Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Rookie

Åsikter om mina tankar kring nya handskar efter 1,5 års träning

Hej !

Tränar för tillfället Boxning samt thaiboxning på det lokala gymmet. Har väl tränat detta nu i c.a 1,5 år och tänkte efter sommaruppehållet börja med MMA & Thaiboxning träning på den riktiga Budo klubben i stan istället.

Behöver nu lite nya handskar och undrar om vad ni tycker ?

Boxning Sparring mot mittsar

Har redan Twins 12 oz Handskar dom bör väl fortfarande funka ?

Twins Special - Kampsportsutrustning fr boxning / thaiboxning mm frn Twins-eu.se

MMA Sparring kropp & mitts:

Kenka MMA Sparring Handskar 2.0 - FightGear.se

samt MMA Grappling: (mest för det billiga priset)

CHOKEM: MMA PRO SPARRING HANDSKAR - MMA sparring handske som är smidigare än vanliga sparring modeller, samma modell som

Testade dessa handskarna av tränaren och tyckte dom faktist var schyssta lite stum i stoppning p.g.a " fejk lädret " men helt klart dugliga !

samt

ett par nya lindor

FIGHTGEAR: BOXNINGSLINDOR - 3,5 METER - Boxningslindor för att stabilisera handen tillverkade i 100% bomull med kardborr

någon som har erfarenhet av dessa handskar ? eller om ni har bättre förslag ? Funderar på att bara köpa grappling handskarna och använda dom som MMA sparring också ? detta då jag kanske inte gillar MMA träningen alls och då har man köpt ett par dyrare MMA sparring handskar helt i onödan.

tack på förhand

Champ
    Jag hade skippat grappling handskarna. De vanliga kenka sparring handskarna brukar fungera bra till grappling och är dessutom närmast slayer handskar som man använder när man går shootfighting matcher. Grappling handskar är enligt mig en onödig mellanhandske mellan match(pro mma)- och sparringhandskar.

Rookie
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Jag hade skippat grappling handskarna. De vanliga kenka sparring handskarna brukar fungera bra till grappling och är dessutom närmast slayer handskar som man använder när man går shootfighting matcher. Grappling handskar är enligt mig en onödig mellanhandske mellan match(pro mma)- och sparringhandskar.
    tack för tipset, men någon som har testat Kenkas sparring handske ? eller det finns någon bättre ? såg att jabb sålde en liknande variant från Bad boy för samma pris

Champ
    Jag har testat kenka, badboy och preygear sparringhandskar. Preygear tyckte jag var de allra bästa tätt följd av badboy och sist kenka. Det är väl inte så jättestor skillnad och alla tre gå an enligt mig men jag personligen använder preygear då dom sitter redigt bra.

Hall of famer
    nu vet jag inte vad du vager, men boxning/thai - handskar bor minst vara 16oz sa du kan brassa pa lite och skona din sparringpartner!

Rookie
    blev ett par CHOKEM: MMA SPARRING GLOVES 2.0 - Otroligt skön och prisvärd handske från chokem i skinn. - Förstärkta sömmar vid fingr

snackade med Jabb.se och dom sa att detta var i princip exakt samma handske som Kenka har, enda skillnaden var att dom köpte handskarna direkt från Chokem medans Kenka fick dom genom en distributör vilket därför medförde 100kr dyrare på Kenka.

Någon som har erfarenhet av Chokem sparring handskarna ? tycker kanske på så här första titten att stoppningen kanske är något tunn men vet inte, såg nu att Fairtex's Sparring handske kostade endast 599:- så funderar på att byta , vad säger ni ? Jabb.se rekommenderar fairtex mma sparring handske och säger att det är den bästa på marknaden.

Hall of famer
    fairtex mma sparring handske

bra som fean! bra kvalite och bra med padding