Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8

Thread: 32 kg säck ?

Rookie

32 kg säck ?

Tjena, undrar bara lite snabbt om en 32 kg säck är allt för lätt att slå på. Den ska mest användas till motionssyfte. Ja, jag vet att de beror på hur hårt man slår men de jag undrar är om man ska köpa en tyngre eller om 32 kg är dugligt, läst på andra ställen att dom rekomenderar 40kg + men då ökar ju även priset en del ..

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Iskall View Post
    Tjena, undrar bara lite snabbt om en 32 kg säck är allt för lätt att slå på. Den ska mest användas till motionssyfte. Ja, jag vet att de beror på hur hårt man slår men de jag undrar är om man ska köpa en tyngre eller om 32 kg är dugligt, läst på andra ställen att dom rekomenderar 40kg + men då ökar ju även priset en del ..
    om det är den helsvarta casall boxningssäcken du hittar på stadium liggandes vid träningsredskapen osv??
    så köpte jag en sån för många år sen, jag är inte särskilt stor men den svingade runt som fan och skulle jag köpt en säck idag skulle jag lagt några hundralappar till för att få en säck som är duglig.
    Det jag minns av den säcken är att den kändes för lätt tom för motionsboxande men minns inte vikten på den, kanske var en 26kgs trots allt..
    Last edited by KanoBlack; 07-21-2011 at 05:55 AM.
    mera MMA !!

Rookie
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    om det är den helsvarta casall boxningssäcken du hittar på stadium liggandes vid träningsredskapen osv??
    så köpte jag en sån för många år sen, jag är inte särskilt stor men den svingade runt som fan och skulle jag köpt en säck idag skulle jag lagt några hundralappar till för att få en säck som är duglig.
    Det jag minns av den säcken är att den kändes för lätt tom för motionsboxande men minns inte vikten på den, kanske var en 26kgs trots allt..
    Det är en från Chokem jag har kollat på, men blir nog till att köpa en 40+ säck

President
    Blog Entries
    30
    låter stabilt
    mera MMA !!

Rookie
    Kolla in Nordic Fighter's utförsäljning. Där finns billiga säckar. Och vill du komma undan billigt så köp en ofylld och fyll den själv.

Annars tror jag inte 32 kg är för lätt.

Contender
    Blog Entries
    17
    Kapar denna tråden!

Jabb.se har kört en twitter tävling som jag vann! 3000 svenska riksdaler. Ska köpa mig en Banana att hänga i källaren men undrar var ni hittat trasor att fylla med? Köper ni såna man brukar ha på verkstäder eller? Var finns det?

Moderator
    Grattis!
    Spontant så tänker jag att du ska höra med tygaffärer, typ hemtex och skrädderier osv om dom har gammalt skrutt som du kan få
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Fyll med sten för att härda skenben och knogar.

Dåliga skämt o sido. Kanske secondhandaffärer och loppmarknader har billigt tyg i form av gamla kläder etc. Eller nån gammal madrass. Och dryga ut det med sand till den vikt du vill ha.

Grattis till vinsten förresten! 3000:- på jabb hade inte varit helt fel