon Rätt imponerande dock.

Contender
    Vet inte om ni sett detta tidigare men det är en passande tråd i alla fall. Ny konkurens för UFC, kan nog bli hur stort som helst!!!

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag gillar thaisusp, när jag fick den på rätt plats och fick den knuten rätt så känns den knappt imo. Jag fick ta hjälp av frun som knöt den i röven. (Blev inget sex den kvällen!!!)

Gå runt utanför gymmet och fråga främlingar om de kan hjälpa knyta den så den sitter tajt mellan skinkorna?

Förresten så var det Kenny Florian som ansåg att jag skulle använda Thaisusp, om man tittar på videon ovanför så verkar ju han ha en del erfarenhet av det.
    Last edited by Quest; 09-21-2011 at 03:28 PM.

Rookie
    Om det är nån som forfarnde undrar så är det ganska simpelt.

Gör en öggla på snöret som går mellan skinkorna, ju längre ner du gör ögglan ju tightare sitter den mot pungen. man får prova sig fram lite.
    sen drar man i ett av sidosnörena så den blir längre än den andra, sen är det bara att dra det längsta snöret geom ögglan och göra en knut på skinkan bakom höftbenet.
    inte så skönt att få en spark på knuten om den sitter precis på sidan

Moderator
    Det är som en g-string ungefär?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Känns lite när man gör situps iaf, om man säger så